Pagina 1 van 1

Lak beschadiging

Geplaatst: 02 aug 2006 17:56
door zaffeltje
Tegen welke temperatuur kan fietslak? Mijn hybride fiets heeft lange tijd in de zon gestaan toen ik op fietsvakantie in Portugal was. Daar was het tegen de 40 graden of meer. Nu is mijn lak verweerd en gebarsten, lijkt wel verbrand of kan dat niet. De lak is toch een poedercoating op waterbasis?  
Kortom fietslak moet toch wel tegen een aardige temperatuur kunnen?
 

Lak beschadiging

Geplaatst: 02 aug 2006 20:32
door sharkman
Poedercoat op waterbasis??
je hebt of gewone lak (onderlaag/basis) met een poedercoat afwerking (gebakken op meet dan 150 graden) en die reageerd echt niet in de zon.
Dit geld ook voor een enkele poedercoat laag waarvoor hetzelfde geldt.
Verder heb je acryl blanke lak en ook die zal bij temperaturen onder de 80 graden niet reageren (auto's in portugal verbranden toch ook niet). Dus heb je of zeer slechte lak of de toplaag is aan het loslaten (in beide gevallen wordt het overspuiten).

Lak beschadiging

Geplaatst: 02 aug 2006 21:15
door zaffeltje
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 02 Augustus 2006


Poedercoat op waterbasis??
je hebt of gewone lak (onderlaag/basis) met een poedercoat afwerking (gebakken op meet dan 150 graden) en die reageerd echt niet in de zon.
Dit geld ook voor een enkele poedercoat laag waarvoor hetzelfde geldt.
Verder heb je acryl blanke lak en ook die zal bij temperaturen onder de 80 graden niet reageren (auto's in portugal verbranden toch ook niet). Dus heb je of zeer slechte lak of de toplaag is aan het loslaten (in beide gevallen wordt het overspuiten).



Volgens de fM hier in de buurt is de toplaag aan het afbladderen. Dus idd moet ik het frame laten overspuiten of er genoegen mee nemen zoals het er nu uit ziet.
Dus lak kan temperaturen verdragen van boven de 150 graden en blank acryl lak tot wel 80 graden. Bedoel je dan de fabrieksmatige lak of de betere kwaliteit lak???
 

Lak beschadiging

Geplaatst: 03 aug 2006 21:49
door zaffeltje
Quoten: Origineel geplaatst door zaffeltje op 02 Augustus 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 02 Augustus 2006


Poedercoat op waterbasis??
je hebt of gewone lak (onderlaag/basis) met een poedercoat afwerking (gebakken op meet dan 150 graden) en die reageerd echt niet in de zon.
Dit geld ook voor een enkele poedercoat laag waarvoor hetzelfde geldt.
Verder heb je acryl blanke lak en ook die zal bij temperaturen onder de 80 graden niet reageren (auto's in portugal verbranden toch ook niet). Dus heb je of zeer slechte lak of de toplaag is aan het loslaten (in beide gevallen wordt het overspuiten).




Volgens de fM hier in de buurt is de toplaag aan het afbladderen. Dus idd moet ik het frame laten overspuiten of er genoegen mee nemen zoals het er nu uit ziet.
Dus lak kan temperaturen verdragen van boven de 150 graden en blank acryl lak tot wel 80 graden. Bedoel je dan de fabrieksmatige lak of de betere kwaliteit lak???
 


Alleen de lak van een klein gedeelte (25cm) van 1 kant van de achtervork is aan het afbladderen. Ik kan dezelfde grijze kleur niet meer krijgen dus krijg je altijd wat kleurverschil. Het is overigens een alluminium frame met een wel hele dunne laklaag, vind ik zelf.
Is het mogelijk er zelf iets aan te doen en hoe moet ik dan te werk gaan?