Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

dura ace 7800 sti

stefanovitchh
Forum-lid

stefanovitchh 10 aug 2006 15:38

ik ben laatst in een koers gevallen en toen is mijn rechtse sti hendel defect geraakt maar hij is verder nie beschadigt ofso dus nou is mijn vraag kan je de hendel uit elkaar halen en eventueel reviseren of is dat onmogelijk?
groeten stefan

peedsbikes
Forum-lid

peedsbikes 10 aug 2006 15:58

Lastige klus. Mooie klus voor in de winter.
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"

chevalier
Forum-lid

chevalier 11 aug 2006 20:18

Hallo Stefan
Op deze link van Shimano, kun je in een pdf bestand de Dura Ace sti hendel in alle onderdelen bekijken ,en die kun je ook los bestellen bij een shimano dealer.
http://cycle.shimano-eu.com/media/cycli ... 536821.pdf

jsparie
Forum-lid

jsparie 12 aug 2006 02:21

Heb het ooit geprobeerd met mijn shimano 600 remschakelaar. Uit elkaar halen gaat wel, maar dan weer terug. pffffffffffff Als ie toch als stuk is kun je wel wat proberen natuurlijk, maar ik kwam zelf een zeer sterke veer tegen die ongetwijfeld vergelijkbaar ook in de dura ace zit. Zonder speciaal gereedschap was het zeer moeilijk deze veer weer op de juiste spanning terug te krijgen. Het is uiteindelijk gelukt, maar denk niet dat doe ik ff.

chevalier
Forum-lid

chevalier 12 aug 2006 14:28

Quoten: Origineel geplaatst door jsparie op 12 Augustus 2006

Heb het ooit geprobeerd met mijn shimano 600 remschakelaar. Uit elkaar halen gaat wel, maar dan weer terug. pffffffffffff Als ie toch als stuk is kun je wel wat proberen natuurlijk, maar ik kwam zelf een zeer sterke veer tegen die ongetwijfeld vergelijkbaar ook in de dura ace zit. Zonder speciaal gereedschap was het zeer moeilijk deze veer weer op de juiste spanning terug te krijgen. Het is uiteindelijk gelukt, maar denk niet dat doe ik ff.

Ligt er aan hoe handig je bent , en gewoon door rustig te blijven en goed te kijken krijg je al veel voorelkaar.

jsparie
Forum-lid

jsparie 13 aug 2006 02:14

Quoten: Origineel geplaatst door chevalier op 12 Augustus 2006

Quoten: Origineel geplaatst door jsparie op 12 Augustus 2006

Ligt er aan hoe handig je bent , en gewoon door rustig te blijven en goed te kijken krijg je al veel voorelkaar.

Het is ook wel gelukt en heb nog er nog jaren plezier van gehad, maar je wou me toch niet vertellen dat het voor jou een makkie was de STI handel compleet te demonteren en weer in elkaar te zetten ? Je moet stefanovitchh niet de indruk geven dat het een 'appeltje eitje' was.

Plaats reactie