Helaas ben ik al toe aan nieuwe banden voor om mijn fiets (achterband is redelijk versleten, voor nog niet). Ik twijfel echter tussen de Schwalbe Stelvio en de Michelin Pro²Race. Wie kan mij overtuigen om een van deze twee te kopen (het liefst met harde feiten als rolweerstand, doorprikkracht enz.)? Want qua prijs ontlopen ze elkaar ook niet veel.
Ik heb al gezocht (zowel op het forum als in oude nummers van Fiets) en kon niet echt een goede vergelijking vinden tussen deze twee banden.
Schwalbe Stelvio vs. Michelin Pro²Race
In de bandentest van het Duitse blad Tour 10/2005, scoorden beide even goed op de "doorprik" proef. Beide haalde namelijk het einde van de test zonder lek.Een iets ander resultaat leverde de rolweerstand test. Bij 30 km/hr is voor de Michelin Pro2 Race 29,2 Watt nodig. Voor de Schwalbe Stelvio 41 Watt. De Michelin haalt daarmee de derde plaats (in een groep van 18 banden), de Schwalbe de veertiende.
Nog wat andere getallen (op een schaal van 1-5)
Gewicht: Michelin - 3, Schwalbe - 3Slijtage: Michelin - 5, Schwalbe - 4Rolweerstand: Michelin - 5, Schwalbe - 3Grip: Michelin - 3, Schwalbe - 3Lekweerstand: Michelin - 5, Schwalbe -5
Kortom, twee goede banden. Maar de Michelin wint op punten.De Pro2 Race is overigens de enige band in de test die zowel top scoort bij de doorpriktest, alsook erg hoog scoort bij de rolweerstand. Voor mij reden om over te stappen op de Pro2 Race, waar ik inmiddels zo'n 2500km op gereden heb. Nog geen enkel lek, en lekker soepel.
Het moge duidelijk zijn dat ik vind dat je voor de Pro2 Race moet gaan.
Nog wat andere getallen (op een schaal van 1-5)
Gewicht: Michelin - 3, Schwalbe - 3Slijtage: Michelin - 5, Schwalbe - 4Rolweerstand: Michelin - 5, Schwalbe - 3Grip: Michelin - 3, Schwalbe - 3Lekweerstand: Michelin - 5, Schwalbe -5
Kortom, twee goede banden. Maar de Michelin wint op punten.De Pro2 Race is overigens de enige band in de test die zowel top scoort bij de doorpriktest, alsook erg hoog scoort bij de rolweerstand. Voor mij reden om over te stappen op de Pro2 Race, waar ik inmiddels zo'n 2500km op gereden heb. Nog geen enkel lek, en lekker soepel.
Het moge duidelijk zijn dat ik vind dat je voor de Pro2 Race moet gaan.
Harde wind is meestal tegen.
Ik ben een grote fan geworden van de Michelin Pro² Race Service Course (die Limited Edition), geniaal bandje gewoon.
Van Schwalbe wacht ik met spanning op wat de nieuwe Ultremo brengt (verwerking van Vectran in de band).
Van Schwalbe wacht ik met spanning op wat de nieuwe Ultremo brengt (verwerking van Vectran in de band).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Ook ik loop te dubben tussen deze 2 banden. Alleen ik ben niet zo'n fan van gekleurde bandjes, dus de Stelvio's hebben de voorkeur, maar iedereen is zo positief over de Michelins dat ik toch weer ga twijfelen. Net zoals Casran wacht ik ook met spanning op de nieuwe Schwalbe's!
En als ik dan toch voor een gekleurd bandje ga is de witte Stevio ook een optie, zou mooi staan bij mijn zwarte Zonda's en witte stuurlint en rode Allez met witte logo's en accenten. Maar mijn huidige bandjes zijn nog redelijk in conditie, dus ik wacht nog even.
Casran (of iemand anders), weet jij wanneer die nieuwe Schwalbe's op de markt komen? Neem aan dat er dan vrij snel ook testresultaten bekend zullen worden?
En als ik dan toch voor een gekleurd bandje ga is de witte Stevio ook een optie, zou mooi staan bij mijn zwarte Zonda's en witte stuurlint en rode Allez met witte logo's en accenten. Maar mijn huidige bandjes zijn nog redelijk in conditie, dus ik wacht nog even.
Casran (of iemand anders), weet jij wanneer die nieuwe Schwalbe's op de markt komen? Neem aan dat er dan vrij snel ook testresultaten bekend zullen worden?
You can never be too Specialized
Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 23 Juli 2006
Rond oktober, na de fietsbeurzen.
Rond oktober, na de fietsbeurzen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
Quote: Origineel geplaatst door *PFW* op 22 Juli 2006
De Stelvio's.In kleur wit. Kleurt leuk bij je witte stuurlint (dat heb je nu niet, maar dat is wel leuk voor de verandering).Het zal inderdaad niet verkeerd staan bij mijn fiets. Het nadeel is wel dat je veel vuil op zowel je banden als op je stuurlint ziet, ben bang dat ik me daar toch wel aan ga storen..
@ Ron Engels, bedankt voor je interessante post! De Michelin komen dus als de iets betere uit de bus, vooral bij de rolweerstand. De kleur is wel lastig, ik heb namelijk de keuze uit: volledig zwart, licht grijs en donker grijs.
De Stelvio's.In kleur wit. Kleurt leuk bij je witte stuurlint (dat heb je nu niet, maar dat is wel leuk voor de verandering).Het zal inderdaad niet verkeerd staan bij mijn fiets. Het nadeel is wel dat je veel vuil op zowel je banden als op je stuurlint ziet, ben bang dat ik me daar toch wel aan ga storen..
@ Ron Engels, bedankt voor je interessante post! De Michelin komen dus als de iets betere uit de bus, vooral bij de rolweerstand. De kleur is wel lastig, ik heb namelijk de keuze uit: volledig zwart, licht grijs en donker grijs.
Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 23 Juli 2006
De Michelin komen dus als de iets betere uit de bus, vooral bij de rolweerstand. De kleur is wel lastig, ik heb namelijk de keuze uit: volledig zwart, licht grijs en donker grijs.
Laat me je helpen: volledig zwart Succes!
De Michelin komen dus als de iets betere uit de bus, vooral bij de rolweerstand. De kleur is wel lastig, ik heb namelijk de keuze uit: volledig zwart, licht grijs en donker grijs.
Laat me je helpen: volledig zwart Succes!
Ik rij nu een jaartje of 3 op de pro's. De eerste serie ging naar mijn zin een beetje te snel lek, maar met de pro2's is dat probleem er niet meer, terwijl de rij-eigenschappen top zijn.
EDIT: Behalve in de regen dan, dan zijn ze echt heel glibberig. Weet niet of de Stelvio's dat probleem ook hebben.
EDIT: Behalve in de regen dan, dan zijn ze echt heel glibberig. Weet niet of de Stelvio's dat probleem ook hebben.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?