een mountianbike kopen
Hallo,
Ik doe aan wielrennen maar houd nog altijd van mountainbike maar die moest ik ruilen voor de racefiets.
Nu heeft mijn vader een fietsplan van zijn werk en daar mag ik een fiets voor uit zoeken (€749)
ik wil toch iets hebben voor de winter...
ik weet dat ik minstes voorvering wil hebben en schijfremmen.
verder heb ik geen verstand van de versnelling van de mountianbike weet iemand een beetje de volgorde?
zoals bij shimano 105/ultegra/dura-ace
nu wil ik liever een mountainbike rond de 500/600 euro pakken(minder kan ook natuurlijk graag..), zodat ik geld overhoud voor pedalen, eventuele binnenbandjes fietscomputer etc.
en een fietsbril.
als dit mogelijk is uiteraard.
Wat moet ik eisen van een voorvering ik woon in de omgeving van Arnhem heuvels genoeg dus die vering heb ik echt nodig.( zou fijn zijn als de voorvering ook op slot kon)
Verder heb ik vroeger aan fietscross gedaan en dat vind ik nog altijd leuk mischien is een tusseninnetje iets?(dirt/jump ik weet niet hoe het percies word genoemd maar zo staat het bij 12Gotrading)
deze mtb wil ik in de omgeving van Oss kunnen halen weet iemand een goeie zaak die ook dirt-jump verkoopt?
Ik doe aan wielrennen maar houd nog altijd van mountainbike maar die moest ik ruilen voor de racefiets.
Nu heeft mijn vader een fietsplan van zijn werk en daar mag ik een fiets voor uit zoeken (€749)
ik wil toch iets hebben voor de winter...
ik weet dat ik minstes voorvering wil hebben en schijfremmen.
verder heb ik geen verstand van de versnelling van de mountianbike weet iemand een beetje de volgorde?
zoals bij shimano 105/ultegra/dura-ace
nu wil ik liever een mountainbike rond de 500/600 euro pakken(minder kan ook natuurlijk graag..), zodat ik geld overhoud voor pedalen, eventuele binnenbandjes fietscomputer etc.
en een fietsbril.
als dit mogelijk is uiteraard.
Wat moet ik eisen van een voorvering ik woon in de omgeving van Arnhem heuvels genoeg dus die vering heb ik echt nodig.( zou fijn zijn als de voorvering ook op slot kon)
Verder heb ik vroeger aan fietscross gedaan en dat vind ik nog altijd leuk mischien is een tusseninnetje iets?(dirt/jump ik weet niet hoe het percies word genoemd maar zo staat het bij 12Gotrading)
deze mtb wil ik in de omgeving van Oss kunnen halen weet iemand een goeie zaak die ook dirt-jump verkoopt?
bij mountainbikes van 500-600 euro zijn schijfremmen af te raden. Kwaliteit erbarmelijk en vooral veel ergernis en onderhoud dat toch niet helpt.
De groepen in volgorde van laag naar hoog (staat in veel andere topics): Altus, Acera, Alivio, Deore, SLX (voorheen Deore LX) XT en XTR. Bij SRAM X3 en hoger tot X9 en X0 en XX.
kijk eens bij Cube: Analog met lock up vork <€600,- Is wel minimale of eigenlijk inferieure kwaliteit. Cube Aim is gewoon rommel. Of Cube Access WLS, zelfde prijs, adviesprijs wel te verstaan, kan nog wat af!
De groepen in volgorde van laag naar hoog (staat in veel andere topics): Altus, Acera, Alivio, Deore, SLX (voorheen Deore LX) XT en XTR. Bij SRAM X3 en hoger tot X9 en X0 en XX.
kijk eens bij Cube: Analog met lock up vork <€600,- Is wel minimale of eigenlijk inferieure kwaliteit. Cube Aim is gewoon rommel. Of Cube Access WLS, zelfde prijs, adviesprijs wel te verstaan, kan nog wat af!
Bij het gangbare fietsplan mag je 749 euro aan een fiets uitgeven en nog 249 euro aan asseccoires. Zou even informeren of dat nu ook kan, dan kan je die 249 gebruiken voor de pedalen, computer, schoenen etc.. Voor 749 euro kan je namelijk wel een leuke fiets kopen en voor 500/600 zit je wel erg aan de minimale kant (wanneer je tenminste echt in het terrein gaat rijden).
-
- Forum-lid
mady schreef:Verder heb ik vroeger aan fietscross gedaan en dat vind ik nog altijd leuk mischien is een tusseninnetje iets?(dirt/jump ik weet niet hoe het percies word genoemd maar zo staat het bij 12Gotrading)
Een dirtjump fiets is geweldig om mee te dirtjumpen, maar voor andere dingen is zoiets minder of zelfs helemaal niet geschikt. Fietscross gaat er nog vrij goed mee, maar afstanden afleggen in het terrein valt echt tegen.
Er zijn wel fietsen die er tussenin zitten qua inzetbereik. Zoek maar eens op Santa Cruz Cameleon, of Chromag Stylus. Of er complete fietsen zijn in deze categorie die binnen jouw budget passen weet ik niet. De kans dat je er één vind in de omgeving van Oss zal klein zijn.
Staar je niet blind op welke derailleurs er op een fiets zitten. Die veranderen niets aan hoe je fiets rijdt, en zijn niet zo duur om te vervangen. Je frame, vork en wielen bepalen continu hoe je fiets aanvoelt, en dat zijn onderdelen die je niet zomaar even vervangt.
Is een 2ehands fiets geen optie? Er komen soms hele fijne fietsen voorbij in deze prijscategorie..
Helaas geld de fietsplan niet mijn vader heeft een 2jarige contract waardoor het bij hem niet geldt [img=http://www.worldcontent.nl/smileys/huil.gif]
(maar hij krijgt wel een foldertje thuis voor de fietsplan...[img=http://www.worldcontent.nl/smileys/boos.gif])
nu maar zelf sparen voor de volgende winter de tips waren zeker handig dank daar voor.
(maar hij krijgt wel een foldertje thuis voor de fietsplan...[img=http://www.worldcontent.nl/smileys/boos.gif])
nu maar zelf sparen voor de volgende winter de tips waren zeker handig dank daar voor.
mady schreef:Helaas geld de fietsplan niet mijn vader heeft een 2jarige contract waardoor het bij hem niet geldt [img=http://www.worldcontent.nl/smileys/huil.gif]
Een fietsplan van je vader waar jij een nieuwe fiets voor gaat kopen? Dat zou sowieso natuurlijk niet echt correct zijn:-)
mady schreef:tja....
Haha.....ik heb vorig jaar een mountainbike gekocht om de winter door te komen (nee, niet via een fietsplan). Je hebt nu wel een jaar om uit te zoeken welke fiets je wil hebben:-) Succes ermee en veel fietsplezier