Speling Balhoofd
Hoi Allemaal,
Op mijn nieuwe fiets is wat speling ontstaan op het balhoofd, vooral onderaan het balhoofd. Nu is dit een geintegreerd model, Campa Chorus.
Nu heb ik al reeds eea al eens gedemonteerd maar zie nergens een schroef waarmee ik de speling kan opheffen.
Weet iemand hoe ik deze speling weg krijg?
Alvast bedankt.
Groet,
C.
Op mijn nieuwe fiets is wat speling ontstaan op het balhoofd, vooral onderaan het balhoofd. Nu is dit een geintegreerd model, Campa Chorus.
Nu heb ik al reeds eea al eens gedemonteerd maar zie nergens een schroef waarmee ik de speling kan opheffen.
Weet iemand hoe ik deze speling weg krijg?
Alvast bedankt.
Groet,
C.
YFood !!!
Bedankt Scepticus...
Noem je dit ook wel de Expander als ik me niet vergis?
Op hoeveel Newton mag je dit maximaal aandraaien, of is dit niet van toepassing. Heb namelijk een volledige carbon voorvork.
Uiteraard zal ik het vastdraaien dat er geen speling meer merkbaar is.
Groet,
C.
Noem je dit ook wel de Expander als ik me niet vergis?
Op hoeveel Newton mag je dit maximaal aandraaien, of is dit niet van toepassing. Heb namelijk een volledige carbon voorvork.
Uiteraard zal ik het vastdraaien dat er geen speling meer merkbaar is.
Groet,
C.
YFood !!!
Het schroefje dat in het kapje zit is niet de schroef waarmee je de expander vastdraait (doe zie je pas als je het kapje eraf haalt).
Hoeveel Nm hij moet? Geen idee eigenlijk
(PS, natuurlijk wel de schroefjes van de stuurpen losdraaien voor je het balhoofd afstelt)
Hoeveel Nm hij moet? Geen idee eigenlijk
(PS, natuurlijk wel de schroefjes van de stuurpen losdraaien voor je het balhoofd afstelt)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Als je je balhoofd wilt afstellen moet je natuurlijk wel EERST de bouten van je stuurpen losdraaien. Dus waarmee je stuurpen op de voorvorkbuis zit vastgeklemd. Daarna de bovenstaande bout op de topcap vaster draaien totdat de speling weg is, maar zonder dat het stuur nu zwaar draait. Een goede test is om het voorwiel van de grond te tillen en dan de fiets naar links en rechts te laten hellen, het stuur moet nu soepel meedraaien. Natuurlijk is er geen bepaald aantal Nm waarmee je het vast moet draaien, gewoon net totdat er geen speling mee is. Nadat de speling weg is de bouten van de stuurpen weer vastzetten, dat moet wel met een bepaald aanhaalmoment, ten minste als je een carbon vorkbuis hebt, bij alu hoef je iets minder voorzichtig te zijn.
/edit: zie nu ook dat Scepticus dit vermeldde. Stond dat er al of was dat ook een edit?
/edit: zie nu ook dat Scepticus dit vermeldde. Stond dat er al of was dat ook een edit?
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Quote: Origineel geplaatst door Scepticus op 07 Augustus 2006
Stond er al
Geloof er niks van
Stond er al
Geloof er niks van