Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mavic Aksium Wielen goed voor mijn type ?

jacke
Forum-lid

jacke 11 aug 2006 02:36

Hallo,
Ik weet dat er al wat gezegt is over de mavic (aksium) wielsetten maar ik vroeg me af of deze voldoen aan volgende ijsen:
Ik ben een lichte fietsen (60 kilo), vanplan nog iets zwaarder te worden en dit jaar te starten met competitie. Zijn deze wielen hier goed, stijf en sterk genoeg voor of zeggen jullie, toch een kategorie hoger gaan kijken.
ps. ik zoek niet naar het meest lichte of aller beste wiel maar gewoon een goed wiel die dit aankan.
alvast erg bedankt
mvg jacke

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 11 aug 2006 02:44

Niet verkeerd, stijf, maar vrij zwaar en ietsjes 'prullerig'

Misschien neem je beter Ultegra met Open Pro of CXP33
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

jacke
Forum-lid

jacke 11 aug 2006 02:59

Quote: Origineel geplaatst door Scepticus op 11 Augustus 2006
Niet verkeerd, stijf, maar vrij zwaar en ietsjes 'prullerig'

Misschien neem je beter Ultegra met Open Pro of CXP33

Oké Dus jij raad me aan om aan men fietsenmaker te vragen er ultegra wielen onder te zetten ? is daar een groot prijsverschil in ? Ik wil er namelijk liever niet extra voor bijbetalen en die man is ook niet onuitputbaar ;)
mvg jacke

fennek
Forum-lid

fennek 11 aug 2006 12:10

Ik rij nu al een aantal maanden met Aksiums rond (eigenlijk bedoeld als voorlopige wielset omdat mijn eastons niet leverbaar bleken), maar ik ben er in die mate tevreden van dat ik het seizoen er gewoon mee ga uitdoen.
Toegegeven, ze zijn een beetje zwaar, maar echt opvallen doet dat niet tijdens het rijden.
Wielen hebben er een dikke 2000 km op zitten, met veel archie-slechte wegen in de Ardennen (oa. afdaling Bomal tijdens de GF Eddy Merckx!) en regelmatig dan ook in een put geknald. Desondanks lopen de wielen nog recht en ook aan de lagering is voorlopig niet te merken.
Voor de prijs (160 euro voor de zwarte versie) zijn het dus zeker geen slechte wielen, integendeel.
Met jouw gewicht van 60 kg denk ik dat je geen enkele wielset moet uitsluiten, gaande van 100 euro tot 10.000 euro. Het zal dus van je budget afhangen.
Altius, Citius, Fortius!!

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 11 aug 2006 12:36

Mee eens: Met 60 a 65 kg zijn vrijwel alle wielsets stijf genoeg. Aksium, 560, Easton Circuit, Scirocco, al die wielsets voldoen. Wat is je budget? En wil je meer aerodynamisch (560 is bijv. erg aerodynamisch), of juist wat lichter? Je hebt alle keus. Mavic CXP33 zijn natuurlijk goede velgen, maar qua stijfheid misschien wat overkill. Dan kun je ook voor bijv. Mavic Open Pro velgen gaan.

jacke
Forum-lid

jacke 11 aug 2006 12:59

Bedankt voor de tips gasten,
maar ik weet eigenlijk zeer weinig van wielen.
Het zou een wiel moeten zijn (set) die goed genoeg is om in belgie koers te rijden, een beetje airodinamisch veronderstel ik, maar er mag ook al is mee geklimt worden.
Gaat bij mij dus vooral om het feit dat ze goed bollen.
Is dit wiel dan voldoende?
mvg jacke

jacke
Forum-lid

jacke 11 aug 2006 13:01

http://www.mavic.com/ewb_pages/p/produi ... amme=route
Het gaat over deze wiel(set).
mvg jacke

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 11 aug 2006 13:03

Wat heet 'goed bollen'?

Redelijk aerodynamisch zijn ze iig wel, stijf ook, maar wel vrij zwaar (maar aerodynamica telt meestal veel zwaarder dan gewicht)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

jacke
Forum-lid

jacke 11 aug 2006 13:20

Quote: Origineel geplaatst door Scepticus op 11 Augustus 2006
Wat heet 'goed bollen'?

Redelijk aerodynamisch zijn ze iig wel, stijf ook, maar wel vrij zwaar (maar aerodynamica telt meestal veel zwaarder dan gewicht)

Ok bedankt ! Geen enkele rede dus om deze wielen niet te kopen.
mvg jacke

Plaats reactie