Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

dilemma

____
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jul 2006 22:58

____ 25 jul 2006 23:05

Ik heb sinds kort een nieuwe fiets met aksium-wielen.
Thuis had ik ook nog ambrosio wielen staan. Het voorwiel is nog een Nemesis tubewiel. Het achterwiel was ook een nemesis, maar het is nu veranderd naar een wiel met bandjes. De spaken en de naaf van die nemesis zijn dus herbruikt samen met een excellence velg.
Ik ben wel van plan om dat voorwiel ook te veranderen naar een wiel met bandjes.
 
Mijn vraag is nu: Met welke wielen kan ik het best wedstrijden rijden. Met die ambrosios of toch met die aksiums?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 25 jul 2006 23:12

Die Ambrosio's. Hebben een veel steviger reputatie!Eigenlijk ben je in wedstrijden nog beter af met tubes ook, maar te veel mensen hebben daar -totaal onterecht- een afkeer van.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

____
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jul 2006 22:58

____ 25 jul 2006 23:17

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 25 Juli 2006


Die Ambrosio's. Hebben een veel steviger reputatie!Eigenlijk ben je in wedstrijden nog beter af met tubes ook, maar te veel mensen hebben daar -totaal onterecht- een afkeer van.


Mijn vader had liever dat er bandjes op kwamen.
Het kan een beetje raar lijken, maar ik heb die ambrosios eens gewogen. Mijn voorwiel weegt om en bij de 1000g en mijn achterwiel om en bij de 1800g. Is dit normaal of ben ik helemaal gek aan het worden. Ik vond nochtans dat die ambrosios zeer licht wogen

derjan
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 mar 2005 09:13

derjan 26 jul 2006 10:20

Quoten: Origineel geplaatst door **** op 25 Juli 2006


Het kan een beetje raar lijken, maar ik heb die ambrosios eens gewogen. Mijn voorwiel weegt om en bij de 1000g en mijn achterwiel om en bij de 1800g. Is dit normaal of ben ik helemaal gek aan het worden. Ik vond nochtans dat die ambrosios zeer licht wogen

Heb je gewogen inclusief binnenband, buitenband en cassette (en spaakmagneet )? Dan vind ik het absoluut normaal.
Pain is just a state of mind

____
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jul 2006 22:58

____ 26 jul 2006 11:19

Quoten: Origineel geplaatst door Der Jan op 26 Juli 2006


Quoten: Origineel geplaatst door **** op 25 Juli 2006


Het kan een beetje raar lijken, maar ik heb die ambrosios eens gewogen. Mijn voorwiel weegt om en bij de 1000g en mijn achterwiel om en bij de 1800g. Is dit normaal of ben ik helemaal gek aan het worden. Ik vond nochtans dat die ambrosios zeer licht wogen

Heb je gewogen inclusief binnenband, buitenband en cassette (en spaakmagneet )? Dan vind ik het absoluut normaal.


ja, dat heb ik gedaan.
Dus al bij al gaan ze dan nog minder wegen dan die aksiums?

derjan
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 mar 2005 09:13

derjan 26 jul 2006 12:36

Ja, absoluut. En de Aksiums zou ik sowieso nooit voor een koers gebruiken, het zijn wellicht goede trainingswielen maar kwalitatief niet koerswaardig.
Pain is just a state of mind

____
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jul 2006 22:58

____ 26 jul 2006 13:54

Quoten: Origineel geplaatst door Der Jan op 26 Juli 2006

Ja, absoluut. En de Aksiums zou ik sowieso nooit voor een koers gebruiken, het zijn wellicht goede trainingswielen maar kwalitatief niet koerswaardig.

mja, ze wegen redelijk veel, dus na een bocht rijden ze wat stroef vind ik

Plaats reactie