Bontrager of Shimano
Ik heb een dilema. Ik wil nieuwe wielen maar kan niet kiezen.
Aan de ene kant heb ik de Bontrager race lite wielen
Aan de andere kant heb ik de Shimano WHR 600 wielen
Zou iemand mij kunnen helpen met deze keuze eventueel met argumenten of ervaringen.
Dank
Aan de ene kant heb ik de Bontrager race lite wielen
Aan de andere kant heb ik de Shimano WHR 600 wielen
Zou iemand mij kunnen helpen met deze keuze eventueel met argumenten of ervaringen.
Dank
Groetjes de Pinjo
Neem lekker een setje ksyrium elite
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Pietala, volgens mij heb jij een topic gemist wat hier net onder staat.
Ik zou voor de Bontrager's Lite gaan. De reputatie die Shimano met wielen heeft opgebouwd is niet erg positief.
Nu met allemaal duurdere wielen komen heeft na mijn inziens weinig zin. We kunnen dan meteen wel Obermayers aanbevelen...
Ik zou voor de Bontrager's Lite gaan. De reputatie die Shimano met wielen heeft opgebouwd is niet erg positief.
Nu met allemaal duurdere wielen komen heeft na mijn inziens weinig zin. We kunnen dan meteen wel Obermayers aanbevelen...
Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 09 Augustus 2006
Was dan ook sarcastisch bedoeld
Was dan ook sarcastisch bedoeld
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Dat Shimano wielen een slechte reputatie hebben, geldt eigenlijk alleen voor de 500 en in iets mindere mate voor de 550. Die laatste is en blijft een zeer goedkope wielset die niet slechter is dan de concurrentie van Campa en Mavic. De 560 komt steeds erg goed uit de diverse testen. Over de 600 is eigenlijk zeer weinig bekend (niemand rijdt ermee, nergens getest volgens mij). De Dura-ace wielen zijn werkelijk uitstekend, beter dan bijna alle concurrenten in dezelfde prijsklasse (zie bijvoorbeeld de laatste TOUR test voor de D-A en 560, en diverse impressies van FIEtS, TOUR, Cyclingnews, enz.). Juist de reputatie van Bontrager is erg matig voor de goedkopere sets (FIETS raadt zelfs aan deze niet te kopen), en de duurdere sets zijn weliswaar goed maar erg duur in vergelijking met de concurrentie.
ohke nieuwe stelling:
Ik kan aan 4 wielen sets komen voor dezelfde prijs.
Bontrager race lite
Shimano WHR 600
Ksyrium equipe 2006
en de CPX 33 velgen met met de ultegra naven.
Welke van deze sets is dan diegene die er het beste uit komt.
Mijn prijs is rond de 250 euro als er nog betere wielen zijn voor deze prijs zou ik het ook graag horen.
dank
Ik kan aan 4 wielen sets komen voor dezelfde prijs.
Bontrager race lite
Shimano WHR 600
Ksyrium equipe 2006
en de CPX 33 velgen met met de ultegra naven.
Welke van deze sets is dan diegene die er het beste uit komt.
Mijn prijs is rond de 250 euro als er nog betere wielen zijn voor deze prijs zou ik het ook graag horen.
dank
Groetjes de Pinjo
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
En CXP33 / Ultegra kan voor beduidend minder dan 250.
Tip: bikexperto.com, daar kan je b.v. zonder meerprijs voor 32 en achter 36 spaken krijgen, voor kruis over 2 of kruis over 1, zodat je heel subtiel van een ogenschijnlijk saai setje toch nog iets speciaals kan laten maken.
Tip: bikexperto.com, daar kan je b.v. zonder meerprijs voor 32 en achter 36 spaken krijgen, voor kruis over 2 of kruis over 1, zodat je heel subtiel van een ogenschijnlijk saai setje toch nog iets speciaals kan laten maken.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
Ik meen in het laatste nummer van FIETS, in de reclameadvertentie van WALSTOCK in Maastricht, de shimano 600 wielset gezien te hebben voor 189 euro of zoiets. Ik ben echter niet helemaal zeker, boekje is al weggegooid.
Quoten: Origineel geplaatst door dwangarbeider op 11 Augustus 2006
Ik meen in het laatste nummer van FIETS, in de reclameadvertentie van WALSTOCK in Maastricht, de shimano 600 wielset gezien te hebben voor 189 euro of zoiets. Ik ben echter niet helemaal zeker, boekje is al weggegooid.
jep pg 59, Shimano R600 voor 189 euro.
PS: boekje al weggegooid? Waarom niet weggeven aan collega-fietsers?
jep pg 59, Shimano R600 voor 189 euro.
PS: boekje al weggegooid? Waarom niet weggeven aan collega-fietsers?
Altius, Citius, Fortius!!