Remmen
Hallo,
Sinds kort heb ik naast mijn racefiets ook een gebruikte mountainbike aangeschaft, waarvan de remmen vervangen moeten worden. er zitten nu van een of ander voor mij onbekend merk v-brakes op.
Mijn vraag : is het beter om ze te vervangen door goede v-brakes, b.v. schimano xt of kan ik beter magura hydrolische velgremmen monteren??
Wie kan mij adviseren???
Sinds kort heb ik naast mijn racefiets ook een gebruikte mountainbike aangeschaft, waarvan de remmen vervangen moeten worden. er zitten nu van een of ander voor mij onbekend merk v-brakes op.
Mijn vraag : is het beter om ze te vervangen door goede v-brakes, b.v. schimano xt of kan ik beter magura hydrolische velgremmen monteren??
Wie kan mij adviseren???
Quoten: Origineel geplaatst door Brugje op 09 September 2006
Hallo,
Sinds kort heb ik naast mijn racefiets ook een gebruikte mountainbike aangeschaft, waarvan de remmen vervangen moeten worden. er zitten nu van een of ander voor mij onbekend merk v-brakes op.
Mijn vraag : is het beter om ze te vervangen door goede v-brakes, b.v. schimano xt of kan ik beter magura hydrolische velgremmen monteren??
Wie kan mij adviseren???
Hydraulische remmen zijn makkelijk in onderhoud en zijn erg krachtig. Magura HS33 kom je op uit waarschijnlijk. Ik heb ze zelf ook, bevallen prima.
Goede v-brakes is ook een optie, bijvoorbeeld shimano XT, maar Avid is bijvoorbeeld ook een goed merk (Avid SD7 of SD SL, zijn ook ook nog lekker licht).
Hallo,
Sinds kort heb ik naast mijn racefiets ook een gebruikte mountainbike aangeschaft, waarvan de remmen vervangen moeten worden. er zitten nu van een of ander voor mij onbekend merk v-brakes op.
Mijn vraag : is het beter om ze te vervangen door goede v-brakes, b.v. schimano xt of kan ik beter magura hydrolische velgremmen monteren??
Wie kan mij adviseren???
Hydraulische remmen zijn makkelijk in onderhoud en zijn erg krachtig. Magura HS33 kom je op uit waarschijnlijk. Ik heb ze zelf ook, bevallen prima.
Goede v-brakes is ook een optie, bijvoorbeeld shimano XT, maar Avid is bijvoorbeeld ook een goed merk (Avid SD7 of SD SL, zijn ook ook nog lekker licht).
Ook ik rijd met magura hs33. bevallen mij al jaren erg goed. Ik heb zelfs vorig jaar voor mijn nieuwe maountainbike nog gekozen voor hs33 velgremmen in plaats van schijfremmen. Goed te doseren en remmen heeeel hard als het nodig is. Makkelijk in onderhoud.
Heb op een van mijn fietsen sinds 2001 HS 33 remmen, tot nu toe op het vervangen van een remblokje geen onderhoud aan gehad.
visit: http://www.singletrail.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 25 jul 2006 13:19
Bij mij precies hetzelfde
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40578
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Absoluut de HS33, met 1 klein voorbehoud: als je ook naar de Ardennen gaat zou ik de montage van schijven overwegen.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 25 jul 2006 13:19
Heb je wel eens in de ardennen gereden?
Nou met hs33 kun je daar prima uit de voeten hoor,
Schijven zijn er niet nodig maar het is geen overbodige luxe maar met de hs33 heb je echt power zat,
En nog wat,
ik ben er van overtuigd dat de hs33 gewoon 1 vd beste remmen ter wereld zijn,
mvg tom
Nou met hs33 kun je daar prima uit de voeten hoor,
Schijven zijn er niet nodig maar het is geen overbodige luxe maar met de hs33 heb je echt power zat,
En nog wat,
ik ben er van overtuigd dat de hs33 gewoon 1 vd beste remmen ter wereld zijn,
mvg tom
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,
-
- Forum-lid
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 25 jul 2006 13:19
Even plus en min punten van de schijfjes en v-brakes en hydrolisch:
Schijf:
+Veel rempower
+Ziet er strakker uit(mijn mening)
-nderhoud
-Prijs(een beetje remmen kost gauw 200 euro)
V-brakes:
+Heel gemmakelijk in onderhoud
+Niet zo duur
-Minder rempower
-Afstellen(als ze niet goed afgestelt staan slip je erg snel dus gaan je bande naar de zeik en minder je minder snel snelheid)
Hydrolische remmen:
+gemmakelijk onderhoud
+levensduur
-Is niet veel keuze
-Looks(vind zelf niet geweldig uitzien)
Schijf:
+Veel rempower
+Ziet er strakker uit(mijn mening)
-nderhoud
-Prijs(een beetje remmen kost gauw 200 euro)
V-brakes:
+Heel gemmakelijk in onderhoud
+Niet zo duur
-Minder rempower
-Afstellen(als ze niet goed afgestelt staan slip je erg snel dus gaan je bande naar de zeik en minder je minder snel snelheid)
Hydrolische remmen:
+gemmakelijk onderhoud
+levensduur
-Is niet veel keuze
-Looks(vind zelf niet geweldig uitzien)
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,
Is het niet beter eerst eens wat te vertellen wat je met je fiets gaat doen.
Ik blijf erbij dat goede v-brakes meer dan voldoende zijn in Nederland en een groot deel van België.
V-brakes geven ook weinig onderhoud, makkelijk alles zelf te doen, goedkoop.
Ik blijf erbij dat goede v-brakes meer dan voldoende zijn in Nederland en een groot deel van België.
V-brakes geven ook weinig onderhoud, makkelijk alles zelf te doen, goedkoop.
-
- Forum-lid
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 25 jul 2006 13:19
Quote: Origineel geplaatst door fransz op 17 September 2006
Is het niet beter eerst eens wat te vertellen wat je met je fiets gaat doen.Ik blijf erbij dat goede v-brakes meer dan voldoende zijn in Nederland en een groot deel van België.V-brakes geven ook weinig onderhoud, makkelijk alles zelf te doen, goedkoop.
Mee eens,
Maar als hij niet goed afgesteld is dan vind ik die dingen zeer irritant (vooral het geluid en het is nog eens snelheids remmend ook Dus zwaarder)
En een goeie set v-brakes (XT/XTR niveau) kost evenveel of Meer dan hs33 en dan is de keuze bij mij snel gemaakt,
mvg tom
Is het niet beter eerst eens wat te vertellen wat je met je fiets gaat doen.Ik blijf erbij dat goede v-brakes meer dan voldoende zijn in Nederland en een groot deel van België.V-brakes geven ook weinig onderhoud, makkelijk alles zelf te doen, goedkoop.
Mee eens,
Maar als hij niet goed afgesteld is dan vind ik die dingen zeer irritant (vooral het geluid en het is nog eens snelheids remmend ook Dus zwaarder)
En een goeie set v-brakes (XT/XTR niveau) kost evenveel of Meer dan hs33 en dan is de keuze bij mij snel gemaakt,
mvg tom
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4755
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Xt v-brakes hebben nog een niet te onderschatten voordeel. Je hebt absoluut geen dier die voor je het pad oversteekt. Oja je ze hebben ook een niet te onderschatten nadeel ze piepen (nee dat is niet goed af te stellen) ik heb na een afdaling in de ardennen al eens 10 minuten last gehad van een suis in mijn oren van dat gepiep. Maar remkracht heb ik nog nooit probleem mee gehad
-
- Forum-lid
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 25 jul 2006 13:19
Quote: Origineel geplaatst door scottwilko op 17 September 2006
Xt v-brakes hebben nog een niet te onderschatten voordeel. Je hebt absoluut geen dier die voor je het pad oversteekt. Oja je ze hebben ook een niet te onderschatten nadeel ze piepen (nee dat is niet goed af te stellen) ik heb na een afdaling in de ardennen al eens 10 minuten last gehad van een suis in mijn oren van dat gepiep. Maar remkracht heb ik nog nooit probleem mee gehad
Hmm zelf nooit last van gehad,
dan lopen ze iets aan eventjes afstellen en dat zou het moeten verhelpen,
evntueel nieuwe remblokjes?
Xt v-brakes hebben nog een niet te onderschatten voordeel. Je hebt absoluut geen dier die voor je het pad oversteekt. Oja je ze hebben ook een niet te onderschatten nadeel ze piepen (nee dat is niet goed af te stellen) ik heb na een afdaling in de ardennen al eens 10 minuten last gehad van een suis in mijn oren van dat gepiep. Maar remkracht heb ik nog nooit probleem mee gehad
Hmm zelf nooit last van gehad,
dan lopen ze iets aan eventjes afstellen en dat zou het moeten verhelpen,
evntueel nieuwe remblokjes?
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,