Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier Cento,

atr-1
Forum-lid

atr-1 17 sep 2006 01:41

Ben aan het kijken voor de Wilier cento. Vindt het wel weer eens wat anders en daarnaast ook erg mooi.
Maar weet iemand hoe het staat met de stijfheid van dit frame.. heb daar nog niets over kunnen vinden..   Wil geen superstijf frame, maar moet in de afdalingen ook geen dweil zijn.

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 17 sep 2006 13:03

peperduur en overprijsd je kan veel mooiers halen, alhoewel je hier een uniek stuk mee in huis zal halen ter ere aan het 100 jarig bestaan van Wilier. Je kan er wel vanuit gaan dat het frame en aziaat is niet dat, dat slecht is de Le Roi is in Azië geproduceerd vermoedelijk bij Dynamic aangezien daar ook het tijdrit frame van '06 vandaan kwam

Ik twijfel over de tekst hieronder, vind het typisch een verkooppraatje, twijfel ook over het gewicht van 880gram en of dat dan nog voldoende stijfheid zal geven

van Veltec website:
Quote:
Wilier Cento

Wilier heeft een nieuw frame geïntroduceerd ter ere van haar 100-jarige bestaan. Het Cento frame: een ultralicht monocoque carbon frame dat volgens de meest geavanceerde technieken is ontwikkeld.

Het Cento frame wordt gemaakt d.m.v. een gepatenteerde techniek waardoor gecontroleerd en precies gevarieerd kan worden in dikte van de buizen.

Diverse soorten uni-directionele carbonvezels (T60 en T30) garanderen de optimale balans tussen lichtgewicht en stijfheid op plaatsen waar het het belangrijkst is; de bottom bracket en de balhoofdbuis.

T60 is een high modulus type carbon dat extreem stijf is. T30 is iets zwaarder, maar reageert extreem goed op belasting. Het T60 en T30 carbon wordt gecombineerd op plekken waar het frame de meeste belasting ondergaat. Het resultaat? Een duurzaam frame van 880 gram.

Dankzij de unieke vierkante balhoofdbuis oogt het Cento frame niet alleen apart, maar absorbeert het trillingen waardoor het fietsen comfortabeler wordt.

Je zult het Cento frame tijdens de Tour de France zeker zien bij enkele renners van Pro Tour team Lampre!

De prijs van het Cento frame is 3.499 euro. Ook dit frame kan binnen het Veltec Custom Center afgestemd worden aan de hand van jouw wensen. De prijs van de afgebeelde fiets is 7.999 euro.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 sep 2006 14:28

Je moet het frame kopen omdat je hem mooi vind, niet omdat het het beste frame is. Dat stuk van Veltec website is door iemand van marketing in elkaar gezet en niet door een ingenieur. Willier doet geen R&D en kijkt gewoon een beetje naar wat andere doen en laat in Azië een frameboer wat in elkaar knutselen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

w0uter
Forum-lid

w0uter 17 sep 2006 14:42

Mooi frame, lijkt wel een beetje op de specialized fietsen van afgelopen tijd.

pantani
Forum-lid

pantani 17 sep 2006 16:28

Quoten: Origineel geplaatst door W0uter op 17 September 2006

AMAIIII!!!!!Wat kost dit?Geen spek voor mijn bek vrees ik?SUPER!!!
il magnifico

pjotr
Forum-lid

pjotr 17 sep 2006 16:53

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 17 September 2006

. Je kan er wel vanuit gaan dat het frame en aziaat is niet dat, dat slecht is de Le Roi is in Azië geproduceerd vermoedelijk bij

en dit betekent?
Anti-Spacers!

erice3
Forum-lid

erice3 17 sep 2006 18:50

Quoten: Origineel geplaatst door pjotr op 17 September 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 17 September 2006

. Je kan er wel vanuit gaan dat het frame en aziaat is niet dat, dat slecht is de Le Roi is in Azië geproduceerd vermoedelijk bij

en dit betekent?

a) dat kuiper sneller denkt dan ie kan typen....
b) zijn posts niet naleest voordat hij op "Antwoord Plaatsen" drukt
c) een combinatie van beide;

edit: nog even on topic: Vind, eigenlijk meer vond,  Wilier altijd mooie fietsen maken, maar dit frame en de le roi zijn rip-offs qua uiterlijk van resp. Specialized Tarmac en de Scott CR1; treurig dat een bedrijf met zo'n grote historie het zo ver laat komen dat je alleen nog maar schaamteloos aan het kopieren bent!
Maar slecht zal het frame vermoedelijk niet zijn, wel erg prijzig (in vergelijking met de concurrentie en qua prijs/kwaliteit verhouding), maar als je het mooi vind en het valt binnen je budget zou ik het niet nalaten.
You can never be too Specialized

colnagog
Forum-lid

colnagog 17 sep 2006 22:09

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 17 September 2006

Quoten: Origineel geplaatst door W0uter op 17 September 2006

AMAIIII!!!!!Wat kost dit?Geen spek voor mijn bek vrees ik?SUPER!!!

Kost "maar" 3499,00 euro!!!
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

erice3
Forum-lid

erice3 17 sep 2006 22:20

^
en dat is alleen nog maar voor het frame....
You can never be too Specialized

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 18 sep 2006 00:56

Quote: Origineel geplaatst door Eric E op 17 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door pjotr op 17 September 2006 Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 17 September 2006 . Je kan er wel vanuit gaan dat het frame en aziaat is niet dat, dat slecht is de Le Roi is in Azië geproduceerd vermoedelijk bij

en dit betekent?

a) dat kuiper sneller denkt dan ie kan typen....b) zijn posts niet naleest voordat hij op "Antwoord Plaatsen" druktc) een combinatie van beide;

Je heb ook mensen die reacties niet lezen,
zoals Pantani die halverwege naar de prijs vraagt terwijl dit al in mijn reactie staat.
Wilier laat de Frames elders produceren, toevallig wat ik weet komt de Crono van '06 bij Dynamic vandaan komt, zal me dus niks verbazen als dit ook de producent is van andere Wilier frames.

Als ik het goed zeg de Crono van Wilier '06 is € 2799,- volgens Veltec, zelfde frame verkoopt pro race ook maar dan rond de € 1199,- kijk wat een winst marge

colnagog
Forum-lid

colnagog 18 sep 2006 22:54

Je heb ook mensen die reacties niet lezen,zoals Pantani die halverwege naar de prijs vraagt terwijl dit al in mijn reactie staat.Wilier laat de Frames elders produceren, toevallig wat ik weet komt de Crono van '06 bij Dynamic vandaan komt, zal me dus niks verbazen als dit ook de producent is van andere Wilier frames.Als ik het goed zeg de Crono van Wilier '06 is € 2799,- volgens Veltec, zelfde frame verkoopt pro race ook maar dan rond de € 1199,- kijk wat een winst marge

Moet eerlijk zeggen dat ik je niet helemaal kan volgen. In het persbericht van Veltec staat 3499,00 bovenstaand heb je het over 2799,00. Weet jezelf nog wel wat je antwoord?
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

wesley
Forum-lid

Gebruikersavatar wesley 18 sep 2006 23:00

Kuiper heeft het in zijn post over de Crono, die kost €2799. Een beetje verwarrend in een topic over de Cento, maar hij bedoelt die wel degelijk.

Plaats reactie