Pagina 1 van 3
AMClassic cr 420 of Easton Circuit
Geplaatst: 22 jul 2006 12:19
door evert
Iemand ervaring met de American Classic CR 420 wielen? Wil nieuwe wielen kopen en zit nu te dubben tussen bovenstaand wiel en de Easton Circuit, die verkopen ze nu voor 399,- bij de diverse internet aanbieders (futurumshop.nl)
De American classic is heeft wel een hogere velg (38mm) t.o.v. de Easton Circuit (28 mm), wat er volgens mij heel erg mooi uit ziet op mijn Cervelo Soloist.
Ben redelijk zwaar (95 kg) dus het wiel moet sterk zijn..
AMClassic cr 420 of Easton Circuit
Geplaatst: 22 jul 2006 12:34
door atb-sjonnie
ik ben benieuwd Evert want ik zit ook te dubben over deze twee en ook de AC 350, misschien kun je ook de Zonda's eraan toevoegen, ongeveer dezelfde prijsklasse, en hier op het forum als stijve wielen genoemd.
Hoe die AC's zich houden weet ik ook niet maar ze lijken mij ook wel wat, volgende week ga ik mijn afmontage aanschaffen en hoop voordietijd toch een beslissing qua wielen te kunnen maken.
Kijk ook eens naar de Fsa 600rd ook een mooi wiel en ook een hoge velg.
AMClassic cr 420 of Easton Circuit
Geplaatst: 22 jul 2006 15:25
door daveke
Streep die FSA wielen maar door. Van een kennisje die wedstrijden rijdt (die krijgt die wielen gesponsord) heeft me aangeraden die niet te kopen. Spaken lopen gauw los en het wiel is allesbehalve stijf.
AMClassic cr 420 of Easton Circuit
Geplaatst: 22 jul 2006 15:34
door dominic
die ac350 mag je ook schrappen
AMClassic cr 420 of Easton Circuit
Geplaatst: 22 jul 2006 15:57
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door Evert op 22 Juli 2006
Ben redelijk zwaar (95 kg) dus het wiel moet sterk zijn..
Met een dergelijk gewicht zou ik me niet wagen aan die AC's en FSA's. Een setje handgespaakte wielen (32, of beter nog 36 spaaks) moet het prima doen. De Eastons zijn voor dit gewicht ook een optie, alsook de Campa Zonda's of Neutrons.
AMClassic cr 420 of Easton Circuit
Geplaatst: 22 jul 2006 16:43
door atb-sjonnie
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 22 Juli 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Evert op 22 Juli 2006
Ben redelijk zwaar (95 kg) dus het wiel moet sterk zijn..
Met een dergelijk gewicht zou ik me niet wagen aan die AC's en FSA's.
@Casran: En met een rijdersgewicht van 82kg. ?
Vind ze er wel mooi uitzien namelijk, maar kwaliteit gaat natuurlijk voor.
AMClassic cr 420 of Easton Circuit
Geplaatst: 22 jul 2006 20:22
door meeuh
Ik zou je het ook afraden...
De naven die standaard in de AC 420 zitten zijn namelijk van povere kwaliteit. Je kunt ze natuurlijk laten spaken, zoals ik doe. Ik weeg wel 'maar' rond de 65kg. Volgende week ontvang ik normaak m'n wieltjes.
Die eastons, hebben die niet meer spaken zitten? Zijn volgens mij wel steviger dan AC 420. Zijn wel niet zo mooi vind ik.
De AC 420 raad ik je dus af, die eastons moeten nog net kunnen denk ik zo... mss zijn anderen het daar niet mee eens. 32spaak met lage velg is natuurlijk een goed alternatief. Maar ik heb zo het gevoel dat je een wat hogere velg wilt voor z'n uiterlijk (terecht!)
AMClassic cr 420 of Easton Circuit
Geplaatst: 23 jul 2006 02:28
door amclassic-fan
Misschien lossen AC420 velgen kopen als ze in 28 of 32 spaaks op dit moment te leveren zijn, dan moet er een voldoende sterke set mee te bouwen zijn.
AMClassic cr 420 of Easton Circuit
Geplaatst: 23 jul 2006 02:36
door atb-sjonnie
AC's als losse velg?
Waar zou ik die kunnen vinden?
En iemand die hier een mooi set van kan maken, misschien met 240s of tune
AMClassic cr 420 of Easton Circuit
Geplaatst: 23 jul 2006 12:49
door meeuh
De AC 420 velgen bestaan niet in 28/32 spaak. De AC 350 wel. In Duitsland, @ color=#0000ff
www.xx-light-bikes.de kun je ze bestellen. Je kunt mss ook topic 'samengestelde wielen' es bekijken.
AMClassic cr 420 of Easton Circuit
Geplaatst: 23 jul 2006 15:58
door atb-sjonnie
Quoten: Origineel geplaatst door dominic op 22 Juli 2006
die ac350 mag je ook schrappen
Kun je dit ook onderbouwen, behalve het te melden
AMClassic cr 420 of Easton Circuit
Geplaatst: 23 jul 2006 17:12
door sharkman
aantal spaken zegt weinig of eigenlijk niets over de stijfheid van een wiel. Een set AC420 met dt aerolites is mits goed ingespaakt veel sterker dan een setje AC350. Probleem is dat je een goede spaker moet vinden een een setje degelijke 24-24 of 18-24 naven.