Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Welke tacx

davee
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 aug 2005 16:41

davee 28 aug 2006 14:34

dag,
Ik heb eens een vraagje ik wil me een tacx gaan aanschaffen. Welke gebruiken jullie of welke raden jullie me aan.
gr dave

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 28 aug 2006 14:58

@Davee,
 
Je vraag is niet goed te beantwoorden zonder eerst duidelijk te maken welke doelen je voor ogen hebt met je Tacx. Nu valt je vraag in de categorie: "ik heb een nieuwe fiets nodig, gaarne advies".
Dus: welke doelen, welk budget, welke mate van gebruik etc?
 
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

cornelis
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 27 jun 2006 22:38

cornelis 28 aug 2006 21:45

Quoten: Origineel geplaatst door davee op 28 Augustus 2006


dag,
Ik heb eens een vraagje ik wil me een tacx gaan aanschaffen. Welke gebruiken jullie of welke raden jullie me aan.
gr dave


Toevallig dit weekend de Tacx Flow (zag een aanbieding voor 235 euro) gekocht, om ook bij lange periodes van héél slecht weer de conditie op peil te kunnen houden, c.q. nog wat op te vijzelen. Heb er nog maar een half uur op gezeten, dus ben ik niet de aangewezen persoon om je van advies te dienen......
 

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 28 aug 2006 22:49

Quote: Origineel geplaatst door davee op 28 Augustus 2006
dag, Ik heb eens een vraagje ik wil me een tacx gaan aanschaffen. Welke gebruiken jullie of welke raden jullie me aan. gr dave


Ik had eerst een Swing, werkt goed maar ik vond het een heel vervelende, saaie bezigheid. Ik heb nu een I-magic (vanaf 399,--) deze verveelt niet zo snel, maar veel langer als een uur houdt ik het, zelfs met VR DVD's, hierop ook niet uit.
Afbeelding

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 29 aug 2006 13:43

Tacx Flow icm een harde schijf vol DVD's en serie's als Lost en Prison Break moet mijn conditie deze winter op peil gaan houden. De tacx Flow is wel een goede koop in mijn ogen. Indien mogelijk zou je eens kunnen kijken voor een tweedehandse.
Science of Performance!

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 29 aug 2006 13:46

Ik heb al bijna 7 jaar een Cycleforce ne, destijds gekocht bij Hopmans voor 250 gulden
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

mac94
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 14 aug 2005 10:41

mac94 29 aug 2006 14:04

Quoten: Origineel geplaatst door ericpeters op 28 Augustus 2006


Ik had eerst een Swing, werkt goed maar ik vond het een heel vervelende, saaie bezigheid. Ik heb nu een I-magic (vanaf 399,--) deze verveelt niet zo snel, maar veel langer als een uur houdt ik het, zelfs met VR DVD's, hierop ook niet uit.


Hmm, ik zit te denken aan een I-magic, maar vraag me af of het echt zoveel toevoegt ten opzichte van de goedkopere Tacxen. Een uurtje binnenfietsen kan inderdaad ook wel met een paar DVD's met Tour etappes.
Wat heb je nodig om fatsoenlijk te kunnen spelen met de I-magic en wat ben je dan kwijt (qua geld)? Ik ga nog bij mijn fm informeren, ben echter ook benieuwd naar ervaringen van anderen.
Hoe stil is het apparaat (ivm gepland gebruik zodra een aantal koters slaapt)?
Se non e vero, e ben trovato.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 29 aug 2006 14:19

Voor zo'n iMagic heb je eigenlijk ook een stuurframe nodig (zodat je ook kan sturen in de VR wereld) dus dat wordt best wel duur.
Ook moet je computer behoorlijk up to date zijn want de systeemeisen zijn best hoog.

Mijn Tacx maakt best wel wat herrie, dreunt ook best wel door in de vloeren, mss helpt het als je er rubber tegels ofzo onder legt.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 29 aug 2006 14:49

Quote: Origineel geplaatst door Scepticus op 29 Augustus 2006
Voor zo'n iMagic heb je eigenlijk ook een stuurframe nodig (zodat je ook kan sturen in de VR wereld) dus dat wordt best wel duur.
Ook moet je computer behoorlijk up to date zijn want de systeemeisen zijn best hoog.

Mijn Tacx maakt best wel wat herrie, dreunt ook best wel door in de vloeren, mss helpt het als je er rubber tegels ofzo onder legt.





Dat stuurframe zou ik niet aanschaffen. Het leuke aan Virtueel fietsen is dat je wedstrijdjes kan rijden (er is een heuse league) maar daar mag je volgens de spelregels de stuurunit niet gebruiken. Het sturen maakt het ook moeilijk om een beste tijd neer te zetten (als je weer eens uit de bocht vliegt).
Ook is het zo dat het interessantste deel van de Imagic de stuurunit niet ondersteunt, en dat is de Real Life video. Je kunt dan op je pc-scherm films van routes laten weergeven die je dan zelf rijd. Je voelt dan ook echt de weestand toe- en afnemen als je stijgt/daalt. Zeker op de fortius (=imagic met zgn. motorbrake) is dit behoorlijk realistisch, realistisch genoeg om stevig af te zien op bijv. de Galibrier...
Wat de systeemeisen betreft: hier bezuinigen levert een hoop problemen en frustraties op. Helaas weet ik hier alles van. Heb mijn pc heftig opgewaardeerd en nu al 3/4 jaar zonder problemen.

De Fortius die ik heb maakt niet echt veel herrie, maar het hangt wel af van de vloer waar hij opstaat. Het geluid is een beetje te vergelijken met dat van een fietspomp vind ik. Ook moet je ervoor zorgen dat de roller goed contact maakt met de band, anders krijg je een vreselijk irritant piepend geluid als je een zware beklimming doet.
Afbeelding

mac94
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 14 aug 2005 10:41

mac94 29 aug 2006 19:17

Dank voor de snelle reacties. Als ik google op 'tacx fortius' dan krijg ik een paar prijzen die rond de € 550 liggen. Is dit voorzover jullie weten een compleet systeem (muv het stuursysteem en extra software) of moet ik daar dan nog een hoop extra's bij aanschaffen? En met dit systeem kan ik zowel met de software als de video's werken? Ik heb hier al op gezocht maar heb nog geen helder antwoord gevonden.
Se non e vero, e ben trovato.

thijs1967
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 dec 2005 21:31

thijs1967 29 aug 2006 20:39

Heeft er misschien iemand ervaring met de Tacx Cosmos, in mijn ogen is het voordeel van deze dat je toch kan trainen zonder je computer iedere keer aan te zetten en je kan toch een "wedstrijd"  doen tegen de computer.
Nadeel is wel dat je niet die real life video hebt.
Ik ben van plan ook zo'n apparaat te kopen en ben aan het twijfelen tussen de Cosmos of de Fortius. (of misschien wel de veel goedkopere Flow)
Heeft nog iemand hier tips.

otto8
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 aug 2004 13:34

otto8 29 aug 2006 22:22

Heb zelf sinds nov 05 de Cosmos. Bevalt uitstekend. Je kunt zelf je trainingen maken zoals je ze hebben wil. Gebruik zelf mijn oude stalen racefiets, hele opstelling kan dus gewoon blijven staan. Belangrijkste nadeel van zo'n scherm voor je neus vond ik het feit dat de opstelling van het geheel zo ongeveer de inrichting van de rest van de ruimte bepaalt. Daarnaast kan ik heel goed leven met het display waarop een overmaat aan informatie staat over huidige en gemiddelde prestaties.

Plaats reactie