AMClassic cr 420 of Easton Circuit
Iemand ervaring met de American Classic CR 420 wielen? Wil nieuwe wielen kopen en zit nu te dubben tussen bovenstaand wiel en de Easton Circuit, die verkopen ze nu voor 399,- bij de diverse internet aanbieders (futurumshop.nl)
De American classic is heeft wel een hogere velg (38mm) t.o.v. de Easton Circuit (28 mm), wat er volgens mij heel erg mooi uit ziet op mijn Cervelo Soloist.
Ben redelijk zwaar (95 kg) dus het wiel moet sterk zijn..
De American classic is heeft wel een hogere velg (38mm) t.o.v. de Easton Circuit (28 mm), wat er volgens mij heel erg mooi uit ziet op mijn Cervelo Soloist.
Ben redelijk zwaar (95 kg) dus het wiel moet sterk zijn..
http://farm1.static.flickr.com/92/23265 ... 32.jpg?v=0" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 14 mei 2006 20:50
ik ben benieuwd Evert want ik zit ook te dubben over deze twee en ook de AC 350, misschien kun je ook de Zonda's eraan toevoegen, ongeveer dezelfde prijsklasse, en hier op het forum als stijve wielen genoemd.
Hoe die AC's zich houden weet ik ook niet maar ze lijken mij ook wel wat, volgende week ga ik mijn afmontage aanschaffen en hoop voordietijd toch een beslissing qua wielen te kunnen maken.
Kijk ook eens naar de Fsa 600rd ook een mooi wiel en ook een hoge velg.
Hoe die AC's zich houden weet ik ook niet maar ze lijken mij ook wel wat, volgende week ga ik mijn afmontage aanschaffen en hoop voordietijd toch een beslissing qua wielen te kunnen maken.
Kijk ook eens naar de Fsa 600rd ook een mooi wiel en ook een hoge velg.
Wanneer wordt het Zomer....
Quoten: Origineel geplaatst door Evert op 22 Juli 2006
Ben redelijk zwaar (95 kg) dus het wiel moet sterk zijn..
Met een dergelijk gewicht zou ik me niet wagen aan die AC's en FSA's. Een setje handgespaakte wielen (32, of beter nog 36 spaaks) moet het prima doen. De Eastons zijn voor dit gewicht ook een optie, alsook de Campa Zonda's of Neutrons.
Ben redelijk zwaar (95 kg) dus het wiel moet sterk zijn..
Met een dergelijk gewicht zou ik me niet wagen aan die AC's en FSA's. Een setje handgespaakte wielen (32, of beter nog 36 spaaks) moet het prima doen. De Eastons zijn voor dit gewicht ook een optie, alsook de Campa Zonda's of Neutrons.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 14 mei 2006 20:50
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 22 Juli 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Evert op 22 Juli 2006
Ben redelijk zwaar (95 kg) dus het wiel moet sterk zijn..
Met een dergelijk gewicht zou ik me niet wagen aan die AC's en FSA's.
@Casran: En met een rijdersgewicht van 82kg. ?
Vind ze er wel mooi uitzien namelijk, maar kwaliteit gaat natuurlijk voor.
Quoten: Origineel geplaatst door Evert op 22 Juli 2006
Ben redelijk zwaar (95 kg) dus het wiel moet sterk zijn..
Met een dergelijk gewicht zou ik me niet wagen aan die AC's en FSA's.
@Casran: En met een rijdersgewicht van 82kg. ?
Vind ze er wel mooi uitzien namelijk, maar kwaliteit gaat natuurlijk voor.
Wanneer wordt het Zomer....
Ik zou je het ook afraden...
De naven die standaard in de AC 420 zitten zijn namelijk van povere kwaliteit. Je kunt ze natuurlijk laten spaken, zoals ik doe. Ik weeg wel 'maar' rond de 65kg. Volgende week ontvang ik normaak m'n wieltjes.
Die eastons, hebben die niet meer spaken zitten? Zijn volgens mij wel steviger dan AC 420. Zijn wel niet zo mooi vind ik.
De AC 420 raad ik je dus af, die eastons moeten nog net kunnen denk ik zo... mss zijn anderen het daar niet mee eens. 32spaak met lage velg is natuurlijk een goed alternatief. Maar ik heb zo het gevoel dat je een wat hogere velg wilt voor z'n uiterlijk (terecht!)
De naven die standaard in de AC 420 zitten zijn namelijk van povere kwaliteit. Je kunt ze natuurlijk laten spaken, zoals ik doe. Ik weeg wel 'maar' rond de 65kg. Volgende week ontvang ik normaak m'n wieltjes.
Die eastons, hebben die niet meer spaken zitten? Zijn volgens mij wel steviger dan AC 420. Zijn wel niet zo mooi vind ik.
De AC 420 raad ik je dus af, die eastons moeten nog net kunnen denk ik zo... mss zijn anderen het daar niet mee eens. 32spaak met lage velg is natuurlijk een goed alternatief. Maar ik heb zo het gevoel dat je een wat hogere velg wilt voor z'n uiterlijk (terecht!)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 14 mei 2006 20:50
AC's als losse velg?
Waar zou ik die kunnen vinden?
En iemand die hier een mooi set van kan maken, misschien met 240s of tune
Waar zou ik die kunnen vinden?
En iemand die hier een mooi set van kan maken, misschien met 240s of tune
Wanneer wordt het Zomer....
De AC 420 velgen bestaan niet in 28/32 spaak. De AC 350 wel. In Duitsland, @ color=#0000ff www.xx-light-bikes.de kun je ze bestellen. Je kunt mss ook topic 'samengestelde wielen' es bekijken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 14 mei 2006 20:50
Quoten: Origineel geplaatst door dominic op 22 Juli 2006
die ac350 mag je ook schrappen
Kun je dit ook onderbouwen, behalve het te melden
die ac350 mag je ook schrappen
Kun je dit ook onderbouwen, behalve het te melden
Wanneer wordt het Zomer....
aantal spaken zegt weinig of eigenlijk niets over de stijfheid van een wiel. Een set AC420 met dt aerolites is mits goed ingespaakt veel sterker dan een setje AC350. Probleem is dat je een goede spaker moet vinden een een setje degelijke 24-24 of 18-24 naven.