Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

SID WC kleuren ?!

casran
Forum-lid HC

casran 26 aug 2006 00:13

Hoi,
Ik vond afbeeldingen van de Rock Shox SID World Cup vork in allerlei kleuren. Kan iemand mij wegwijs maken welke actueel verkrijgbaar zijn en welke oudere modellen zijn? Zit er buiten het kleur ook een technisch verschil in de modellen (jaartallen)?
Hieronder wat ik vond:- zwart- blauw- (fluo) groen- wit (enige op de website van Rock Shox vermeld)- wit "Athena"- zilver, en is het nu de belichting of zie ik verschillende types zilver?
Heb ik er gemist?
Graag wat uitleg! Thx.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

sjezer
Forum-lid

sjezer 26 aug 2006 10:45

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 25 Augustus 2006

Hoi,
Ik vond afbeeldingen van de Rock Shox SID World Cup vork in allerlei kleuren. Kan iemand mij wegwijs maken welke actueel verkrijgbaar zijn en welke oudere modellen zijn? Zit er buiten het kleur ook een technisch verschil in de modellen (jaartallen)?
Hieronder wat ik vond:- zwart- blauw- (fluo) groen- wit (enige op de website van Rock Shox vermeld)- wit "Athena"- zilver, en is het nu de belichting of zie ik verschillende types zilver?
Heb ik er gemist?
Graag wat uitleg! Thx.

De groene is zeker 4 jaar geleden in de collectie geweest, de Athena was speciaal voor de Olympische Spelen in Athene bedoeld. Deze was ook speciaal getuned voor de rijders en er zijn er maar een kleine 1000 van gemaakt. vorig jaar en het jaar ervoor waren de zilveren actueel, samen met zwart (alleen zijn er 3 soorten sid's, waarvan het topmodel zwart was). Blauw is ook al van langer geleden. Echter, de techniek van de SID is volgens mij al zeker 2 jaar gelijk gebleven. Er zijn alleen maar andere kleuren gebruikt.
En vergeet niet dat een SID in combi met schijfremmen niet heel goed werkt, vork is erg slap. Vriend van me reed er al 2 stuk (gescheurde vorkkroon in carbon). Weegt zelf maar 67 kg.

trickoutxtc3
Forum-lid

trickoutxtc3 26 aug 2006 23:07

Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 26 Augustus 2006

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 25 Augustus 2006

Hoi,
Heb ik er gemist?
Graag wat uitleg! Thx.

De groene is zeker 4 jaar geleden in de collectie geweest, de Athena was speciaal voor de Olympische Spelen in Athene bedoeld. Deze was ook speciaal getuned voor de rijders en er zijn er maar een kleine 1000 van gemaakt. vorig jaar en het jaar ervoor waren de zilveren actueel, samen met zwart (alleen zijn er 3 soorten sid's, waarvan het topmodel zwart was). Blauw is ook al van langer geleden. Echter, de techniek van de SID is volgens mij al zeker 2 jaar gelijk gebleven. Er zijn alleen maar andere kleuren gebruikt.
En vergeet niet dat een SID in combi met schijfremmen niet heel goed werkt, vork is erg slap. Vriend van me reed er al 2 stuk (gescheurde vorkkroon in carbon). Weegt zelf maar 67 kg.

ja een kennis van mij ook heeft ook een sid gebroken, en dat het een zeer slappe vork is is ook al zeer lang geen geheim meer, ik heb ergens in een blad gelezen da bart brentjes erg blij was met de komst van de REBA WC, en dat ie na de eerste test de sid er gelijk uit heeft geknikkerd 
A.D.I.D.A.S

(jonathan davis)

casran
Forum-lid HC

casran 27 aug 2006 05:32

Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 26 Augustus 2006

De groene is zeker 4 jaar geleden in de collectie geweest, de Athena was speciaal voor de Olympische Spelen in Athene bedoeld. Deze was ook speciaal getuned voor de rijders en er zijn er maar een kleine 1000 van gemaakt. vorig jaar en het jaar ervoor waren de zilveren actueel, samen met zwart (alleen zijn er 3 soorten sid's, waarvan het topmodel zwart was). Blauw is ook al van langer geleden. Echter, de techniek van de SID is volgens mij al zeker 2 jaar gelijk gebleven. Er zijn alleen maar andere kleuren gebruikt.En vergeet niet dat een SID in combi met schijfremmen niet heel goed werkt, vork is erg slap. Vriend van me reed er al 2 stuk (gescheurde vorkkroon in carbon). Weegt zelf maar 67 kg.

Ok, thx!
Als ik het goed voor heb is momenteel enkel de witte versie verkrijgbaar, en zijn alle andere kleuren "overjaarse" modellen (zoals jullie dat in Nederland plegen te noemen).
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

sjezer
Forum-lid

sjezer 27 aug 2006 12:44

Juist.... Maar als ik lichter was en een nieuwe fluo groene op de kop kon tikken, dan wist ik het wel. Een van de weinige vorken die een fiets helemaar ophaalt, als de rest carbon en bv XTR grijs is...

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 aug 2006 16:59

De carbon kroon scheurt idd nog wel eens, maar die is gewoon te vervangen door een alu kroon die een paar gram zwaarder is mocht ie kapot gaan.
De poten kan je ook nog lekker zelf in een leuk kleurtje maken. Op ww's zijn wel eens mensen die de poten van hun Sid te lijf zijn gegaan met fijn schuurpapier en daarna in een andere kleur hebben gespoten en vervolgens weer gelakt. Je kan bij RS losse onderpoten kopen, dus als je het helemaal vern$kt dan kan je je vork nog redden. Garantie is natuurlijk wel meteen weg...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

markz
Forum-lid

markz 28 aug 2006 20:40

De WC is ook in zwart te krijgen, is vaal wel moeilijker. In de Trek 9.9 zit bijvoorbeeld een zwarte. De huidige kleuren zijn dus wit en zwart. En om nog verder terug in de tijd te gaan. In 2000 was er ook nog de SIDney. Ook in beperkte oplage gemaakt volgens mij.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 28 aug 2006 22:48

Quote: Origineel geplaatst door MarkZ op 28 Augustus 2006
De WC is ook in zwart te krijgen, is vaal wel moeilijker. In de Trek 9.9 zit bijvoorbeeld een zwarte. De huidige kleuren zijn dus wit en zwart. En om nog verder terug in de tijd te gaan. In 2000 was er ook nog de SIDney. Ook in beperkte oplage gemaakt volgens mij.

Je moet niet kijken naar wat er geleverd wordt op complete fietsen daar fabrikanten dan een eigen kleur aan de vork geven. Ik heb niet op internet gekeken maar als op de site van sram (is rock shocks) enkel een witte staat kun je ervanuit gaan dat dat dus dit seizoen de enigste leverbare kleur is. Tenminste via de officiele weg, indien je een fm vind die bij een nieuwe fiets gelijk de sid vork heeft vervangen door een ander exemplaar kan het zijn dat hij dus een andere kleur heeft staan.

nine
Forum-lid

nine 28 aug 2006 23:04

Je kan van een Sid team ook een world-cup maken. Je kan hem laten up-graden met een black-box, dit is de carbon vorkkroon. Het binnenwerk is voor deze vorken gelijk. Als je een vork met remnokken kiest heeft de officiële world-cup wel titanium remnokken.

casran
Forum-lid HC

casran 29 aug 2006 02:13

Goed, ik heb genoeg info. Bedankt allemaal.
Heeft deze kerel met z'n SID Athena overigens vergeten die aanhechtingsplaatsjes voor V-Brake te verwijderen? Of gaat dat niet? Op de bovenstaande knalgroene SID (post 1) zijn ze er niet!

sjezer
Forum-lid

sjezer 29 aug 2006 10:07

Idd. De V brake bevestiging kun je gewoon losdraaien...

robinvberkel
Forum-lid

robinvberkel 06 sep 2006 22:38

SID WC 2006 heb ook in zwart met rood zie foto van mijn fiets waar hij in zit en reba WC is in zelfde kleur  dezen vorken zijn niet los tekoop of je moet geluk hebben SID WC 2006 komt uit trek 9.9Reba WC  2006komt uit trek EX 9.5 http://img106.imageshack.us/img106/2736/mk1te2.jpg

Plaats reactie