Ik kwam deze wielen tegen op het internet en vroeg mij af of het kwaliteit is of dat het een low budget wielset.
Waar is het mee te vergelijken Cosmics of Zipps ik heb geen idee.
Het gewicht is 1600gr en er zitten sapim laser spaken in, er is ook een full carbon (tubes) die weegt dan iets minder rond de 1400gr werd mij verteld.
Ik wil ze niet als allesdaagse wielen gaan gebruiken maar gewoon voor een enkele tijdrit of koers.
wie kent deze wielen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 14 mei 2006 20:50
Wanneer wordt het Zomer....
-
- Forum-lid
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 14 mei 2006 20:50
Niemand enig idee?
Wanneer wordt het Zomer....
-
- Forum-lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 06 jun 2006 12:44
Van welke merk/welke website heb je ze vandaan dan??
Mooiboy
-
- Forum-lid
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 14 mei 2006 20:50
Quoten: Origineel geplaatst door Cycling_Maniak op 14 Augustus 2006
Van welke merk/welke website heb je ze vandaan dan??
Geen site ze werden/worden aangeboden op ebay, alleen heb ik geen flauw benul of het wat is/was, daarom deze vraag.
Misschien kan iemand iets vertellen over hoe de spaken gemonteerd zijn of dit een stevige manier is...
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=1
Hier wordt namelijk iets uitgelegd over hoe de spaken in de velg zitten, maar deze uitleg snap ik niet echt
Van welke merk/welke website heb je ze vandaan dan??
Geen site ze werden/worden aangeboden op ebay, alleen heb ik geen flauw benul of het wat is/was, daarom deze vraag.
Misschien kan iemand iets vertellen over hoe de spaken gemonteerd zijn of dit een stevige manier is...
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=1
Hier wordt namelijk iets uitgelegd over hoe de spaken in de velg zitten, maar deze uitleg snap ik niet echt
Wanneer wordt het Zomer....
Bij een velg die bestaat uit een alu gedeelte (remvlak en 'haken' voor de draadband) en een carbon gedeelte kan je de spaken op 2 manieren bevestigen:
-Aan het carbon gedeelte, zoals bij Zipp, en het wiel waar dit topic over gaat.
De spaken komen dan in het midden van de velg eruit zeg maar, en soms steken de spaaknippels daar ook uit.
-Aan het alu gedeelte, zoals bij HED en de Mavic Cosmic Carbon.
De spaak steekt dan meer aan de zijkant van de velg eruit.
Wat beter is kan ik niet zomaar zeggen. Bij de eerste methode komt er in ieder geval meer kracht op de verbinding tussen het alu en het carbon deel. Deze lijmverbinding moet dan van zeer goede kwaliteit zijn, ook gezien de temperatuurverschillen die optreden bij remmen in afdalingen.
-Aan het carbon gedeelte, zoals bij Zipp, en het wiel waar dit topic over gaat.
De spaken komen dan in het midden van de velg eruit zeg maar, en soms steken de spaaknippels daar ook uit.
-Aan het alu gedeelte, zoals bij HED en de Mavic Cosmic Carbon.
De spaak steekt dan meer aan de zijkant van de velg eruit.
Wat beter is kan ik niet zomaar zeggen. Bij de eerste methode komt er in ieder geval meer kracht op de verbinding tussen het alu en het carbon deel. Deze lijmverbinding moet dan van zeer goede kwaliteit zijn, ook gezien de temperatuurverschillen die optreden bij remmen in afdalingen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 14 mei 2006 20:50
Ok bedankt voor deze heldere uitleg, lijkt mij dat van beide manieren wel wat te zeggen valt.
Wanneer wordt het Zomer....