Ben mijn fiets wat aan het verbeteren, mijn XTR groep met dual control wordt veranderd in de nieuwe XTR. Kader is Specialized S works aluminium. Momenteel rijd ik met Crosmaxxen SL maar mat mijn 85kg vind ik ze wat slap. Hoewel ik er nooit problemen mee gehad heb, enkel deze week nieuwe lagers in voorwiel . Ik dacht aan DT swiss 1480 of eventueel een handgespaakt wiel, maar welke velgen, spaken en naven zijn dan aan te raden voor mijn gewicht. Het is ook voor met velgremmen, ik hou niet van die schijfremmen, in het natte Vlaanderen is er altijd wat mee.
Dank bij voorbaat.
Lichte en toch stevige wielen MTB
-
- Forum-lid
FOX
-
- Forum-lid
Ik zou je vragen doorspelen naar Jürgen Kaiser van XX-Light-bikes. Je kan daar een zeer betrouwbaar, licht en redelijk goedkoop wielset laten bouwen en hij zal je ook graag verderhelpen! Ik heb zelf ook Crossmax SL's maar ik weeg maar 60kg dus...
Neem gerust eens een kijkje en als je mailt doe het dan maar met mijn complimenten!: www.xx-light-bikes.de/shop
Neem gerust eens een kijkje en als je mailt doe het dan maar met mijn complimenten!: www.xx-light-bikes.de/shop
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Bo wil je die link uit je onderschrift halen, ik ben blij voor je dat je het goed kan vinden met Jürgen, maar linken naar een winkel vind ik beetje te ver gaan.
Mavic 717 velg met mooi setje naven als XTR of DT 240S levert je een strakke wielset op die zeker stijver is dan xmax sl en niet eens zwaarder is.
Mavic 717 velg met mooi setje naven als XTR of DT 240S levert je een strakke wielset op die zeker stijver is dan xmax sl en niet eens zwaarder is.