Tijdens mijn recente gezins-/fietsvakantie in Trentino is helaas tijdens de eerste de beste afdaling (passo del Sommo) mijn 3-maanden oude Mach1 Magnesium achtervelg (+/- 2000km mee gereden) gescheurd aan beide zijden (tussen remvlak en velg)... Hier toen een nieuw setje wielen moeten kopen omdat ik geen reserve bij me had en repareren niet mogelijk was (setje zilveren Rigida pro line X-ne...te koop trouwens nu, PB voor interesse )...
verder probleemloos mee gefietst...o.a. Monte Bondone, Passo Manghen, MonteRovere...super gebied trouwens !!!
Eea is weer een leerzame ervaring geweest voor mij dat ik niet meer voor superlichtgewicht (lees: erg duur en kwetsbaar) moet gaan, maar liever voor betrouwbaar. Die paar honderd gram zwaarder van de Rigida wielen heb ik met mijn (gebrek aan) klimtalent op de klimmen echt niet gemerkt en deze wielen voelen tenminste stevig en betrouwbaar aan en blijven heel. Dus nu op zoek naar een nieuwe velg. Heb DT240s naven en heb DT competition spaken, maar die zal ik wel niet kunnen hergebruiken voor de nieuwe velg ivm. hoogte (?)
Opties die ik nu zie zijn oa:- Mavic Open pro (helaas laag, hou meer van iets hogere),- Mavic CXP33 (niks op aan te meken ?)- DT R1.1 (duurzaamheid / slijtage remvlakken ??)- overige suggesties van de kenners ???
Om de criticasters voor te zijn: wielen laten spaken door een zeer vakkundige "spakenboer" (de welbekende BikeXperto), dus daar lag het niet aan...
Nieuwe velgen na velgbreuk Mach1 Magnes.
Quoten: Origineel geplaatst door dKvdT op 05 September 2006
Tijdens mijn recente gezins-/fietsvakantie in Trentino is helaas tijdens de eerste de beste afdaling (passo del Sommo) mijn 3-maanden oude Mach1 Magnesium achtervelg (+/- 2000km mee gereden) gescheurd aan beide zijden (tussen remvlak en velg)... Hier toen een nieuw setje wielen moeten kopen omdat ik geen reserve bij me had en repareren niet mogelijk was (setje zilveren Rigida pro line X-ne...te koop trouwens nu, PB voor interesse )...
verder probleemloos mee gefietst...o.a. Monte Bondone, Passo Manghen, MonteRovere...super gebied trouwens !!!
Eea is weer een leerzame ervaring geweest voor mij dat ik niet meer voor superlichtgewicht (lees: erg duur en kwetsbaar) moet gaan, maar liever voor betrouwbaar. Die paar honderd gram zwaarder van de Rigida wielen heb ik met mijn (gebrek aan) klimtalent op de klimmen echt niet gemerkt en deze wielen voelen tenminste stevig en betrouwbaar aan en blijven heel. Dus nu op zoek naar een nieuwe velg. Heb DT240s naven en heb DT competition spaken, maar die zal ik wel niet kunnen hergebruiken voor de nieuwe velg ivm. hoogte (?)
Opties die ik nu zie zijn oa:- Mavic Open pro (helaas laag, hou meer van iets hogere),- Mavic CXP33 (niks op aan te meken ?)- DT R1.1 (duurzaamheid / slijtage remvlakken ??)- overige suggesties van de kenners ???
Om de criticasters voor te zijn: wielen laten spaken door een zeer vakkundige "spakenboer" (de welbekende BikeXperto), dus daar lag het niet aan...
Oei oei ik heb juist dezelfde wielen laten maken maar dan met cx-ray spaken. Tot dusver geen problemen bij mij, maar als ik dit hoor amai dat is geen goede reclame.
Btw wat zegt Zoran daar van ? Dit is zeker en vast nog in garantie te vervangen niet ? Ik hoop van harte dat het alsnog voor u in orde komt. Keep me informed please !
Ook een redelijk hoge velg : Cadence aero van IRD of de Deep V van Velocity...en er is ook nog de CR-420 van am classic maar dan kom je niet uit met je naven (gaten)
grtn,
Tijdens mijn recente gezins-/fietsvakantie in Trentino is helaas tijdens de eerste de beste afdaling (passo del Sommo) mijn 3-maanden oude Mach1 Magnesium achtervelg (+/- 2000km mee gereden) gescheurd aan beide zijden (tussen remvlak en velg)... Hier toen een nieuw setje wielen moeten kopen omdat ik geen reserve bij me had en repareren niet mogelijk was (setje zilveren Rigida pro line X-ne...te koop trouwens nu, PB voor interesse )...
verder probleemloos mee gefietst...o.a. Monte Bondone, Passo Manghen, MonteRovere...super gebied trouwens !!!
Eea is weer een leerzame ervaring geweest voor mij dat ik niet meer voor superlichtgewicht (lees: erg duur en kwetsbaar) moet gaan, maar liever voor betrouwbaar. Die paar honderd gram zwaarder van de Rigida wielen heb ik met mijn (gebrek aan) klimtalent op de klimmen echt niet gemerkt en deze wielen voelen tenminste stevig en betrouwbaar aan en blijven heel. Dus nu op zoek naar een nieuwe velg. Heb DT240s naven en heb DT competition spaken, maar die zal ik wel niet kunnen hergebruiken voor de nieuwe velg ivm. hoogte (?)
Opties die ik nu zie zijn oa:- Mavic Open pro (helaas laag, hou meer van iets hogere),- Mavic CXP33 (niks op aan te meken ?)- DT R1.1 (duurzaamheid / slijtage remvlakken ??)- overige suggesties van de kenners ???
Om de criticasters voor te zijn: wielen laten spaken door een zeer vakkundige "spakenboer" (de welbekende BikeXperto), dus daar lag het niet aan...
Oei oei ik heb juist dezelfde wielen laten maken maar dan met cx-ray spaken. Tot dusver geen problemen bij mij, maar als ik dit hoor amai dat is geen goede reclame.
Btw wat zegt Zoran daar van ? Dit is zeker en vast nog in garantie te vervangen niet ? Ik hoop van harte dat het alsnog voor u in orde komt. Keep me informed please !
Ook een redelijk hoge velg : Cadence aero van IRD of de Deep V van Velocity...en er is ook nog de CR-420 van am classic maar dan kom je niet uit met je naven (gaten)
grtn,
Hm ja, Zoran Kalaba is geloof ik nogal fan van die magnesium velgen ja....
De Open Pro's die ik bij hem heb laten spaken bevallen tot nu toe gelukkig prima.
Tijdens een steile bochtige afdaling worden velgen behoorlijk warm, en als de velg van verschillende materialen gemaakt is kan de verbinding daartussen gaat 'werken'
Als iets na 3 maanden al scheurt: gewoon mee terug naar de verkoper gaan trouwens.
De Open Pro's die ik bij hem heb laten spaken bevallen tot nu toe gelukkig prima.
Tijdens een steile bochtige afdaling worden velgen behoorlijk warm, en als de velg van verschillende materialen gemaakt is kan de verbinding daartussen gaat 'werken'
Als iets na 3 maanden al scheurt: gewoon mee terug naar de verkoper gaan trouwens.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Ik ben er ook mee terug gegaan en hij was alleszins begripvol en wilde er alles aan doen om het weer in orde te maken. Kwa garantie zou hij het nog overleggen met vertegenwoordiger van Mach1...wordt nog vervolgd dus...
Dus het komt ook wel in orde. En de wielen zijn goed gespaakt, maar ik wil gewoon van die magnesium krengen af. Eigenlijk had hij me toen ik ze kocht ook wel min of meer gewaarschuwd dat ze kwetsbaar waren, mn. wanneer je met hoge snelheid bjiv. door een "pothole" rijdt. Maar ja...ik vond ze mooi en erg licht...en dus met de buidel gerammeld...
Ik wil echter onder geen beding deze velgen meer, dus zelfs als ik onder garantie een nieuwe velg krijg, dan wil ik nog steeds een andere meer betrouwbare velg erop. Ik heb geen vertrouwen meer in deze velgen...
Dus het komt ook wel in orde. En de wielen zijn goed gespaakt, maar ik wil gewoon van die magnesium krengen af. Eigenlijk had hij me toen ik ze kocht ook wel min of meer gewaarschuwd dat ze kwetsbaar waren, mn. wanneer je met hoge snelheid bjiv. door een "pothole" rijdt. Maar ja...ik vond ze mooi en erg licht...en dus met de buidel gerammeld...
Ik wil echter onder geen beding deze velgen meer, dus zelfs als ik onder garantie een nieuwe velg krijg, dan wil ik nog steeds een andere meer betrouwbare velg erop. Ik heb geen vertrouwen meer in deze velgen...