Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

gps op racer : montage ?

ted038
Forum-lid

ted038 06 aug 2006 14:01

Heb een garmin quest2 gps en ivm motor al een complete rammount motorstuur bevestigingsset incl. motorstuurkogel, echter deze past niet lekker op op mijn racestuur omdat deze een andere breedte heeft, zowel de kogelvoet als het stuur niet echt rond is en er ook nog eens kabels onderdoor/langs moeten lopen. Ook staat het wat "lompe" ram-gebeuren niet echt mooi bij een racefiets, maar dat is minder belangrijk. Ik heb deze er wel opgehad overigens, maar moest echt voorzichtig zijn omdat ik anders mijn voorrem wel kon laten remmen, maar bij loslaten remhemdel bleef deze remmen 
Wat zijn de mooiere/betere methoden van de montage van een quest(2)  op een racer (of atb, voor de winter/herfst in mijn geval) , al dan niet met rammount ?
zullen er ook bouten zijn met daarop een knop in de maten die mijn stuurpen gebruikt om het stuur mee vast te zetten? Of een soort van bevestiging/klem waarmee er een rammount-knop komt bovenop de stuurpen ?

trudie
Forum-lid

trudie 06 aug 2006 16:58

Ik heb ook een Garmin (legend C) en daar kreeg ik een gratis fietssteun bij. Wellicht dat je hem dus ook los kunt kopen. Ik heb hem bij Furumshop.com gekocht.

t.trapper
Forum-lid

t.trapper 06 aug 2006 20:48

Hoi Trudie, dan toch ook die legend C gekocht ? De mijne is wijlen. Begon te rammelen in de houder met uitval tot gevolg, dus ik plak wat strips om 'm wat vaster te krijgen, lukt dus prima. Tot ik 'm er vorige week maar met moeite kon opschuiven en niet merkte dat 'm niet ingeklikt was. Gevolg : bij de erste hobbel is ie vliegen en tot overmaat van ramp rijdt de volgwagen eroverheen. Plat, snik snik.

t.trapper
Forum-lid

t.trapper 06 aug 2006 20:50

n topic : op 't GPS-forum van www.gpscenter.be heb ik al mooie voorbeelden gezien van Ram-mounts op fietsen. Even zoeken.

ted038
Forum-lid

ted038 06 aug 2006 20:50

Quoten: Origineel geplaatst door T.Trapper op 06 Augustus 2006

Hoi Trudie, dan toch ook die legend C gekocht ? De mijne is wijlen. Begon te rammelen in de houder met uitval tot gevolg, dus ik plak wat strips om 'm wat vaster te krijgen, lukt dus prima. Tot ik 'm er vorige week maar met moeite kon opschuiven en niet merkte dat 'm niet ingeklikt was. Gevolg : bij de erste hobbel is ie vliegen en tot overmaat van ramp rijdt de volgwagen eroverheen. Plat, snik snik.

tot zover de gratis fietsteunen  (sorry  )
heb uiteraard al wat rondgekeken, maar nog niets bruikbaars gevonden wat niet rondweg lomp en onhandig is
postamble();

trudie
Forum-lid

trudie 06 aug 2006 21:55

Praten we over dezelfde fietssteun? Die van mij is degelijk en de gps rammelt er niet in (moet eerlijk zeggen dat ik hem niet vaak bij me heb op de racer)

Plaats reactie