Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Selle Italia

chaingang
Forum-lid

chaingang 30 jul 2006 22:16

Quoten: Origineel geplaatst door Chaingang op 30 Juli 2006

Hallo Forumgebruikers,
Ik ben net nieuw hier op het forum en heb jullie raad nodig. Ik rijd sinds half juni rond op mijn nieuwste aanwinst, nm een Cannondale Team Replica. Ik heb jarenlang rondgetoerd met een Cannondale F1000 SL mountainbike en wou wel eens iets anders proberen. Met de succesen die onzen Tom Boonen aaneen reigt begon het idee te groeien om ook een racefiets aan te schaffen. Met het gekende gevolg
Nu zou ik mijn fiets willen uit rusten met een ander zadel. Ik heb mijn oog laten vallen op een Selle Italia SLR Teknologica exemplaar (zie pic). Nu is mij vraag aan jullie, heeft iemand onder ons zo een zadel op zijn bike en wat zijn de bevindingen hierover. En als iemand weet waar ik dit zadel in levende lijve kan aanschouwen, ook het adres van de shop in kwestie is welkom.

Ik dank jullie
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)

cube-fietser
Forum-lid

cube-fietser 01 aug 2006 12:36

ik ijrd sinds kort op een selle italia prolink gel flow en dat is een superzadel!! iets breder (144mm) en carbon-vanox rails. heerlijk comfortabel; er ging n wereld voor me open!

sharkman
Forum-lid

sharkman 03 aug 2006 19:47

Ik had de technologica en ik kan je enkel aanraden om als je toch zoveel geld uit wilt geven door te sparen voor een Ax lightness. Zadel is maar beperkt houdbaar (ziet er niet lang mooi uit) en weegt in de praktijk 120 gram (maar wat kan je verwachten van een Italiaanse gewichtsclaim van 99 gram). Een carbonio is maar een gram of 15 - 20 zwaarder en kost minimaal 100 Euro minder.

chaingang
Forum-lid

chaingang 04 aug 2006 00:39

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 03 Augustus 2006

Ik had de technologica en ik kan je enkel aanraden om als je toch zoveel geld uit wilt geven door te sparen voor een Ax lightness. Zadel is maar beperkt houdbaar (ziet er niet lang mooi uit) en weegt in de praktijk 120 gram (maar wat kan je verwachten van een Italiaanse gewichtsclaim van 99 gram). Een carbonio is maar een gram of 15 - 20 zwaarder en kost minimaal 100 Euro minder.

U hebt per toeval geen foto van dergelijk Carbonia zadel. En is dit het zadel waar u de dag van vandaag uw zitvlak mee verwent?

dream-plus
Forum-lid

dream-plus 04 aug 2006 01:12

Quoten: Origineel geplaatst door Chaingang op 03 Augustus 2006

U hebt per toeval geen foto van dergelijk Carbonia zadel. En is dit het zadel waar u de dag van vandaag uw zitvlak mee verwent?

http://www.planet-x-bikes.com/triathlon ... nioBig.jpg

ronengels
Forum-lid

ronengels 04 aug 2006 01:38

Quoten: Origineel geplaatst door Chaingang op 03 Augustus 2006

Ik fiets nu al een tijdje, naar tevredenheid, met een variant van de Kit Carbonio, namelijk de Kit Carbonio Flow. Heeft een uitsparing om de doorbloeding van de edele delen te waarborgen, en is nog een paar gram lichter ook.Selle Italia geeft 120 gram aan als gewicht, en die van mij is 'slechts' 7 gram zwaarder.
Harde wind is meestal tegen.

chaingang
Forum-lid

chaingang 04 aug 2006 10:41

Ga waarschijnlijk ook voor dat Sella Italia Carbonia zadel. Prijs is inderdaad 100 eurokes minder dan het Teknologica exemplaar. Hoop het eerst te kunnen testen alvorens ik tot de aankoop over ga. Alvast bedankt voor jullie bevindingen te posten.

Plaats reactie