Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

De beste hartslagmeter ?!

ionos
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2006 21:12

ionos 18 aug 2006 15:49

Wat is volgens jullie gebruikers de beste hartslagmeter ?
- Polar ?- Cyclosport ?- Blackburn Delphi ?
Wie gebruikt de hartslagmeter van bovenstaand merk incl. trapfrequentie ?
Hoe bevalt deze ?
Waarom fietsen beter zijn dan vrouwen:<br>
Je kunt je fiets elke dag van de maand bestijgen<br>
Een fiets piept alleen als er echt iets mis is<br>
Het zal een fiets worst zijn of je naar andere fietsen kijkt

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 442
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 21 aug 2006 00:48

De hartslagmeters zijn allemaal goed. Het gaat om de extra functies die je erop wilt hebben.
Ik heb een HAC4Pro+. Deze fietscomputer bevalt redelijk. Ik heb er 1x mee in een flinke regenbui gereden, en dan geeft hij wat (contact)problemen. Bovendien wordt de communicatie tussen zender en ontvanger vaker gestoord waardoor je onjuiste resultaten krijgt. Dat is vooral storend bij het bepalen van bv. de maximumsnelheid. Verder heeft de computer een groot aantal menukeuzes. Dat kan leuk zijn, maar het kan ook een nadeel zijn wanneer je daarin niet geïnteresseerd bent.
De hartslagmeter werkt uitstekend en ook de cadanssensor werkt goed. Verder geeft de HAC een overzicht van gemiddelde en max snelheid, gemiddelde en max hartslag, hoogte, totale hoogtemeters, stijgingspercentage en nog een aantal functies. De ritgegevens kunnen worden ingelezen in een tweetal programma's en je krijgt er nog een derde programma bij waarin je je trainingen bij kunt houden.
Ik heb ook nog een VDO HC12.6. Die heeft alle basisfuncties die je nodig hebt: gem. en max snelheid, gem. en max hartslag. Geen cadans.

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 21 aug 2006 01:04

Ik heb een Hac4+ en een Polar 710i, en de Polar bevalt me beter. De software is uitgebreider en gemakkelijker. De Polar doet veel langer  met z'n batterijen. De Polar is gemakkelijker te bedienen. De Hac 4 gaat nogal eens op tilt/loopt vast. De sample snelheid van de Polar is 1x per 5 seconden, en aan te passen naar minder sampelen voor bijv. vakantie en de Hac 4 sampled 1 x per 20 seconden dacht ik. Het enige voordeel voor mij van de Hac 4; De grafieken die de Hac4 maakt zien er mooier uit dan die van de Polar, de Hac4 geeft het realtime stijgingspercentage aan en hij is wat goedkoper. Als ik weer zou moeten kiezen; dan geen Hac4 maar gelijk een Polar.

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 442
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 25 aug 2006 18:41

De frequentie waarmee de gegevens worden vastgelegd in het geheugen is voor de HAC4 inderdaad 20 seconden, maar voor de HAC4Pro is die instelbaar in 2, 5, 10 en 20 seconden. Wanneer je op 20 seconden instelt dan wordt de rit na 24 uur automatisch afgebroken en bij 2 seconden na ongeveer twee en een half uur.

bo11gevers
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47

bo11gevers 26 aug 2006 21:10

Ikzelf train met een Ploar S725 en ik ben daar heel tevreden van. Gemakkelijk te bedienen (alle functies snel zichtbaar), twee drukken op de knop en je bent vertrokken! Ook de grafieken en de trainingsbestanden zijn mooi overzichtbaar met vele kleurtjes en niet te veel poespas erbij maar wel de info die je nodig hebt. Trouwens is de Polar ook nog eens redelijk mooi om elke dag te dragen om je pols.

Plaats reactie