remmen welke ?
Zoals sommige al begrepen hebben ben ik op zoek naar goede, enigzins lichte en een beetje exclusieve onderdelen. Zoals cranks bijv.Maar ook remmen. bijv de mavics, M5 remmen, zero graity
of deze dus ? Cane Creek
Iemand ervaring met bepaalde remmen en evt opties voor mij ?
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Cane Creek is volgens mij niks Eric, slap spul.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
ter aanvulling, uit het Kuota topic :
Quoten: Origineel geplaatst door T.Trapper op 24 Maart 2006
. Er staan al Tune snelspannertjes in, dus daar is niet veel gewichtswinst te rapen. Weet nog niet of ik jouw raad zal opvolgen, waarschijnlijk niet wat betreft de latexjes gezien het gevaar van hete velgen bij lange afdalingen. houden.
De remmetjes blijven Record, ZG's zijn mij afgeraden ivm mindere remkracht.
Hoi,
Dat gevaar bij afdalingen met latexbinnenbandjes, is dit reeel? Ik ben er me terdege van bewust dat de AMC velgen een relatief dunne remrand hebben maar ik verwacht niet direct een ontploffende latexbinnenband door oververhitting. Als er iets zou zou zijn dat gevaar loopt dacht eerder aan butylbinnenbandjes dan aan latex wegens de veel lagere uitzettingscoefficient. Een stel goede remblokken lijkt me dus aangewezen, idealiter zelfs Mavic SSC remmen ipv de Record......
De kunst is waarschijnlijk ook om de remmen niet teveel te laten slippen, makkelijker gezegd dan gedaan, I know...................
En terwijl we dan toch aan tuning zitten te denken:
Wat 0G remmen betreft, beetje duur om er dan achter komen dat ze minder goed remmen dan een stel Recordhoeven, denk ik zo. Enig betaalbaar alternatief lijkt me een stel getunede Mavic SSC remmetjes die naar mijn gevoel het nog net wat beter doen bij afdalingen dan de Records. Mits andere remschoenhouders (carbon, jawel) , wat titanium- en aluboutjes is het gewicht te reduceren tot +/- 250g. Voor minder geld dan een stel los gekochte Record remmen ben je dus meer dan 50g lichter.
Voila, wellicht wist je dit allemaal al maar misschien is het toch nog wel interessant voor andere forumleden.
Ciao,
Quoten: Origineel geplaatst door T.Trapper op 24 Maart 2006
. Er staan al Tune snelspannertjes in, dus daar is niet veel gewichtswinst te rapen. Weet nog niet of ik jouw raad zal opvolgen, waarschijnlijk niet wat betreft de latexjes gezien het gevaar van hete velgen bij lange afdalingen. houden.
De remmetjes blijven Record, ZG's zijn mij afgeraden ivm mindere remkracht.
Hoi,
Dat gevaar bij afdalingen met latexbinnenbandjes, is dit reeel? Ik ben er me terdege van bewust dat de AMC velgen een relatief dunne remrand hebben maar ik verwacht niet direct een ontploffende latexbinnenband door oververhitting. Als er iets zou zou zijn dat gevaar loopt dacht eerder aan butylbinnenbandjes dan aan latex wegens de veel lagere uitzettingscoefficient. Een stel goede remblokken lijkt me dus aangewezen, idealiter zelfs Mavic SSC remmen ipv de Record......
De kunst is waarschijnlijk ook om de remmen niet teveel te laten slippen, makkelijker gezegd dan gedaan, I know...................
En terwijl we dan toch aan tuning zitten te denken:
Wat 0G remmen betreft, beetje duur om er dan achter komen dat ze minder goed remmen dan een stel Recordhoeven, denk ik zo. Enig betaalbaar alternatief lijkt me een stel getunede Mavic SSC remmetjes die naar mijn gevoel het nog net wat beter doen bij afdalingen dan de Records. Mits andere remschoenhouders (carbon, jawel) , wat titanium- en aluboutjes is het gewicht te reduceren tot +/- 250g. Voor minder geld dan een stel los gekochte Record remmen ben je dus meer dan 50g lichter.
Voila, wellicht wist je dit allemaal al maar misschien is het toch nog wel interessant voor andere forumleden.
Ciao,
Quoten: Origineel geplaatst door T.Trapper op 24 Maart 2006
.
De remmetjes blijven Record, ZG's zijn mij afgeraden ivm mindere remkracht.
Wat een onzin, de ZG's zijn geweldige remmen; ik gebruik ze zelf dus ik kan het weten, lees hier een vergelijkende test met Campa record en Dura-Ace:
http://www.pezcyclingnews.com/default.a ... ry&id=3031
De Cane Creeks SL200 (uit eigen ervaring) en de Tektro (nep)carbons (ervaring van een vriend) remmen zijn zwakke remmen vergeleken met de ZG's. En de FRM's zijn ordinaire ( mislukte ) imitaties van Zero Gravity imho. Die vriend met de tektro's heeft direkt nadat hij even met de ZG's gereden/geremd heeft meteen bij Sharkman een setje ZG's besteld.
.
De remmetjes blijven Record, ZG's zijn mij afgeraden ivm mindere remkracht.
Wat een onzin, de ZG's zijn geweldige remmen; ik gebruik ze zelf dus ik kan het weten, lees hier een vergelijkende test met Campa record en Dura-Ace:
http://www.pezcyclingnews.com/default.a ... ry&id=3031
De Cane Creeks SL200 (uit eigen ervaring) en de Tektro (nep)carbons (ervaring van een vriend) remmen zijn zwakke remmen vergeleken met de ZG's. En de FRM's zijn ordinaire ( mislukte ) imitaties van Zero Gravity imho. Die vriend met de tektro's heeft direkt nadat hij even met de ZG's gereden/geremd heeft meteen bij Sharkman een setje ZG's besteld.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 31 Augustus 2006
Pezcyclingnews is een totaal lachertje als het om reviews gaat, ieder nadeel is bij hun altijd op eens een groot voordeel. Ze lullen alles maar recht en het is altijd allemaal fantastisch.
Zal vast wel, maar het doet niets af aan de remmen.
Hier nog een review dan maar van ZG remmen: http://www.cyclingnews.com/tech.php?id= ... gravity_05
Pezcyclingnews is een totaal lachertje als het om reviews gaat, ieder nadeel is bij hun altijd op eens een groot voordeel. Ze lullen alles maar recht en het is altijd allemaal fantastisch.
Zal vast wel, maar het doet niets af aan de remmen.
Hier nog een review dan maar van ZG remmen: http://www.cyclingnews.com/tech.php?id= ... gravity_05