Lichte klimwielen
-
- Forum-lid
Ik ben van plan om deze winter een setje klimwielen te laten maken. Ik ben al een tijdje aan het rond kijken en ik heb nu het volgende gevonden.
AM Clasic 350 velgen
FRM FL-R Team naven
Sapin spaken.
De set komt dan ongeveer tussen de 1200 en 1300 gram uit. Is dit een goede keus of hebben jullie andere tips. Zelf heb ik ook zitten denken om in plaats van de AMC 350 velgen de Crono F20 van Ambrosio te nemen. Maar zijn tubes ook goed om te klimmen en dalen? En verder vind ik tubes eigenlijk te veel werk. Maar als dit volgens jullie echt voordelen heeft dan maar Tubes.
Alvast bedankt
AM Clasic 350 velgen
FRM FL-R Team naven
Sapin spaken.
De set komt dan ongeveer tussen de 1200 en 1300 gram uit. Is dit een goede keus of hebben jullie andere tips. Zelf heb ik ook zitten denken om in plaats van de AMC 350 velgen de Crono F20 van Ambrosio te nemen. Maar zijn tubes ook goed om te klimmen en dalen? En verder vind ik tubes eigenlijk te veel werk. Maar als dit volgens jullie echt voordelen heeft dan maar Tubes.
Alvast bedankt
Mooiboy
http://www.speedcomposites.com/scvelgen.htm zeer mooi afgewrkte wielen en heel licht. Perfect voor het klimwerk
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Iets andere prijsklasse alweer he die speedcomposiet wielen.
Frm naven blinken niet echt uit in duurzaamheid en afdichting van de lagers. (Zoals de meeste lichte naafjes). Houd daar wel rekening mee, want als je hier iedere dag mee gaat fietsen is de lol er wel af aan het einde van een seizoen.
Frm naven blinken niet echt uit in duurzaamheid en afdichting van de lagers. (Zoals de meeste lichte naafjes). Houd daar wel rekening mee, want als je hier iedere dag mee gaat fietsen is de lol er wel af aan het einde van een seizoen.
-
- Forum-lid
Ze worden ongeveer 15 keer per wedstrijd seizoen gebruikt.
Mooiboy
-
- Forum-lid
En dus??
Mooiboy
-
- Forum-lid
Maar speelt Aerodinamica zo'n grote rol in klimkoersen? En in plaats van de FRM naven Tune Mig 70/Mag 190??
Mooiboy
-
- Forum-lid
Ik heb zelf pasgeleden een setje Circuits gekocht en heb ook de FRM's bekeken, ik kreeg te horen van de FM dat ze er veel klachten op hadden met name over speling in de achternaaf.
En bij de AC's die zien er mooi uit maar, de lagers zijn niet echt goed vooral bij slecht weer zul je meer onderhoud moeten plegen aan de naven.
Dit is overigens geen eigen wijsheid, maar zoals ze zeggen, "van vragen wordt je wijs"
Succes met je keuze!
En bij de AC's die zien er mooi uit maar, de lagers zijn niet echt goed vooral bij slecht weer zul je meer onderhoud moeten plegen aan de naven.
Dit is overigens geen eigen wijsheid, maar zoals ze zeggen, "van vragen wordt je wijs"
Succes met je keuze!
Wanneer wordt het Zomer....