Op Marktplaats wordt aangeboden "een prachtig setje carbon wielen van het bekende merk ZIPP"
Met de volgende specificaties:
Model 303.( 2006)
20 spaken voor en 24 achter.
Novatec naven
DT swiss spaken
Voor draadbanden.
Campa of shimano naar keuze.
En dat allemaal voor de afhaal prijs in Heeswijk Dinther van wel 799 euro.
IK vraag me af of het hier wel gaat om een orginele set Zipp 303 wielen en niet om een set andere carbonwielen met Zipp stickertjes.
Hieronder een foto van de aangeboden wielen:
Wel of geen echte Zipp wielen?
-
- Forum-lid
Een groot aantal velgen van andere producenten komt van Zipp. Op originele Zipp velgen staat het type altijd vermeld. Ik vermoed dat de velgen wel van zipp afkomstig zijn (in ieder geval de fabriek) ze zijn in ieder geval niet heel erg recent.....
Ik mis de joint waar de velg samen is gevoegd en tevens de typeaanduidings sticker.....
http://laufrad-hannover.de/uploads/pics ... 3_road.jpg
Ik mis de joint waar de velg samen is gevoegd en tevens de typeaanduidings sticker.....
http://laufrad-hannover.de/uploads/pics ... 3_road.jpg
-
- Forum-lid
Kijk eens naar de spaken. De Nippels zitten aan de alu rand vast en niet aan het uiteinde van de carbonrand. De spaken lopen dus door de carbonrand heen. Vergelijkbaar met Mavic Cosmic Carbon wielen. Zipp heeft naar mijn idee alleen velgen waar de nippels aan de rand beginnen.
Zie afbeelding:
Zie afbeelding:
Je hebt gelijk, nep dus (alhoewel dit nou precies het zwakke punt van de Zipp clincher is). Ik weet dat de velgen van van tuyl (waar de verkoper ook weleens mee heeft geadverteerd) ooit wel een dergelijke aanhechting hadden (de hoge momentums dus weer niet).
Dus goedkope no name velgen, stickers, budgetnaven en dt?? spaken (zou op de spaakkop moeten staan) voor 799,- lijkt me geen echt goede koop.
Dus goedkope no name velgen, stickers, budgetnaven en dt?? spaken (zou op de spaakkop moeten staan) voor 799,- lijkt me geen echt goede koop.
-
- Forum-lid
Gisteren toevallig bij van Tuyl geweest. Mooie zaak en dito spullen. Inderdaad zijn hun Momentum wielen wel voorzien van dat extra profiel in de velg. Zij gaven aan dat er een nieuwe serie van hun wielen aan zit te komen die iets lichter zullen zijn.
IK had al een sterk vermoeden dat dit geen Zipp is. Bij Salden verkopen ze deze wielen ook als no-name met American Classic naven. Zo zie je maar weer dat je bij dit soort specifieke spullen wat beter moet orienteren en niet klakkeloos moet afgaan op wat een verkoper roept.
IK had al een sterk vermoeden dat dit geen Zipp is. Bij Salden verkopen ze deze wielen ook als no-name met American Classic naven. Zo zie je maar weer dat je bij dit soort specifieke spullen wat beter moet orienteren en niet klakkeloos moet afgaan op wat een verkoper roept.
Quoten: Origineel geplaatst door Gijs Lokker op 12 Augustus 2006
Kijk eens naar de spaken. De Nippels zitten aan de alu rand vast en niet aan het uiteinde van de carbonrand. De spaken lopen dus door de carbonrand heen. Vergelijkbaar met Mavic Cosmic Carbon wielen. Zipp heeft naar mijn idee alleen velgen waar de nippels aan de rand beginnen.
Op de foto van de topicopener lopen de spaken ook beurtelings langs een bepaalde kant de velg in (ook vergelijkbaar met de Cosmic); zoiets ken ik niet bij Zipp.
Bij Kuota hebben we ook Zipp 303 velgen die we gebruiken: we krijgen de velgen toegeleverd van Zipp en deze worden opgebouwd met DT Swiss 240 naven en DT Swiss spaken. Je kan duidelijk zien dat het om andere velgen gaat (ook die nipples zitten hier buitenaan, velg is ietsje minder hoog dan die hierboven). De winkelprijs bedraagt zo'n 1350 euro. - zie www.kuota.it bij Accessoires > Wheels
Op de foto van de topicopener lopen de spaken ook beurtelings langs een bepaalde kant de velg in (ook vergelijkbaar met de Cosmic); zoiets ken ik niet bij Zipp.
Bij Kuota hebben we ook Zipp 303 velgen die we gebruiken: we krijgen de velgen toegeleverd van Zipp en deze worden opgebouwd met DT Swiss 240 naven en DT Swiss spaken. Je kan duidelijk zien dat het om andere velgen gaat (ook die nipples zitten hier buitenaan, velg is ietsje minder hoog dan die hierboven). De winkelprijs bedraagt zo'n 1350 euro. - zie www.kuota.it bij Accessoires > Wheels
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -