Hoi,
Ik wil weer een full-suspension mtb gaan kopen.
Nou heb ik ooit een giant NRS Big Bear (model 2001)gehad, met een Rockshox Psylo SL voorvork en Rockshox Sid achtervering.
ndanks mijn soepele pedaaltred, gebruik van de lockout van de voorvork en volgens mij een goede afstelling van de achtervering deinde de fiets toch nog een beetje op het asfalt. (ik heb geen auto en fiets dus altijd naar de mtb routes). Dit deinen vond ik toch altijd behoorlijk irritant, zeker omdat ik een racefiets gewend ben.
1e vraag: lag het deinen toch aan een verkeerde afstelling of hebben meer mensen een soortgelijke ervaring met het NRS systeem ?
2e vraag: welke systemen zijn er tegenwoordig die goed veren in het terrein en toch niet deinen op asfalt ?
welke fully deint niet ?
De meeste achterdempers zijn nu met LO (Lock Out) en die kunde dus volledig uitschakelen zodat hij het gevoel van een Hardtail geeft...
Als ik mijn vork/demper uitschakel met mijn Lo dan geeft hij het gevoel van geen veringen te hebben...
Als ik mijn vork/demper uitschakel met mijn Lo dan geeft hij het gevoel van geen veringen te hebben...
-
- Forum-lid
een cube stereo of sting met een door fusion ontworpen 4link demper systeem met dt swiss 240 demper, deint echt nie ook op het asfalt zeggen fusion en cube een kennis heeft en sting in de bestelling staan zonder de fox tallas x maar met een RS reba wc met poploc bediening die fox vork lijkt toch een dure misser te zijn
succes
succes
A.D.I.D.A.S
(jonathan davis)
(jonathan davis)
-
- Forum-lid HC
Je kunt de huidige fully's niet meer vergelijken met een uit 2001. er is ondertussen zo veel ontwikkeling gedaan dat dat dus niet meer kan. de meeste huidige modellen zullen dus al beter zijn dan jou oude fiets. Wat bv heel goede fietsen zijn zijn de specialized met brain demper of uiteraard de scott genius. Verder kun je ook nog een andere fiets nemen met een lockout op de demper.
Bedankt voor de snelle antwoorden.
Heeft iemand van jullie ook toevallig ervaring met de nieuwe veersystemen op de Giant fietsen ?
(ik weet dat Giant not-done is voor de echte ATB freaks maar ik vraag het toch maar...)
Heeft iemand van jullie ook toevallig ervaring met de nieuwe veersystemen op de Giant fietsen ?
(ik weet dat Giant not-done is voor de echte ATB freaks maar ik vraag het toch maar...)
Ja, da weet ik toch nie !!
-
- Forum-lid
nou de giant anthem scheint het toch heel erg goed te doen bart brentjes en roel paulissen rijden er marathons mee en dan heb je het toch nie over de eerste de beste en die ruhne hoydahl biked ook met een xtc en met een anthem dus tja. schijnbaar is het toch wel een goed concept vooral ook omdat brentjes en hoydahl toch altijd fanatieke hardtail bikers zijn geweest en nog zijn! en wat betreft dat giant een not done item onder echte bikers is da snap ik ook nie echt, ik heb gewoon een hele slechte ervaring met giant service gehad over een garantie geval (frame geknakt) en alleen uit een principe kwestie neem ik geen giant meer, ik heb met de racer al de overstap naar trek gemaakt (madone 5.2 dicovery alu) en dat ga ik met de mtb ook doen (klein palomino XV).
succes
succes
A.D.I.D.A.S
(jonathan davis)
(jonathan davis)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Quote: Origineel geplaatst door driebiebu op 16 Augustus 2006
[P(ik weet dat Giant not-done is voor de echte ATB freaks maar ik vraag het toch maar...)
Wat een onzin!! Niks mis met giant atb's. Giant maakt zeer goede frames en was zo ongeveer de eerste met een echt goed veersysteem. Die kun je zonder twijfel echt wel kopen hoor!
[P(ik weet dat Giant not-done is voor de echte ATB freaks maar ik vraag het toch maar...)
Wat een onzin!! Niks mis met giant atb's. Giant maakt zeer goede frames en was zo ongeveer de eerste met een echt goed veersysteem. Die kun je zonder twijfel echt wel kopen hoor!
Less is bore