Ik ben sinds kort de bezitter van een Assos FI-13 bibshort. Kan iemand mij vertellen of het aan te raden is om de short voor gebruik te behandelen met vet!!! of iets dergelijks? Wat doen jullie voordat je een (langere) afstand gaat rijden met de broek en de billen? Gebruiken jullie zalfjes en/of vetten etc.?
In het boekje van Assos staat dat een middel van Assos kan gebruiken om de levensduur van de broek te verlengen, dit is uiteraard een middel met Assos logo erop, kan er een alternatief gebruikt worden, is dat er uberhaupt of gewoon niets gebruiken.
Veel fietsplezier met het mooie weer en alvast bedankt voor alle input.
Wielerbroek behandelen
De creme is meer voor het beschermen van je billen van van de zeem. Zoals Assos ook aangeeft kan je de creme op de huid aanbrengen (ipv vroeger op de zeem).
Zlef gebruik ik bij korte ritjes (tot +/60km) niet altijd creme, bij langere ritten wel. De creme werkt goed tegen schrijnen en helpt ook schuurplekken van zweet/zout tegen te gaan. Ik gebruik de Assos crme maar uiercreme zal ook best werken.
Voor de levensduur van je Asso broek hoef je 't niet te doen, belangrijker daarvoor is wassen op lage temperatuur (evt in het netje dat je er mischien erbij kreeg).
Dat je 'm wast na iedere rit spreekt neem ik aan vanzelf
Zlef gebruik ik bij korte ritjes (tot +/60km) niet altijd creme, bij langere ritten wel. De creme werkt goed tegen schrijnen en helpt ook schuurplekken van zweet/zout tegen te gaan. Ik gebruik de Assos crme maar uiercreme zal ook best werken.
Voor de levensduur van je Asso broek hoef je 't niet te doen, belangrijker daarvoor is wassen op lage temperatuur (evt in het netje dat je er mischien erbij kreeg).
Dat je 'm wast na iedere rit spreekt neem ik aan vanzelf
-
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door Dionyssus op 29 Juli 2006
Ik gebruik uiercreme. Dat is wel goed. Maar enkel als ik een beetje irritatie voel opkomen, niet altijd dus.
Ik ook!! Werkt uitstekend, voor het fietsen smeer ik wat met de vingertoppen aan de binnenkant van mijn liezen. En daarna de broek aan.
Werkt ligt ontsmettend en voorkomt irrittaties, 500 gram voor 1 euro bij de meeste grote discount drogisterijen. Werkt net zo goed als de dure "special"creme's.
Ik gebruik uiercreme. Dat is wel goed. Maar enkel als ik een beetje irritatie voel opkomen, niet altijd dus.
Ik ook!! Werkt uitstekend, voor het fietsen smeer ik wat met de vingertoppen aan de binnenkant van mijn liezen. En daarna de broek aan.
Werkt ligt ontsmettend en voorkomt irrittaties, 500 gram voor 1 euro bij de meeste grote discount drogisterijen. Werkt net zo goed als de dure "special"creme's.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 29 Juli 2006
Ik gebruik net zoals Colnagofreak en Dionyssus uiercreme. Ook aan de binnenkant van de lies en rijden maar zonder verdere irritaties.
Ik gebruik net zoals Colnagofreak en Dionyssus uiercreme. Ook aan de binnenkant van de lies en rijden maar zonder verdere irritaties.
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)