Pagina 1 van 2

Bianchi Infinito, advies gevraagd.

Geplaatst: 05 jan 2011 21:29
door reinreidsma
Ik kan een Bianchi Infinito kopen voor een redelijk bedrag, maar weet niet of het frame stijf genoeg is voor mijn -helaas- 100 kg.
Kan iemand me advies geven over de aankoop van de carbon Bianchi of over Carbonframes in het algemeen als je 100kg weegt?

Geplaatst: 05 jan 2011 21:49
door nick14
Beste Rein,

hier wat eigenschappen van de materialen die beschikbaar zijn voor de fietsen.


A L U M I N I U M
· Niet duur
· Veel merk- en modelkeuze
· Veel verschillende framematen
· Licht
· Veel vormvrijheid
· Gevoelig voor corrosie
· Gevoelig voor materiaalmoeheid
· Minder gevoelig voor puntbelasting

CARBON
· Duur
· Toenemende merk- en modelkeuze
· Minder verschillende framematen
· Licht
· Nagenoeg onbeperkte vormvrijheid
· Geen corrosie
· Nauwelijks gevoelig voor materiaalmoeheid
· Gevoelig voor puntbelasting

TITANIUM
Duur
· Beperkte merk- en modelkeuze
· Minder verschillende framematen
· Licht
· Beperkte vormvrijheid
· Geen corrosie
· Nauwelijks gevoelig voor materiaalmoeheid
· Minder gevoelig voor puntbelastin

Geplaatst: 05 jan 2011 22:41
door felipe07
reinreidsma schreef:Ik kan een Bianchi Infinito kopen voor een redelijk bedrag, maar weet niet of het frame stijf genoeg is voor mijn -helaas- 100 kg.
Kan iemand me advies geven over de aankoop van de carbon Bianchi of over Carbonframes in het algemeen als je 100kg weegt?


Misschien best je vraag verplaatsen naar het topic "nieuwe racefiets kopen".
Daar krijg je zeker en vast meer antwoorden. Ikzelf kan je daar in elk geval ook nog een antwoord geven op je vraag.

Geplaatst: 06 jan 2011 13:43
door dijkjes
Bianchi Infinito is meer dan stijf genoeg voor 100+kg. Ik fiets er zelf ook op. Ik zou me er niet druk om maken

Geplaatst: 06 jan 2011 13:49
door foosho
Hier is de Infinito getest. Balhoofd is niet zo stijf, verder in orde.

@nick: dat lijkt me wel heel erg generaliserend :), en van carbon ook achterhaald qua keuze en frame maten.

Geplaatst: 06 jan 2011 15:45
door dickygiovanni
Foosho schreef:
@nick: dat lijkt me wel heel erg generaliserend :), en van carbon ook achterhaald qua keuze en frame maten.


En nogal irrelevant.. @ Ts; Geen probleem.

Geplaatst: 06 jan 2011 15:50
door timo2.0
Nick schreef:Beste Rein,

hier wat eigenschappen van de materialen die beschikbaar zijn voor de fietsen.


A L U M I N I U M
· Niet duur
· Veel merk- en modelkeuze
· Veel verschillende framematen
· Licht
· Veel vormvrijheid
· Gevoelig voor corrosie
· Gevoelig voor materiaalmoeheid
· Minder gevoelig voor puntbelasting

CARBON
· Duur
· Toenemende merk- en modelkeuze
· Minder verschillende framematen
· Licht
· Nagenoeg onbeperkte vormvrijheid
· Geen corrosie
· Nauwelijks gevoelig voor materiaalmoeheid
· Gevoelig voor puntbelasting

TITANIUM
Duur
· Beperkte merk- en modelkeuze
· Minder verschillende framematen
· Licht
· Beperkte vormvrijheid
· Geen corrosie
· Nauwelijks gevoelig voor materiaalmoeheid
· Minder gevoelig voor puntbelastin

Staal?

Geplaatst: 14 jan 2011 22:47
door felipe07
Hieronder (in het Frans) een aantal antwoorden die ik gekregen heb van de importeur van Bianchi (Cycleurope) op mijn vragen omtrent het Infinito carbon:

La qualité du cadre est supérieur au 12k .C'est du 3k
Les fibres Toho UM 40-IM600 UT500 Optimisent le poids et la rigidité du cadre
La nano technologie est appliquée à la fabrication du carbone

Vous avez bien compris.Le 3K est très supérieur au 12 K.IL s'agit de la méthode de tissage.
Méthode qui est alliée à la technologie BAT et K-VID
BAT(Bianchi Active Technology)
K-VID(Kevlar Vvibration insuling Device)
Pour dire les choses simplement, la méthode constitue à insérer du kevlar au carbone , ce qui a pour résultat d'avoir une rigidité optimale et le kevlar absorbe les vibrations.
Quant aux fibres , ce n'est ni du 24 ni du 30HM , mais du UMS 40

L'UMS40 est une fibre qui possède une très haute élasticité .Ce qui rend la fibre moins cassante et beaucoup plus souple.
Les termes UMS40 et 24HM ou 30HM sont des appellations commerciales propres aux différentes marques de constructeurs.
Par contre , l'intégration du kevelar dans le carbone vous assure une très grande rigidité du cadre mais aussi l'absorption des vibrations.
Sans vouloir vous influencer , j'attire votre attention sur le fait suivant.Il s'agit du nombre de fibres au cm² et le 3K est la référence en terme de qualité de carbone.
C'est le Hi-tech.

Vous pouvez être rassuré.Le cadre est entièrement en 3k

Geplaatst: 15 jan 2011 17:04
door stinus
De importeur zal nooit zeggen dat het frame slap is... Als je lekker wil toeren is het een heel comfortabel frame, juist doordat het niet de stijfste is.... Wil je rammen en hard knallen dan zou ik voor meer stijfheid kiezen!

Geplaatst: 17 jan 2011 22:45
door felipe07
Stinus schreef:De importeur zal nooit zeggen dat het frame slap is... Als je lekker wil toeren is het een heel comfortabel frame, juist doordat het niet de stijfste is.... Wil je rammen en hard knallen dan zou ik voor meer stijfheid kiezen!


De antwoorden van Cycleurope (importeur) moeten uiteraard kritisch bekeken worden, dat klopt.

Maar mag ik je wel vragen waarop je je baseert om te stellen dat het Infinito frame niet het stijfste is. Je zou voor meer stijfheid kiezen om hard te knallen. Bedoel je dat het Infinito slecht scoort op het gebied van stijfheid ?

Geplaatst: 19 jan 2011 21:10
door dimitri
ik heb juist pas een infinito besteld.
ben echt benieuwd of er veel verschil is met mijn ritley triton c.
hopelijk wel. heb de wit zwarte besteld

Geplaatst: 20 jan 2011 20:55
door stinus
volgens mij is die een jaar geleden oid getest in fiets en dat was de conclusie. Maar het hangt er echt helemaal vanaf wat voor soort fietser je bent denk ik?