Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Giant wielen

nils
Forum-lid

Gebruikersavatar nils 31 jul 2006 12:03

Beste furumers,
Wie heeft er ervaring met de GIANT wilen die wilen met de carbon spaken?
Zijn de sterk en/of stug? zijn ze bestand tegen een flink gewicht op de fiets??
Kortom wat zijn de ervaring van jullie met de wielen.
Ik lees het graag.

PS het is niet de vraag of ze mooi zijn (al is elk commentaar welkom) maar hoe geod zij ze.
No I'm not big headed my head is just big

speric
Forum-lid HC

speric 31 jul 2006 12:16

Ik heb ze gehad en op gefietst, ze kwamen met een DP18 velg van rigida.
Ik vond ze erg sterk, maar ook erg zwaar. Nooit een probleem mee gehad.Als je van de looks houd en het gewicht ( alleen het voorwiel weegt al 962 gram) voor lief neemt heb je m.i. een heel degelijk setje..

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 jul 2006 12:42

Het zijn overigens gewoon stalen spaken met een carbon omhulsel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bruud
Forum-lid

bruud 31 jul 2006 14:44

Ze zijn niet erg licht en behoorlijk slap. Dit maakt snel afdelen extra uitdagend ;). Ik heb er vele probleemloze kilometers mee gereden. (Ik weeg ruim 85kg)
Wel heb ik van verschillende FM verbaasde reacties gekregen dat ze nog steeds heel waren.... Met name de eerdere uitvoeringen hadden schijnbaar nogal eens last van scheurende velgen (rigida). Spaakbreuk aan het freewheelzijde schijnt ook wel eens voor te komen. Dit kan ik uit eigen ervaring niet bevestigen.

nils
Forum-lid

Gebruikersavatar nils 31 jul 2006 15:04

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 31 Juli 2006

Ik heb ze gehad en op gefietst, ze kwamen met een DP18 velg van rigida.
Ik vond ze erg sterk, maar ook erg zwaar. Nooit een probleem mee gehad.Als je van de looks houd en het gewicht ( alleen het voorwiel weegt al 962 gram) voor lief neemt heb je m.i. een heel degelijk setje..

het gaat mij niet echt om het gewicht ben zelf al zwaar ... als ik nou eens 10 - 15 kg verlies dan is het misschien iets om lichte wielen te halen!

nils
Forum-lid

Gebruikersavatar nils 31 jul 2006 15:05

Quoten: Origineel geplaatst door bruud op 31 Juli 2006

Ze zijn niet erg licht en behoorlijk slap. Dit maakt snel afdelen extra uitdagend ;). Ik heb er vele probleemloze kilometers mee gereden. (Ik weeg ruim 85kg)Wel heb ik van verschillende FM verbaasde reacties gekregen dat ze nog steeds heel waren.... Met name de eerdere uitvoeringen hadden schijnbaar nogal eens last van scheurende velgen (rigida). Spaakbreuk aan het freewheelzijde schijnt ook wel eens voor te komen. Dit kan ik uit eigen ervaring niet bevestigen.

ik zal er rekening mee houden met de prijs

speric
Forum-lid HC

speric 31 jul 2006 16:40

Ze zijn niet erg licht en behoorlijk slap. Dit maakt snel afdelen extra uitdagend ;). Ik heb er vele probleemloze kilometers mee gereden. (Ik weeg ruim 85kg)Wel heb ik van verschillende FM verbaasde reacties gekregen dat ze nog steeds heel waren.... Met name de eerdere uitvoeringen hadden schijnbaar nogal eens last van scheurende velgen (rigida). Spaakbreuk aan het freewheelzijde schijnt ook wel eens voor te komen. Dit kan ik uit eigen ervaring niet bevestigen.

De cursus wielspaken was bij Snel-2wielers, die gaf ook aan, n.a.v. een fiets met die wielen, dat ze slap zijn.
Ik heb dat zelf nooit zo ervaren, ik had ze met de rigida velg. Maar goedeen slap en zwaar wiel, dat zou ik niet kopen... Dan zwaar en sterk...Deze wielen zijn overigens redelijk oud en vaak is de velg versleten.En dergelijke velgen heb ik destijds niet kunnen krijgen ( aantal spaakgaten)
Dus kijk goed naar de staat van deze wielen als je ze koopt.

nils
Forum-lid

Gebruikersavatar nils 01 aug 2006 12:59

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 31 Juli 2006

De cursus wielspaken was bij Snel-2wielers, die gaf ook aan, n.a.v. een fiets met die wielen, dat ze slap zijn.
Ik heb dat zelf nooit zo ervaren, ik had ze met de rigida velg. Maar goedeen slap en zwaar wiel, dat zou ik niet kopen... Dan zwaar en sterk...Deze wielen zijn overigens redelijk oud en vaak is de velg versleten.En dergelijke velgen heb ik destijds niet kunnen krijgen ( aantal spaakgaten)
Dus kijk goed naar de staat van deze wielen als je ze koopt.

thnx!!

Plaats reactie