Sidi versus Specialized
-
- Forum-lid
Wie heeft er ervaring met de fiets (MTB) schoenen van Sidi en of Specialized?Sidi's zijn er in de gewone uitvoering en de mega (bredere) uitvoering.Specialized is een wat bredere schoen met de (befaamde) Body Geometry techniek.Zijn beide schoenen kwalitatief evenwaardig?Is de Body G techniek van Spec.zoveel beter voor de voeten?Sidi heeft een wat iele inlegzool voor de toch behoorlijk aan de prijs zittende schoenen.Heb lange tijd met Sidi's gereden en ben dan overgestapt op Northwave.Sidi's vielen best mee alleen het 2de paar was aan de krappe kant(smal)Northwave ben ik minder tevreden over.Schoenen hebben nooit echt goed gezeten.Overweeg nu om terug naar de Sidi's te gaan maar hoor ook veel goeds van de Specializeds.
Stevens SCF2 Shimano Ultegra Easton EA90
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik ben na jaaaaaren Sidi overgestapt naar Speci en dat is mij zeer goed bevallen.
Maar schoenen is gewoon heel persoonlijk; passen, passen en nog eens passen.
Maar schoenen is gewoon heel persoonlijk; passen, passen en nog eens passen.
Less is bore
Hier nog een overstapper. Ben van Genius5 naar BG Pro gegaan. Wat een heerlijke schoenen. Met dat oerlelijke draaisysteem heb ik geen ervaring, de BG Pro gebruikt een soort binding die grofweg hetzelfde werkt als bij Sidi.
- daniel1975
- Forum-lid HC
havana schreef:Hier nog een overstapper. Ben van Genius5 naar BG Pro gegaan. Wat een heerlijke schoenen. Met dat oerlelijke draaisysteem heb ik geen ervaring, de BG Pro gebruikt een soort binding die grofweg hetzelfde werkt als bij Sidi.
Ik heb ook de BG Pro; die sluiting werkt prima, idd vergelijkbaar met de Sidi's.
Dat gekke draaisysteem heb ik sinds kort op mijn ATB-schoenen; kon de Sworks voor 50% niet laten liggen in de opruiming

Less is bore
Daniel1975 schreef:Eerste indruk is dat het wel oke zit, maar ik heb mijn twijfels over de duurzaamheid. Wordt dus vervolgd....
Ligt er nogal aan of je ze een beetje onderhoud geeft. Trek bij het uitrekken van de schoen de draad helemaal uit de sluiting. Dit voorkomt dat het verward raakt en minder goed/soepel opdraait. Maak ook even de sluiting een keer open en voorzie de sluiting en draad van een lekker laagje siliconenspray. Dan gaan ze jaren mee:)
-
- Forum-lid
Alléé niets dan tevreden overlopers zou ik zeggen.Dan zullen we eens een bezoekje moeten brengen aan de Specialized speciaalzaak 4Bikes in Westerlo.En de BG inlegzolen ook iemand ervaring mee?
Stevens SCF2 Shimano Ultegra Easton EA90
Ik heb sidi in een halve maat hebben een iets bredere leest,maar niet zo breed als de mega uivoering.Ik heb hier wel speci zooltjes in liggen.Ik vind het super!!!
S-works vvor de kasseien
Specialized Marathon stumpjumper voor de mud
Specialized Marathon stumpjumper voor de mud