Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

nieuwe carbonvelg

sworks
Forum-lid

sworks 28 aug 2006 18:38

hallo,
Ik heb sinds een jaar of 3 de Zipp 505 met dura ace naven.
En je raad het al die zipp's zijn nu dus gescheurd.........( ja allebei!!)Ik wil nu nooit geen zipp en carbon draadwielen meer!Zou het nog de moeite zijn om alleen een nieuwe velg aan te schaffen?bv de corima aero voor tubes?Of zijn die dura ace naven gedateerd?
Iemand tips voor mij?

carbonfreaks
Forum-lid

carbonfreaks 29 aug 2006 12:57

Ik denk dat je even moet gaan vergelijken wat het je kost om een setje op te laten bouwen met jouw huidige naven t.o.v. een nieuwe set wielen. Naar mijn weten heeft het inscheuren van de velg bij de spaken er trouwens niet zozeer mee te maken dat het draadbanden zijn. Ik zou dit je keuze voor tubes of draad niet zozeer laten beinvloeden. Dat je niet voor ZIP's kiest kan ik me voorstellen. Als je iets koopt van een bepaald merk en het gaat kapot ben je niet zo snel geneigt er nog eens wat van te kopen.

sworks
Forum-lid

sworks 31 aug 2006 01:07

heb zojuist ondekt dat ze niet gescheurd zijn.De lijm tussen de alu remrand en carbon is losgelaten...
enige mogelijkheid om dit te laten repareren?

sepp
Forum-lid

sepp 31 aug 2006 13:40

jeb kunde laten plakken( de vader van kevin peeters eerste jaars belofte bij colba kan dit)
avia cyclingteam

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 aug 2006 14:37

Moet je wel rekening meehouden dat als ie in een afdaling scheurt en jij crasht hard dat de verzekering zelfs je ziektekosten niet zo maar meer wilt betalen...
Alu aan carbon lijmen door een onvakkundig persoon vind ik niet echt een goed idee. Als je al ziet wat er aan lijmverbindingen los laat aan alu frames met carbon achtervorken, dan is het professioneel gedaan en gaat het al mis. Als Zipp het doet gaat het niet goed en als een doe het zelf'er het doet gaat het altijd prima?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

speric
Forum-lid HC

speric 31 aug 2006 15:01

Quoten: Origineel geplaatst door Sworks op 30 Augustus 2006

heb zojuist ondekt dat ze niet gescheurd zijn.De lijm tussen de alu remrand en carbon is losgelaten...
enige mogelijkheid om dit te laten repareren?

Ik begrijp dus dat na 3 jaar je niet de velg gescheurd hebt bij de spaken ?
Volgens sommige zouden die zipp heel makkelijk scheuren namelijk. Hoe bevielen de velgen/ wielen de afgelopen 3 jaar ?
Persoonlijk zou ik bij carbon velgen voor een full carbon gaan en de tube uitvoering. Is vaak ook nog lichter.

sworks
Forum-lid

sworks 31 aug 2006 17:26

Ik zou nu ook liever voor tubes gaan!Was in die tijd echter nog geen wedstrijd renner.
De wielen zijn verder altijd goed bevallen..nooit iets aan gehad.Zijn best licht en ook stijf.
Maar zou ik bij de FM er een nieuwe alu velgrand op kunnen laten monteren?Vind het zonde om ze in de kliko te gooien.

speric
Forum-lid HC

speric 31 aug 2006 21:41

Quoten: Origineel geplaatst door Sworks op 31 Augustus 2006

Ik zou nu ook liever voor tubes gaan!Was in die tijd echter nog geen wedstrijd renner.
De wielen zijn verder altijd goed bevallen..nooit iets aan gehad.Zijn best licht en ook stijf.
Maar zou ik bij de FM er een nieuwe alu velgrand op kunnen laten monteren?Vind het zonde om ze in de kliko te gooien.

Ze worden door zipp gemaakt, dus het zou best kunnen, maar dan wel door een erkend bedrijf. Is er niet te achterhalen of er een soort service punt is van/voor zipp ?
Of bij de importeur eens vragen of ze kunnen helpen/ meedenken met een oplossing.

bo11gevers
Forum-lid

bo11gevers 31 aug 2006 22:07

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 31 Augustus 2006

Moet je wel rekening meehouden dat als ie in een afdaling scheurt en jij crasht hard dat de verzekering zelfs je ziektekosten niet zo maar meer wilt betalen...
Alu aan carbon lijmen door een onvakkundig persoon vind ik niet echt een goed idee. Als je al ziet wat er aan lijmverbindingen los laat aan alu frames met carbon achtervorken, dan is het professioneel gedaan en gaat het al mis. Als Zipp het doet gaat het niet goed en als een doe het zelf'er het doet gaat het altijd prima?

Wie zegt dat die zijn vak niet kent??

pariscarbon
Forum-lid

pariscarbon 31 aug 2006 22:21

Het los-laten van de alu velgrand van de carbonnen velg is een bekend Zipp-probleem. Ik dacht dat het bij de nieuwe velgen beter gaat. Kijk een op Road-bike-review.com hier staan tienvallen verhalen over dit probleem. Het komt voornamelijk voor als de alu velgrand heet wordt. En wanneer wordt deze heet, in een lange afdaling. Je moet er niet aan denken wat er gebeurd als je 90km/h rijd en de aluvelg gaat links en het carbonnen-stuk met de spaken gaat rechts...
Voor zover ik weet gaat het met de zipp-velgen met het golfballetjes motief, model 2005 beter/goed.

Pinarello wint toch de tour

sworks
Forum-lid

sworks 31 aug 2006 23:55

een kennis van me heeft er de marmotte mee gefietst.
Ik had toen al het gevoel dat er een kleine slag in de velg zat.Dit werd steeds erger dus ik naar de fietsenmaker.Die vertelde mij dat de velg gescheurd was en dat ik ze weg kon gooien!
Ik thuis de bandjes eraf gehaald en het velglint, en toen voelde ik plots dat ik het alu en carbon los van elkaar kon bewegen!echter is er nergens een scheur te bekennen.
Weet iemand een adres waar ik dit kan laten maken?Heeft iemand misschien enig idee wat dit zal kosten?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 sep 2006 01:45

Misschien wil Walser het doen, maar weet niet of dat ie wel doet met verbindingen tussen alu en carbon. Zipp zelf, mensen bij Spin misschien maar zelfde verhaal als bij Walser. Walser en Spin hebben werk zat en doen zelf alleen maar full carbon.
Als je je leven zat bent ga ja naar een hobby-ist.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie