Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

aanlopende schijfrem

bundes
Forum-lid

bundes 24 jul 2006 15:14

Ik heb van het weekend mijn nieuwe canyon sandstone in gebruik genomen. Nu loopt alleen mn voorrem (schijfrem) lichtjes aan. Wat kan ik doen om dat te verhelpen? Heeft t te maken dat de schijven nog ingeremd dienen te worden?

timo002
Forum-lid

timo002 24 jul 2006 17:15

Nieuwe schijfremmen inderdaad eerst goed ingeremd te worden. Heb volgens mij eens gelezen dat je dit kunt doen door een keer of 30 goed hard te fietsen en dan vol in de ankers gaan. Oppassen dat je natuurlijk niet over de kop gaat
Het komt mede omdat de schijfremmen tijdens het remmen behoorlijk warm worden, na een paar keer goed hard remmen worden de schijven lekker warm waarna ze dus eigenlijk nog wat krom buigen. Na een paar keer goed warm te zijn geweest buigen ze bijna niet meer en kun je dan pas je rem goed afstellen. Maar ook dan nog is het mogelijk dat je schijfremmen soms nog iets aanlopen. Er is op dit forum eerder al iets over gezegd, zoek eens op "pingelen". Volgens mij geeft dat resultaat!
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

speed@
Forum-lid

speed@ 10 aug 2006 00:53

Quoten: Origineel geplaatst door Bundes op 24 Juli 2006

Ik heb van het weekend mijn nieuwe canyon sandstone in gebruik genomen. Nu loopt alleen mn voorrem (schijfrem) lichtjes aan. Wat kan ik doen om dat te verhelpen? Heeft t te maken dat de schijven nog ingeremd dienen te worden?

Wat voor een remsysteem heb je? Grote kans dat je voorwiel niet recht zit! Of dat er het een en ander nog gesteld moet worden.
Ride on

Plaats reactie