marchissio wielen
-
- Forum-lid
Wilde even jullie opinie omtrent het merk marchissio. Mijn locale fh zegt dat deze enrom sterk zijn en voor mijn gewicht, 87kg, ruim toereikend zijn. Wilde zelf voor de ksyrium es gaan, maar de marchisio's zijn en goedkoper en blijkbaar sterker. Qua uitstraling halen ze het echter niet bij de 'es' maar dat is persoonlijk. Iemand tips?
Een handgespaakt wiel van een vakman is vaak beter (sterker) als een machinaal gespaakt systeemwiel, ga er voor zou ik zeggen.Ik weet niet waar je ze vandaan haalt maar bij eventuele problemen of als het niet bevalt kan je waarschijnlijk nog ruilen.
Als je campa wil heb je nooit meer wat anders
-
- Forum-lid
Marchisio wielen zijn prima wielen die inderdaad sterk zijn bij een beperkt gewicht.
In mijn opinie is de prijs - kwaliteit verhouding van Marchisio wielen stukken beter dan van Mavic wielen.
Een handgespaakt wiel kan ook een goed alternatief zijn voor Mavic, alleen moet je wel zeker weten dat het een vakman is die je wielen spaakt. Als je hiervan niet zeker bent: Marchisio.
In mijn opinie is de prijs - kwaliteit verhouding van Marchisio wielen stukken beter dan van Mavic wielen.
Een handgespaakt wiel kan ook een goed alternatief zijn voor Mavic, alleen moet je wel zeker weten dat het een vakman is die je wielen spaakt. Als je hiervan niet zeker bent: Marchisio.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Ik denk dat met een gewicht van 87 kilo je zelfs kan kiezen voor de Zefir X 90. Dit zijn wielen die speciaal gemaakt zijn voor rijders tot 90 kg die toch een lichte wielset willen hebben die voeldoende stijf is.
Anders kan de alisea ook een goede keus zijn. dat ik meer een allrond wielset. Binnen mijn wielerclub rijden er vier personen met marchisio wielen ( Zefir, Zefir Carbo, Pitagora en Alisea). Geen van de personen heeft de afgelopen jaren problemen gehad met de wielen. Ze zijn strak en blijven dit ook bij normaal gebruik.
Kaalpani
Ik rijd sedert begin dit seizoen met de Marchisio Alisea wielen. Mijn gewicht is 83-85 kg. Heb der heel wat 200's mee gereden oa Tilff, GrenslandFT, ... Super tevreden van. Op mijn andere fiets heb ik Ksyrium Elite. Beiden goede wielen, maar ik geef toch de voorkeur aan de Marchisio's. Absolute aanrader en bovendien heb ik ze nog maar amper gezien in het wild.