Pagina 1 van 3

sram force fiets test

Geplaatst: 06 sep 2006 22:10
door campo
Zie foto fiets eens met de nieuwe SRAM force welke ze hebben getest.
Derailleurkabels zijn kruislings gemonteerd?? (met tape op de onder buis voor het beschadigen)........
Is dit omdat ze niet weten dat linkershifter altijd alles voor bediend en rechts achter (rem/schakelen) of heeft iemand een fiets gemonteerd die er geen verstand van heeft?
En dat voor een fietstest met een nieuwe groep!
 
 

sram force fiets test

Geplaatst: 06 sep 2006 22:27
door casran
Campo, ik heb die test nog niet gezien, en misschien is er wel een speciale reden voor, maar bepaalde mechaniekers (zelfs bij de profs) hebben de gewoonte om steeds zo hun kabels te monteren. Ze laten ze kruisen onder de schuine buis. 't Heeft bepaalde voordelen, maar ik vind het nutteloos. Geen idee of dit speciaal zo bedoeld is voor deze groep (en eventueel tegemoet komt aan een bepaald probleem), dan wel de eigenaardige gewoonte van de mecano.

sram force fiets test

Geplaatst: 06 sep 2006 22:27
door scepticus
Met die fiets heeft Menno Grootjans de Marmotte uitgereden, dus er zal weinig mis mee zijn.

Waarschijnlijk loopt de kabel van de linkershifter door het rechter sti-nokje op t frame.
Zal wel gedaan zijn omdat de kabel dan een minder krappe bocht hoeft te maken tussen stuur en frame.

sram force fiets test

Geplaatst: 06 sep 2006 22:32
door scepticus

sram force fiets test

Geplaatst: 06 sep 2006 23:03
door sjezer
Toen ik mijn Commencal hardtail op liet bouwen, deed de fm dit ook. Heb dit zelf gewijzigd omdat de kabels idd tegen de buis aan kwamen. Ook diverse Cannondales hebben dit... Heeft idd te maken met de kabelloop, je krijgt mooiere bochten.

sram force fiets test

Geplaatst: 06 sep 2006 23:21
door daniel1975
Wat is hier raar aan?? Doe ik al jaren zo. INderdaad vanwege de mooiere, vloeiende kabelbochten bij je stuur.

sram force fiets test

Geplaatst: 07 sep 2006 00:18
door stefan
K heb deze fiets al even 'droog' mogen testen. Gewoon schakelen zonder te fietsen dus. Ik kwam twee weken geleden in de buurt van Rotterdam iemand van fiets toevallig tegen. Ik was na 140km gelost in een wedstrijd. (op dat moment gemiddelde van 46km/h) En toen ik terug naar de finish reed kwam ik hem tegen. Toen stonden er wel Marchisio Alisea wielen in.

sram force fiets test

Geplaatst: 07 sep 2006 01:23
door t.trapper
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 06 September 2006

Wat is hier raar aan?? Doe ik al jaren zo. INderdaad vanwege de mooiere, vloeiende kabelbochten bij je stuur.

Klopt, doe ik ook. Dat vermijdt ook 't schuren tegen de voorzijde van de balhoofdbuis.

sram force fiets test

Geplaatst: 07 sep 2006 02:14
door erice3
Specialized monteert al zijn standaard fietsen met gekruiste derailleurkabels. Alle standaard Specialized fietsen waren tot dit jaar met Shimano afgemonteerd (zal dit jaar ook wel wat Sram tussen zitten vermoed ik).
Ik vind het optisch mooier bij Shimano als de kabels uit de shifters elkaar kruisen, of er ook een voordeel is in verband met een ruimere bocht en dus betere schakelprestaties durf ik niet te zeggen.

sram force fiets test

Geplaatst: 07 sep 2006 05:15
door bike_add1ct
Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 06 September 2006
Wat is hier raar aan?? Doe ik al jaren zo. INderdaad vanwege de mooiere, vloeiende kabelbochten bij je stuur.


Serieus? Heb het nog nooit gezien eigenlijk... Voor je stuur staat het wel mooi maar op de onderbuis ziet het er weer raar uit...

sram force fiets test

Geplaatst: 07 sep 2006 07:46
door sjezer
Hebben jullie geen last van beschadigingen?

sram force fiets test

Geplaatst: 07 sep 2006 09:59
door erice3
Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 07 September 2006

Hebben jullie geen last van beschadigingen?

Nee, controleer dat regelmatig en zero last van! En inderdaad beschadigingen aan de balhoofdbuis heb ik ook niet. En zoals Daniel ook al zei, het ziet er optisch gewoon een stuk beter uit bij je stuur!