Hallo,
Heb vandaag mijn nieuwe Stevens Aspin (ultegra) opgehaald met Easton Vista velgen. Heb na 40 km een aantal dingen geconstateerd.
1. De body tikt niet lekker aan 1 draad door. Het is denk ik een Easton body (hoort toch bij de velg), is dit gewoon of is de body niet helemaal oke.
2. Bij het aanzetten hoor ik getik/gekraak, ligt dit aan de afstelling of aan het infietsen?
3. Bij het rijden over hobbelig ruw wegdek heb ik tot twee keer een vreemd gerinkel gehoord (net of waren het kogeltjes), het gerinkel duurde echt maar een fractie/honderste van een seconde en heb het ook maar twee gehoord en heb over veel hobbelig wegdek gereden. Is dit normaal?
Nou ik hoor het wel!
Mvg,
HA
Nieuwe Stevens Aspin, geluidjes!?
Hey, hallo, Campa,
Ik heb dezelfde fiets, alleen met andere wielen (Mavic Aksium). Fietsenmaker vertelde mij ; bij het monteren van nieuwe pedalen, moet je het schroefdraad v/d pedalen en het draad in de bracket(waar je de pedaal dus indraai) insmeren met kopervet. Het staat ook op www.futurumshop.nl, als je een merk pedalen aanklik. Maar misschien wist je dit allang en is het een ander probleem, ik zeg alleen wat ik van m'n fm gehoord heb. Heb namelijk nieuwe Look pedalen gekocht bij fm en gemonteerd op oudere racefiets, zijn tip opgevolgd(kreeg beetje vet mee) en heb nergens last van. Veel succes!
4 on the floor
Ik heb dezelfde fiets, alleen met andere wielen (Mavic Aksium). Fietsenmaker vertelde mij ; bij het monteren van nieuwe pedalen, moet je het schroefdraad v/d pedalen en het draad in de bracket(waar je de pedaal dus indraai) insmeren met kopervet. Het staat ook op www.futurumshop.nl, als je een merk pedalen aanklik. Maar misschien wist je dit allang en is het een ander probleem, ik zeg alleen wat ik van m'n fm gehoord heb. Heb namelijk nieuwe Look pedalen gekocht bij fm en gemonteerd op oudere racefiets, zijn tip opgevolgd(kreeg beetje vet mee) en heb nergens last van. Veel succes!
4 on the floor
Quoten: Origineel geplaatst door Ferry22 op 14 September 2006
Hey Campa201,
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een Aspin, en zit ook te denken over de Vista's. Ik ben benieuwd hoe deze combinatie eruit ziet, waar je hem gekocht hebt en wat je ervoor betaald hebt.
heb geen aspin maar wel de vista zie foto
Hey Campa201,
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een Aspin, en zit ook te denken over de Vista's. Ik ben benieuwd hoe deze combinatie eruit ziet, waar je hem gekocht hebt en wat je ervoor betaald hebt.
heb geen aspin maar wel de vista zie foto