Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Giant mph remmen

babyface360
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2006 18:34

babyface360 26 jul 2006 16:31

Hallo, ik ben nieuw op dit forum. Ik ben van plan om een giant xtc 2.0 hybride te gaan kopen. Is dit een goede fiets en hoe zijn de remmen? Of raden jullie mij een trek 6700 aan?
Alvast bedankt?

trickoutxtc3
Forum-lid
Berichten: 432
Lid geworden op: 04 aug 2006 02:33

trickoutxtc3 04 aug 2006 03:11

neem een trek, de service is goed en direct, ik kan het weten heb zelf een xt3 (2005) daarvoor een atx wc ,heb mijn xtc in 2en gecrast binnen 1 mnd was geen garatie zeiden ze, aangezien ik zelf lasser ben kon ik aantonen doormiddel van rontgen fotos door nil/rtd gemaakt dat er slakinsluiting in de las had gezeten precies op de plek waar die gebroken was. pas toen gingen ze overstag door mij een nieuw frame toe te sturen al met al ben ik er 3mnd mee zoed geweest, met trek heb ik een betere ervaring mijn racer madone dicovery haarscheurtje in frame/balhoofd ontdekt met poetsen 2 weken later een nieuw framepie zonder problemen.....
good luck
A.D.I.D.A.S

(jonathan davis)

babyface360
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2006 18:34

babyface360 04 aug 2006 11:28

Ok, thanks voor de tip!!
 
 

divk
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 feb 2006 13:30

divk 04 aug 2006 12:18

Persoonlijk heb ik wel een goeie ervaring met de service van giant.
Ook mijn frame was gescheurd na 3 jaar intensief gebruik en dit was een atc.
Maar die was niet meer op voorraad bij giant toen heb ik een duurder frame gekregen. Binnen een week zat ik weer op de fiets dus dit is echt wel goeie service.
Alleen vind ik de mph remmen moeilijk af te stellen.
Voor de rest vind ik het een klasse fiets

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 aug 2006 13:02

Als je onderuit gaat met een frame is het nooit een garantie geval. Anders zou ik na 2 seizoenen ook maar de fiets achter de auto leggen en dan een nieuwe gaan halen ofzo.
Giant MPH remmen zijn de meningen over verdeeld. Sommige vinden ze geweldig, andere hebben het er helemaal niet op. Maar 1 ding is iedereen het over eens is dat die olietanks op het stuur er niet uitziet.
Trek is bij sommige ook wel eens een ramp geweest bij gescheurde frames of bij afbladderende lak. Alleen een nieuw frame willen aanbieden tegen 60 van de adviesprijs, terwijl het gewoon echt een productie fout was.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 09 aug 2006 00:04

ik heb die mph's snel vervangen. Naar mijn mening zijn ze al lang door de huidige stand der techniek achterhaald en heb je er louter ellende van. Ze piepen, ze zijn onbenullig lomp (check die schijven eens!), ze zijn moeilijk af te stellen en de remkracht valt tegen (vooral in natte omstandigheden). Het zijn dus gewoon budget schijfremmen. Ik heb dr nu een paar Hayes HFX 9 (oid) opgezet en dat bevalt me echt veell beter!

trickoutxtc3
Forum-lid
Berichten: 432
Lid geworden op: 04 aug 2006 02:33

trickoutxtc3 11 aug 2006 01:37

met crash is een odinaire jump bedoeld en als je frame dan knakt noem ik dat een crash!!!!!!!!
die frame wissel heeft niet na 2005 plaats gevonden he een maatje van mij heeft nu zijn frame in 3 stukken liggen anwoord van giant een verkeerde vork gemonteerd, geen garantie punt een rs sid team nou een soepelere vork als dat ken ik nie
tja die service van giant is echt top hoor !!!!!!!!!!!!!!
A.D.I.D.A.S

(jonathan davis)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 aug 2006 13:17

Tja Dirt jumping met een XC frame, volgens mij waren ze daar niet voor gemaakt. Je kan in een 29'er ook een LW voorwiel steken, gaat ook niet zo heel lang goed...
Een frame breekt echt niet in 3 stukken zonder dat er iets gebeurt is als je gewoon op een pad rijdt. Als een frame scheurt omdat je hem kapot trapt scheurt het frame maar op 1 punt en gaat ie niet in 3'en. Ik ken zoveel mensen die hard kunnen doortrappen en die de XTC's en NRS al jaren berijden zonder enkel probleem. Een jaar of wat geleden zijn er wat meer TCR's gebroken, die waren gewoon te licht gemaakt. Maar die paar mensen hadden zo nieuwe frames.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

trickoutxtc3
Forum-lid
Berichten: 432
Lid geworden op: 04 aug 2006 02:33

trickoutxtc3 14 aug 2006 20:33

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 11 Augustus 2006


Tja Dirt jumping met een XC frame, volgens mij waren ze daar niet voor gemaakt. Je kan in een 29'er ook een LW voorwiel steken, gaat ook niet zo heel lang goed...
Een frame breekt echt niet in 3 stukken zonder dat er iets gebeurt is als je gewoon op een pad rijdt. Als een frame scheurt omdat je hem kapot trapt scheurt het frame maar op 1 punt en gaat ie niet in 3'en. Ik ken zoveel mensen die hard kunnen doortrappen en die de XTC's en NRS al jaren berijden zonder enkel probleem. Een jaar of wat geleden zijn er wat meer TCR's gebroken, die waren gewoon te licht gemaakt. Maar die paar mensen hadden zo nieuwe frames.



tja ik vind persoonlijk dat een mtb van een gerenomeerd merk als giant toch wel het moet kunnen verduren, kijk ik moet wel zeggen dat de xtc's van een aantal jaren geleden sterker maar ook zwaarder waren. ik heb ook bewust de xtc3 genomen omdat het een duo butted frame is en geen triple ik heb 12 jaar lang giant gereden en nooit echt problemen gehad, nu moet ik ook zeggen dat dat bij een andere dealer was die als het om garantie ging ook echt tot op het bot ging, maar heellaas die beste man is nie meer, en wat betreft dat dirt jumping of freeriding ik ben wel een thrillseeker maar om met een hartail xc te gaan dirt jumpen da gaat mijn toch te ver!!!!! al met al is de verkoop en productie van giant erg hard achteruit gegaan ik denk dat daar ook een deel van de garantie voorwaarde in veranderd is, minder productie = minder winst = een verandering van bedrijfs idalisme, aldus mij idee
oja wat rij jij voor n bike????
A.D.I.D.A.S

(jonathan davis)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 aug 2006 20:57

Ik heb een Focus en ik bestel waarschijnlijk volgende week een carbon frame van Zemperbikes voor m'n nieuwe mtb waar ik wedstrijden mee ga rijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

trickoutxtc3
Forum-lid
Berichten: 432
Lid geworden op: 04 aug 2006 02:33

trickoutxtc3 14 aug 2006 23:26

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 14 Augustus 2006

Ik heb een Focus en ik bestel waarschijnlijk volgende week een carbon frame van Zemperbikes voor m'n nieuwe mtb waar ik wedstrijden mee ga rijden.


OK Focus, 'net zo iets als cube' duits redelijk, tikkeltje zwaar,degelijk veel bike voor relatief weinig eurie's. niks mis mee
aje je Zeper bike klaar fixt voor sept. dan kun je hier in de buurt van nijmegen/ groesbeek een vuurdoop te geven door op het groesbike fest. de wedstrijd te gaan rijden????
wie wet treffen we elkaar dan wel kennuh we gelijk ff ver tetten over de voor en tegens van giant, alhoewel ik dan zeer waarschijnlijk geen giant meer bezit
 
laterzzzzzz
A.D.I.D.A.S

(jonathan davis)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 aug 2006 23:35

De marathon in Groesbeek rij ik gewoon nog op m'n Focus, nieuwe mtb is nooit op tijd klaar.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie