Schakelgroep
- razenderoeland
- Forum-lid
Ik orienteer me op de aanschaf van een andere fiets. Dit wirdt weliswaar een tweedehands, maar dat is voor mij geen probleem. Nu kom ik in de advertenties verschillende schakelgroepen tegen. Uit andere forumartikelen heb ik begrepen dat Shimano Sora niet de meest geweldige schakelgroep is dus die laat ik links liggen. Wie kan me advies geven over welke schakelgroep te gebruiken? Ik moet erbij vermelden dat ik 2 tot hooguit 3 maal per week maximaal anderhalf uur op de fiets stap, en op een recreatieve manier met fietsen bezig ben.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
V.w.b. Shimano zou ik dan voor Tiagra of 105 gaan. Tiagra is met jouw planning in principe voldoende, maar de 105 groep gaat wat langer mee en schakelt soepeler.Fietsen met een 105 groep (compleet) zijn er vanaf ongeveer 900-1000€.
<a target="_blank" href= "http://album.zoom.nl/user/8553/images/8 ... .jpg">Mijn Bulls 105</a>
Quoten: Origineel geplaatst door Robi-ne op 30 Juli 2006
V.w.b. Shimano zou ik dan voor Tiagra of 105 gaan. Tiagra is met jouw planning in principe voldoende, maar de 105 groep gaat wat langer mee en schakelt soepeler.Fietsen met een 105 groep (compleet) zijn er vanaf ongeveer 900-1000€.
Of bij Campa de tegenhander hiervan: Veloce, mogelijks ook Centaur.
Maar eigenlijk is je vraag nutteloos als je geen prijsklasse vermeldt! Je aantal kilometers zeggen immers niets over hoeveel je bereid bent neer te leggen.
Of bij Campa de tegenhander hiervan: Veloce, mogelijks ook Centaur.
Maar eigenlijk is je vraag nutteloos als je geen prijsklasse vermeldt! Je aantal kilometers zeggen immers niets over hoeveel je bereid bent neer te leggen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- razenderoeland
- Forum-lid
Wat kilometers betreft kun je dat aan mijn rijtijd wel ongeveer uitrekenen denk ik. Ik zal per week zo tussen de 60 en 100 kilometer rijden. Overigens heb ik niet echt een voorkeur wat betreft Shimano en Campagnolo.
Ja, je budget is natuurlijk niet geheel onbelangrijk. Ik heb het advies alleen neergelegd op basis van je km's.Ik rij ongeveer 75-100 km per week en ik heb voor een 105 afgemonteerde fiets gekozen omdat ik liever iets soepeler schakel dan een iets lichtere fiets heb.
<a target="_blank" href= "http://album.zoom.nl/user/8553/images/8 ... .jpg">Mijn Bulls 105</a>
Quoten: Origineel geplaatst door RazendeRoeland op 30 Juli 2006
Wat kilometers betreft kun je dat aan mijn rijtijd wel ongeveer uitrekenen denk ik. Ik zal per week zo tussen de 60 en 100 kilometer rijden. Overigens heb ik niet echt een voorkeur wat betreft Shimano en Campagnolo.
Hallooooo!! Hoe kan iemand advies geven als je je budget niet opgeeft? Aantal kilometers, aantal uur op de fiets, type gebruik is allemaal ondergeschikt aan BUDGET (prijsklasse). Als je een garage binnenstapt vraag je ook niet "welke auto zou ik nemen als ik 50.000km per jaar doe?"... de verkoper zal niet kunnen antwoorden: voor de ene moet dit een Mercedes S-Klasse zijn, voor de andere een Porsche Cayenne, en er zullen er een Seat Ibiza kopen, allemaal afhankelijk van je BUDGET.
Nutteloze topic tot nogtoe dus.
Hallooooo!! Hoe kan iemand advies geven als je je budget niet opgeeft? Aantal kilometers, aantal uur op de fiets, type gebruik is allemaal ondergeschikt aan BUDGET (prijsklasse). Als je een garage binnenstapt vraag je ook niet "welke auto zou ik nemen als ik 50.000km per jaar doe?"... de verkoper zal niet kunnen antwoorden: voor de ene moet dit een Mercedes S-Klasse zijn, voor de andere een Porsche Cayenne, en er zullen er een Seat Ibiza kopen, allemaal afhankelijk van je BUDGET.
Nutteloze topic tot nogtoe dus.
- razenderoeland
- Forum-lid
Sorry, foutje mijnerzijds. Ik wil voor 400-450 euro een andere tweedehands fiets kopen. Niets bijzonders , maar een gewone lekkere fiets om ongestoord wat kilometers weg te trappen.
Quoten: Origineel geplaatst door RazendeRoeland op 30 Juli 2006
Sorry, foutje mijnerzijds. Ik wil voor 400-450 euro een andere tweedehands fiets kopen. Niets bijzonders , maar een gewone lekkere fiets om ongestoord wat kilometers weg te trappen.
Prijszetting op de tweedehandsmarket is ook moeilijk hé: een bepaalde groep van 1 jaar oud is soms meer waard dan een duurdere groep van 6 jaar oud. Dus moeilijk te zeggen eigenlijk...
Met 450 euro voor een volledige fiets kom je in ieder geval niet ver, vrees ik.
Prijszetting op de tweedehandsmarket is ook moeilijk hé: een bepaalde groep van 1 jaar oud is soms meer waard dan een duurdere groep van 6 jaar oud. Dus moeilijk te zeggen eigenlijk...
Met 450 euro voor een volledige fiets kom je in ieder geval niet ver, vrees ik.
Tsja.. Met zo'n budget kan je niet echt om een Sora groep heen denk ik. Wat vind je hiervan: Target Sora?
Dat was mijn vorige fiets, niks mis mee! Gewoon een fijn fietsje voor een fijne prijs, hier kan je een behoorlijke tijd plezier van hebben.
Op de tweedehands markt zal je denk ik niet veel anders kunnen kopen met jouw budget, het zal of iets met Sora zijn of een oudere fiets met een oudere groep (oke, soms zit er iets beters tussen, maar die fietsen zijn snel weg).
Dat was mijn vorige fiets, niks mis mee! Gewoon een fijn fietsje voor een fijne prijs, hier kan je een behoorlijke tijd plezier van hebben.
Op de tweedehands markt zal je denk ik niet veel anders kunnen kopen met jouw budget, het zal of iets met Sora zijn of een oudere fiets met een oudere groep (oke, soms zit er iets beters tussen, maar die fietsen zijn snel weg).
- razenderoeland
- Forum-lid
De fiets die ik momenteel heb (Gazelle champion mondial AB frame)is van 1980, en altijd met veel plezier op gereden. Maar er moet nu het een en ander aan gereviseerd worden zodat het beter is om naar een andere fiets te kijken. En daar komt bij dat de onderdelen en techniek in die 26 jaar behoorlijk is veranderd. Dat houdt volgens mij in dat ik met een eenvoudige(sommige mensen lezen hier ook goedkope)fiets zowiezo beter uit ben dan waar ik nu op rijdt.