Pagina 1 van 4
Fiets januari
Geplaatst: 06 jan 2011 15:20
door colly
Hij lag gisteren alweer op de mat!
Leuke oproep voor deelname aan de ploeg voor Duchenne Heroes en Tour for Life. Ben benieuwd hoeveel aanmeldingen ze krijgen.
Geplaatst: 06 jan 2011 15:52
door gamiel
[quote="Colly"]Leuke oproep voor deelname aan de ploeg voor Duchenne Heroes en Tour for Life. Ben benieuwd hoeveel aanmeldingen ze krijgen.[/quote]
Zie
ander topic, er zal best wel belangstelling zijn. Als ik me nog niet ingeschreven zou hebben voor TFL , zou dit een beste optie zijn.
Geplaatst: 06 jan 2011 19:41
door daniel1975
Ik heb hem nog niet helemaal uitgeplozen, maar zo op het eerste gezicht een paar leuke artikelen. En ik voorspel er over eentje een leuke discussie
3 watt verschil voel je niet.......
Geplaatst: 06 jan 2011 20:44
door robbebopper
Daar heb ik dan overheen gelezen. Welke 3 watt bedoel je?
Geplaatst: 06 jan 2011 21:32
door charite
[quote="Robbebopper"]Daar heb ik dan overheen gelezen. Welke 3 watt bedoel je?[/quote]
Ik verwacht (nog) wel wat positief commentaar op het artikel van gewaardeerd forumlid FdeGrove
Cheers,
Peter
Geplaatst: 06 jan 2011 21:42
door daniel1975
[quote="Robbebopper"]Daar heb ik dan overheen gelezen. Welke 3 watt bedoel je?[/quote]
Oke, het is 4W
; het verschil in rolweerstand tussen een GP4000s met latex biba of butyl biba.
Geplaatst: 06 jan 2011 23:56
door plantagenet
Ik heb hem alleen nog in het plastic gezien. Morgenavond maar eens doornemen, en zo te zien staat er weer genoeg in....ben benieuwd.
Geplaatst: 08 jan 2011 12:03
door kaj1500
[quote="Daniel1975"]
Oke, het is 4W
; het verschil in rolweerstand tussen een GP4000s met latex biba of butyl biba.[/quote]
Het verschil is er dus, en dat wisten we al. Dat het materiaal van je binnenband geen tientallen watts winst oplevert lijkt me een open deur.
Of iemand het al dan niet meent te voelen is een discussie in de kantlijn.
Geplaatst: 08 jan 2011 13:00
door Theo V
Op zich vond ik dat artikel over die banden wel interessant.
Maar ik heb daar eigenlijk geen antwoord gekregen op een vraag die in mij op kwam.
Als men een lekke band krijg met een tube of een binnenband hebben de meeste rijders daar wel een reserveband voor bij zich maar hoe gaat dat met tubelessbanden?
Geplaatst: 08 jan 2011 13:27
door fietspret
Volgens mij kan je bij tubeless, in geval van lekrijden, alsnog een binnenbandje erin stoppen en daarmee doorrijden.
Ik was zelf ook met interesse begonnen met lezen van het artikel over bandjes, want ik wil een nieuwe set velgen aanschaffen, daarbij is de keuze van het bandensysteem bepalend.
Ik fiets op m'n racefiets recreatief, soms een cyclo.
Een echt duidelijke conclusie of aanbeveling van Fiets ontbreekt voor mij een beetje, hoewel ik wel zelf e.e.a. kan concluderen (v.w.b. race):
Volgens mij zijn tubes voor de recreant niet de juiste keuze. En voor tubeless is er nog weinig keus. Qua rolweerstand en gevoeligheid voor lekrijden doen de Conti GP4000s het goed. Dus daarmee meen ik als recreant voorlopig, over het geheel genomen, het best af te zijn met deze draadbandjes en met een binnenbandje dus. Daarbij scheelt Latex of Butyl selchts ca. 4 Watt. Ga ik daar als recreant iets significants van merken? Tsja, elke keer m'n banden oppompen in ieder geval, maar op de weg? Boek ik tijdwinst als ik Latex binnenbandjes gebruik? Ik betwijfel het. Dus ik ga denk ik ook komend seizoen verder op draadbandjes met Butyl binnenbandje. Keus voor de soort velg is dan in ieder geval duidelijker, een clincher.
Aansluitend op deze bandentest, zou een Fiets-test van diverse type racevelgen interessant zijn. Wat levert bijvoorbeeld een aero type velg daadwerkelijk op?
Verder wederom een prima editie van Fiets!
Geplaatst: 08 jan 2011 14:23
door amclassic-fan
Als je je bedenkt dat je zo tussen de 160 en 200 watt moet trappen om goed 30 km/h te rijden, dan weet je meteen het effect van 8 watt.
Geplaatst: 08 jan 2011 14:24
door Theo V
@fietspret,
Ik denk dus precies hetzelfde over de bandjes, als toerder vind ik latex gewoon te duur tov van het verkregen voordeel.
Maar ik denk dat dat ook zal gelden voor de door jouw genoemde racevelgentest.
Ik denk dat ik met mijn toertempo gen voordel zal hebben met een earovelg omdat ik gewoonweg te langzaam gaat.
Dan kan ik er wel een hoop geld insteken terwijl ik voor €150,- een set heb waar ik even hard mee gaat.
En om wederom een hoop geld uit te geven alleen maar omdat het 'stoer' staat, daar begin ik niet aan.