Aero wielen ( Carbon ?)
-
- Forum-lid
Ik loop met plannen om lichte aero wielen te kopen, zoals bijv. lightweights, liefst voor draadbandjes.
Nu is er een probleem, mijn gewicht, ik weeg ca. 95 kg.
Welke wielen zijn het meest geschikt?
Ik heb al drie sets, CXP33, Open Pro, Ksyrium. Het moet dus wel iets speciaals zijn, maar ook heel blijven.
Prijs is minder belangrijk.
Nu is er een probleem, mijn gewicht, ik weeg ca. 95 kg.
Welke wielen zijn het meest geschikt?
Ik heb al drie sets, CXP33, Open Pro, Ksyrium. Het moet dus wel iets speciaals zijn, maar ook heel blijven.
Prijs is minder belangrijk.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
HED Alps zijn ook zeer zeker een aanrader!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 04 Augustus 2006
Aero en voor draadbandjes blijft er paar 1 wielset over die geen problemen heeft met je gewicht en dat is Mavic Cosmic Carbon.
Een paar HED jet 50 wielen, of gaat dat niet met 90 kg?
Aero en voor draadbandjes blijft er paar 1 wielset over die geen problemen heeft met je gewicht en dat is Mavic Cosmic Carbon.
Een paar HED jet 50 wielen, of gaat dat niet met 90 kg?
-
- Forum-lid
Ik heb eventueel nog wel Hed Alps te koop staan.. hoor wel als er intresse is..
Mooiboy
-
- Forum-lid
Inderdaad Cosmics zijn absolute top wielen. Heb nu 3 jaar Cosmics 100 probleemloos. Hed is lang zo sterk niet, Zipp is ook geen topper in degelijkheid (draadband uitvoering) Wat ook erg sterk is, maar wordt moeilijk te vinden is Fir Antara´s in draadband. Je ziet nog altijd veel cyclo-crossers deze wielen gebruiken, vanwege....de kwaliteit.
Pinarello wint toch de tour
-
- Forum-lid
Bedankt voor alle reacties.
ik heb nog geen keuze gemaakt, maar ik geloof dat ik van draadbandjes af ga stappen voor deze wielen.
Op dit moment moet ik nog even in de spaarpot kijken maar de voorkeur lijkt uit te gaan naar Campa Bora of Lightweights Standard 16/20 of 20/20.
Wie heeft hiervoor een goede tip?
ik heb nog geen keuze gemaakt, maar ik geloof dat ik van draadbandjes af ga stappen voor deze wielen.
Op dit moment moet ik nog even in de spaarpot kijken maar de voorkeur lijkt uit te gaan naar Campa Bora of Lightweights Standard 16/20 of 20/20.
Wie heeft hiervoor een goede tip?
Hey campa=super,
Ik denk dat, als je je tot bandjes beperkt, je weinig keuze hebt met jouw lichaamsgewicht. Enkel Cosmic Carbones en Xentis voor bandjes zou ik betrouwen, en dat laatste heeft als nadeel dat ze niet zijn toegelaten in wegwedstrijden. Beiden zijn ook niet echt licht.
Als je voor tubes gaat heb je meer mogelijkheden. Je geeft zelf Bora en LW aan. Lijkt me prima en geen probleem te geven met je gewicht... nu nog de prijs.
Quoten: Origineel geplaatst door koers op 12 Augustus 2006
Wat geleuter van Michiel, die ik toch duidelijk had verboden nog iets te posten waar ie geld voor vroeg.
//amclassic-fan
Nou, kereltje, dat kom je steeds zeggen als het hier iet of wat over dure wielen gaat. Ik vind het behoorlijk egoïstisch als je inbreng tot dit forum zich louter tot je eigen commercieel gewin en verkoop beperkt. Probeer toch eens een actieve bijdrage te leveren waar mensen iets kunnen uit leren... als je dat kan zal het meer geapprecieerd worden!
Ik denk dat, als je je tot bandjes beperkt, je weinig keuze hebt met jouw lichaamsgewicht. Enkel Cosmic Carbones en Xentis voor bandjes zou ik betrouwen, en dat laatste heeft als nadeel dat ze niet zijn toegelaten in wegwedstrijden. Beiden zijn ook niet echt licht.
Als je voor tubes gaat heb je meer mogelijkheden. Je geeft zelf Bora en LW aan. Lijkt me prima en geen probleem te geven met je gewicht... nu nog de prijs.
Quoten: Origineel geplaatst door koers op 12 Augustus 2006
Wat geleuter van Michiel, die ik toch duidelijk had verboden nog iets te posten waar ie geld voor vroeg.
//amclassic-fan
Nou, kereltje, dat kom je steeds zeggen als het hier iet of wat over dure wielen gaat. Ik vind het behoorlijk egoïstisch als je inbreng tot dit forum zich louter tot je eigen commercieel gewin en verkoop beperkt. Probeer toch eens een actieve bijdrage te leveren waar mensen iets kunnen uit leren... als je dat kan zal het meer geapprecieerd worden!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
Kan iemand mij iets vertellen over de duurzaamheid van zowel Campa Bora als Lightweights?
Is de duurzaamheid van de naven vergelijkbaar met gewone Record naven?
Valt er bij spaakbreuk of andere problemen nog iets te repareren? Wie kan dit dan?
Mocht je - niet te hopen met zulke wielen - een keer onderuitgaan, wat is dan het schadebeeld en zijn ze nog bruikbaar?
Is de duurzaamheid van de naven vergelijkbaar met gewone Record naven?
Valt er bij spaakbreuk of andere problemen nog iets te repareren? Wie kan dit dan?
Mocht je - niet te hopen met zulke wielen - een keer onderuitgaan, wat is dan het schadebeeld en zijn ze nog bruikbaar?