Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Loszittende crank FSA K-force mega exo

morning
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2006 22:34

morning 14 sep 2006 00:03

Tijdens het fietsen vandaag voelde en hoorde ik ineens een tik in mijn crankstel. Thuis gekomen merkte ik dat er speling in mijn crankstel zit. Ik rij op de FSA K-Force mega exo compact. Het bracket lijkt vast te zitten, maar de beide traparmen kan ik licht heen en weer bewegen. Valt dit op een of andere manier te repareren cq aan te draaien, of moet ik maar weer op hangende pootjes terug naar een fietsenmaker?
Heb de fiets gekocht in Duitsland. Scheelt een boel, maar is lang niet altijd handig.
 
Morning

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 14 sep 2006 21:04

Bij mijn broer hetzelfde. Een jaar geleden tijdens een fietsvakantie brak zijn cranck zelfs af. De speling in het bracket (de ene arm ten opzichte van de andere arm) werd blijkbaar teveel. Geregeld via fietsenmaker en vooral importeur. Deze vakantie had het hele ding speling ten opzichte van het frame. Een fietsenmaker (in Bedoin) heeft het ding aangedraaid, maar de speling is niet weg. Hij adviseerde er een degelijke Ultegra-as in te doen, maar we hebben het maar even afgewacht. Broer zal nooit meer iets van FSA kopen, schat ik zo.

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 15 sep 2006 10:36

ik heb het met mijn SLK gehad. bij montage was er wat in me schoefdraad terechtgekomen en dat had alles naar de klote geholpen toen ik mjin crack ging demonteren. schroefdraad gelukkig niet naar de klote maar dat scheelde niet veel....
Afbeelding

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 15 sep 2006 10:45

Quoten: Origineel geplaatst door maus_1990 op 15 September 2006

ik heb het met mijn SLK gehad. bij montage was er wat in me schoefdraad terechtgekomen en dat had alles naar de klote geholpen toen ik mjin crack ging demonteren. schroefdraad gelukkig niet naar de klote maar dat scheelde niet veel....

Dat schroefdraad was dus de eerste keer naar de kloten. Het lijkt alsof het ding niet goed ontworpen is.. Het kan te snel bewegen ten opzichte van elkaar. De importeur heeft toen trouwens een vervangend onderdeeltje opgestuurd naar onze camping in de Alpen (!!!!!!!!). Binnen drie dagen, vanuit Belgie. Dat is dan wel weer heel netjes. De plaatselijke fietsenmaker heeft het er toen voor welgeteld drie euro opgezet...

morning
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2006 22:34

morning 15 sep 2006 11:55

Alvast bedankt voor de info.
Dus als het meezit en ik kan een fietsenmaker vinden die me met een in het buitenland aangeschafte fiets wil helpen hoeft het nog niet zo te zijn dat ik gelijk een heel nieuw crankstel aan kan schaffen?
Morning

cycling_maus
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:10

cycling_maus 15 sep 2006 15:07

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 15 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door maus_1990 op 15 September 2006

ik heb het met mijn SLK gehad. bij montage was er wat in me schoefdraad terechtgekomen en dat had alles naar de klote geholpen toen ik mjin crack ging demonteren. schroefdraad gelukkig niet naar de klote maar dat scheelde niet veel....

Dat schroefdraad was dus de eerste keer naar de kloten. Het lijkt alsof het ding niet goed ontworpen is.. Het kan te snel bewegen ten opzichte van elkaar. De importeur heeft toen trouwens een vervangend onderdeeltje opgestuurd naar onze camping in de Alpen (!!!!!!!!). Binnen drie dagen, vanuit Belgie. Dat is dan wel weer heel netjes. De plaatselijke fietsenmaker heeft het er toen voor welgeteld drie euro opgezet...

wat doet dat onderdeeltje dan waardoor die delen niet tesnel van elkaar bewegen? anders bestel ik die ook ff als het echt werkt....

animine
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jul 2006 15:24

animine 15 sep 2006 17:27

De symptomen lijken me te wijzen op kapotte draad in het bottom bracket huis of op het bb zelf, of anders de lagers naar de vaantjes?
Ben ik blij dat ik die crankset niet heb gekocht, dacht er eentje te kopen voor m'n nieuwe bike, maar in het verleden ben ik al door zoveel bb's van FSA gegaan dat ik ze absoluut niet meer vertrouw qua cranks en bb... Ik ben voor Dura Ace gegaan, pak goedkoper trouwens (ligt eraan waar je het koopt natuurlijk).
grtz Animine
Find the energy, begin to move...

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 15 sep 2006 17:48

jaja k kon dat crank voor €150 kopen, redelijke prijs, dus k neem er ook wel wat genoegen mee als je er problemen mee heb. Vooral als je weet dat dat crank normaal €450 of rond die koers kost...
Afbeelding

rombaft
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 14 jun 2006 21:10

rombaft 15 sep 2006 19:37

Quoten: Origineel geplaatst door maus_1990 op 15 September 2006

jaja k kon dat crank voor €150 kopen, redelijke prijs, dus k neem er ook wel wat genoegen mee als je er problemen mee heb. Vooral als je weet dat dat crank normaal €450 of rond die koers kost...

450 is dit ding idd niet waard, er worden op veel plaatsen problemen gemeld met die FSA cranks , je bent eigenlijk beter af met een campa carbon crank

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 15 sep 2006 21:40

ja maar het staat wel lelijk als je verder helemaal met shimano rij ;)
Afbeelding

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 18 sep 2006 01:19

Wij hebben ook FSA op onze teamfiets zitten. In een ander topic heb ik mijn mening er al over gegeven.
Maar ik heb denk ik al 6-7 nieuwe crancks erop gehad.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

Plaats reactie