Syntace Racelite Carbon
Vanochtend ontving ik een pakje uit Duitsland.Vorige week gekocht via Ebay.de bij http://www.tomsbikecorner.de/shop/index.php
De Syntace Racelite Carbon in 44mm.
Eerst maar even op de weegschaal gelegd. Volgens de website van Syntace weegt dit stuur in 44mm 188 gram.
Die van mij is dus nog één gram lichter.Om te bepalen wat het gewichtsvoordeel is, ook nog maar even de Deda Spectrum gewogen die tot nu toe op mijn fiets zat.
Een mooi afgewerkt stuur, deze Syntace. Zonder Poespas, maar zorgvuldig gemaakt zo te zien. Hier is een foto van het midden van het stuur, met duidelijk zichtbaar het Titanium vlechtwerk dat het stuur moet versterken zodanig dat een lichte stuurpen met vier boutjes gebruikt kan worden.
Nog een close-up, deze keer van de onderkant van de bocht.
Na de montage, samen met de Syntace F119 stuurpen.
En hier een foto van het stuur, na het aanbrengen van het stuurlint.Duidelijk zichtbaar op deze foto is dat het stuur vanaf met midden iets rond naar achteren loopt. De bocht is weer iets dieper zodat de remhendels toch relatief ver naar voren staan. Volgens Syntace kan daarom een iets kortere stuurpen gebruikt worden. Ik heb al een vrij korte (105mm) en denk dat deze combinatie precies goed is voor mij.
En zo ziet het eruit vanuit het zadel.
Het stuur is wat minder omhoog gedraaid dan mijn Spectrum was, en dus zal de zit iets lager en gestrekter zijn. Ik denk dat ik dat nu wel kan. Afgezien van een keer de straat op en neer, heb ik er echter nog niet mee gefiets. Dat hoop ik morgen te gaan doen.Hartelijk dank aan Sharkman voor het advies betreffende de montage. Ik hoop dat ik het goed gedaan heb .
Het eindresultaat:
De Syntace Racelite Carbon in 44mm.
Eerst maar even op de weegschaal gelegd. Volgens de website van Syntace weegt dit stuur in 44mm 188 gram.
Die van mij is dus nog één gram lichter.Om te bepalen wat het gewichtsvoordeel is, ook nog maar even de Deda Spectrum gewogen die tot nu toe op mijn fiets zat.
Een mooi afgewerkt stuur, deze Syntace. Zonder Poespas, maar zorgvuldig gemaakt zo te zien. Hier is een foto van het midden van het stuur, met duidelijk zichtbaar het Titanium vlechtwerk dat het stuur moet versterken zodanig dat een lichte stuurpen met vier boutjes gebruikt kan worden.
Nog een close-up, deze keer van de onderkant van de bocht.
Na de montage, samen met de Syntace F119 stuurpen.
En hier een foto van het stuur, na het aanbrengen van het stuurlint.Duidelijk zichtbaar op deze foto is dat het stuur vanaf met midden iets rond naar achteren loopt. De bocht is weer iets dieper zodat de remhendels toch relatief ver naar voren staan. Volgens Syntace kan daarom een iets kortere stuurpen gebruikt worden. Ik heb al een vrij korte (105mm) en denk dat deze combinatie precies goed is voor mij.
En zo ziet het eruit vanuit het zadel.
Het stuur is wat minder omhoog gedraaid dan mijn Spectrum was, en dus zal de zit iets lager en gestrekter zijn. Ik denk dat ik dat nu wel kan. Afgezien van een keer de straat op en neer, heb ik er echter nog niet mee gefiets. Dat hoop ik morgen te gaan doen.Hartelijk dank aan Sharkman voor het advies betreffende de montage. Ik hoop dat ik het goed gedaan heb .
Het eindresultaat:
Harde wind is meestal tegen.
Prachtig stuurtje, Ron, en schitterende foto's. Kortom, unieke topic!
Ik twijfel al een tijdje of dit stuur iets voor mij is of niet. Ik ben vooral bevreesd dat die eigenaardige vormgeving ervan me niet zal liggen...
Ik twijfel al een tijdje of dit stuur iets voor mij is of niet. Ik ben vooral bevreesd dat die eigenaardige vormgeving ervan me niet zal liggen...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Zeer mooi stuurtje! Wil ik ook wel een x ooit...
Maar zou je het lintje niet wat verder doorwikkelen aan de bovenkant? Ik weet dat de Syntace logo's mooi zichtbaar zijn nu maar je zal wel wat comfort inleveren lijkt me. (en carbon = glad, helemaal met zweethanden)
Maar zou je het lintje niet wat verder doorwikkelen aan de bovenkant? Ik weet dat de Syntace logo's mooi zichtbaar zijn nu maar je zal wel wat comfort inleveren lijkt me. (en carbon = glad, helemaal met zweethanden)
Ziet er weer erg mooi uit Ron! Stuurlintje zit er mooi om, zelf gedaan?
Een off topic vraagje: is dat een reserve tube onder je zadel?
Een off topic vraagje: is dat een reserve tube onder je zadel?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 01 Augustus 2006
Erg mooi!Nu nog ff je vork afzagen, of ben je er nog niet uit hoe hoog je je stuur wilt hebben?
Het stuur gaat in ieder geval niet meer omhoog, dus wat dat betreft kan de vork ingekort worden. Er gaat trouwens niet veel vanaf, want als ik het goed begrepen heb, dan zijn er bij een carbon vork voordelen aan om toch tenminste een 5mm over te houden.
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 02 Augustus 2006
Maar zou je het lintje niet wat verder doorwikkelen aan de bovenkant? Ik weet dat de Syntace logo's mooi zichtbaar zijn nu maar je zal wel wat comfort inleveren lijkt me. (en carbon = glad, helemaal met zweethanden)
Ik moet toegeven dat ik expres niet verder gegaan ben dan de logo's. Aangezien ik mijn handen slechts zeer weinig boven op het stuur heb, zal het inleveren van comfort in de praktijk voor mij niet zo'n grote rol spelen. Maar toen het erop zat, dacht ik toch hetzelfde als jij. Mocht het niet bevallen, dat heb ik er zo een ander lintje op.
Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 02 Augustus 2006
Ziet er weer erg mooi uit Ron! Stuurlintje zit er mooi om, zelf gedaan?
Een off topic vraagje: is dat een reserve tube onder je zadel?
Inderdaad zelf gedaan. Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel het extra stukje gebruik bij de remhendels, maar het resultaat ziet er toch aardig uit.
Ik heb toch maar besloten om naast de spuitbus met latex ook nog een goedkope reservetube mee te nemen. Als ik nu ga fietsen heb ik één spuitbus met latex bij me, één reservetube en twee CO2 patronen met de allerkleinste 'inflator' die ik kon vinden, de 'Genuine Innovations Air Chuck SL'.
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 Augustus 2006
Ik twijfel al een tijdje of dit stuur iets voor mij is of niet. Ik ben vooral bevreesd dat die eigenaardige vormgeving ervan me niet zal liggen...
Om de één of andere reden vind ik de vormgeving er juist bijzonder ergonomisch uitzien. Het voelt (bij stilstand) ook zeer natuurlijk aan, maar uiteraard zal de praktijk het moeten uitwijzen.
Harde wind is meestal tegen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 30 mei 2006 23:23
komt het oude stuur in de sectie te koop?
Bianchi Alloy Pro 7000, carbon voorvork, Campagnolo Veloce, Rood/Wit
Quoten: Origineel geplaatst door maarten munneke op 02 Augustus 2006
komt het oude stuur in de sectie te koop?
Ik twijfel nog of ik het wel ga verkopen. Tot nu toe heb ik alle spullen (behalve de Hyperon wielen) die aan mijn Dogma vervangen zijn bewaard. Misschien ga ik daarmee nog een keer een ander frame opbouwen. Of wellicht ga ik nog wel eens deze Dogma vervangen, en kan ik dit frame weer opbouwen met de originele onderdelen.Kortom, voorlopig houd ik het nog even.
komt het oude stuur in de sectie te koop?
Ik twijfel nog of ik het wel ga verkopen. Tot nu toe heb ik alle spullen (behalve de Hyperon wielen) die aan mijn Dogma vervangen zijn bewaard. Misschien ga ik daarmee nog een keer een ander frame opbouwen. Of wellicht ga ik nog wel eens deze Dogma vervangen, en kan ik dit frame weer opbouwen met de originele onderdelen.Kortom, voorlopig houd ik het nog even.
Harde wind is meestal tegen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 30 mei 2006 23:23
ok, duidelijk. (Ik was ook niet perse voor mezelf geinteresseerd overigens. )
Het stuurlint ziet er trouwens netjes uit. Heb het zelf met mijn vorige fiets ook eens geprobeerd maar vond het nog niet meevallen. (misschien heb ik inmiddels wat meer geduld...)
hoe hou je dat trouwens zo mooi wit? Viel me tijdens de fietstocht ook al op. Of vervang je het elke maand?
Het stuurlint ziet er trouwens netjes uit. Heb het zelf met mijn vorige fiets ook eens geprobeerd maar vond het nog niet meevallen. (misschien heb ik inmiddels wat meer geduld...)
hoe hou je dat trouwens zo mooi wit? Viel me tijdens de fietstocht ook al op. Of vervang je het elke maand?
Bianchi Alloy Pro 7000, carbon voorvork, Campagnolo Veloce, Rood/Wit
Quoten: Origineel geplaatst door maarten munneke op 02 Augustus 2006
ok, duidelijk. (Ik was ook niet perse voor mezelf geinteresseerd overigens. )
Het stuurlint ziet er trouwens netjes uit. Heb het zelf met mijn vorige fiets ook eens geprobeerd maar vond het nog niet meevallen. (misschien heb ik inmiddels wat meer geduld...)
hoe hou je dat trouwens zo mooi wit? Viel me tijdens de fietstocht ook al op. Of vervang je het elke maand?
Ik heb eens een keer op mijn donder gehad van Sharkman omdat mijn stuurlintje zo smoezelig was. Maar tegelijkertijd deed hij mij de suggestie aan de hand om het af en toe schoon te maken met Biotex. En ik moet zeggen dat werkt uitstekend. Uiteraard heb ik dat voor ons forumritje ook nog even gedaan!
ok, duidelijk. (Ik was ook niet perse voor mezelf geinteresseerd overigens. )
Het stuurlint ziet er trouwens netjes uit. Heb het zelf met mijn vorige fiets ook eens geprobeerd maar vond het nog niet meevallen. (misschien heb ik inmiddels wat meer geduld...)
hoe hou je dat trouwens zo mooi wit? Viel me tijdens de fietstocht ook al op. Of vervang je het elke maand?
Ik heb eens een keer op mijn donder gehad van Sharkman omdat mijn stuurlintje zo smoezelig was. Maar tegelijkertijd deed hij mij de suggestie aan de hand om het af en toe schoon te maken met Biotex. En ik moet zeggen dat werkt uitstekend. Uiteraard heb ik dat voor ons forumritje ook nog even gedaan!
Harde wind is meestal tegen.