Onlangs een Ritchey WCS 1 Bolt 20mm Offset zadelpen gekocht. Hier vandaag de eerste rit meegemaakt in het bos en wat een ramp.
Bij de eerste de beste kleine hobbel in het parcours een grote pang , wat wil nu het zadel blijft niet in posistie staan de neus klapt naar beneden zodra ik maar een hobbeltje of kuiltje tegen kom.
Is dit een bekend probleem met de 1 bolt zadelpen en wat kan ik hier het beste tegen doen? Opruwen met schuurpapier voor meer grip of eventueel schuurpapier ertussen doen??
Of ben ik met mijn 86kg gewoon te zwaar voor deze pen.
Fiets: Cube ltd cc
Zadel, Selle italia ponza
Probleem Ritchey zadelpen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Heb je de klemming aangedraaid met een momentsleutel? Je moet die schroef namelijk echt heel hard aandraaien.
Overigens is het wel een probleem van de constructie. De bout moet op z'n minst regelmatig gecontroleerd worden of ie nog goed vast zit.
Overigens is het wel een probleem van de constructie. De bout moet op z'n minst regelmatig gecontroleerd worden of ie nog goed vast zit.
Had het zelfde probleem, wat iets hielp was hier en daar wat bij vijlen zodat de klemming iets beter werd. En goed vastzetten met een momentsleutel, uit m'n hoofd iets van 16 nm.
Maar goed, heb uiteindelijk een andere zadelpen gekocht want werd het ding zat.
Kost een hoop, ziet er mooi uit maar voor de rest een slecht ontwerp.
Maar goed, heb uiteindelijk een andere zadelpen gekocht want werd het ding zat.
Kost een hoop, ziet er mooi uit maar voor de rest een slecht ontwerp.
- fietser1972
- Forum-lid
ook ik vergelijkbare problemen gehad met deze pen. Na iedere rit kon ik mijn zadel weer afstellen. ik heb van metaal een pal gemaakt waardoor de bout niet meer kon verschuiven. Dat hielp maar hoort natuurlijk niet. ik heb uiteindelijk de pen in de kliko gegooid. Het is gewoon een constructiefout van Ritchey
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
Afgelopen zondag op het parcours van het Dijkgatbos toch het schuurpapiertje ertussen getest met als resultaat: alle problemen verdwenen!
Jammer dat het systeem zelf zonder hulp niet werkt. Ik moet ook zeggen dat de pen op de 'raak' vlakken ook helemaal niet ruw gemaakt is, de verf is daar spiegelglad, ik kon me haar er in kammen, dan kan ik me ook wel voorstellen dat het direct verschuift bij de eerste de beste belasting.
Jammer dat het systeem zelf zonder hulp niet werkt. Ik moet ook zeggen dat de pen op de 'raak' vlakken ook helemaal niet ruw gemaakt is, de verf is daar spiegelglad, ik kon me haar er in kammen, dan kan ik me ook wel voorstellen dat het direct verschuift bij de eerste de beste belasting.
.......__o
.......\\<,
....( )/ ( )..
.......\\<,
....( )/ ( )..