Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cube Peleton of Giant OCR 1.0

richardd.
Forum-lid

richardd. 21 jul 2006 17:38

Bij het uitzoeken van een fiets die binnen mijn budget valt en netjes is afgemonteerd, kom ik op de Cube Peleton uit. Door 2 opmerkingen van de verkoper weet ik niet of ik toch moet overstappen naar de duurdere Giant OCR 1.0.1. Cube heeft een double butted frame en de Giant triple butted2. Cube geeft 5 jaar garantie op het frame en Giant 10 jaar.
Tot nu toe heb ik alleen op de MTB gereden en daarbij het frame van mijn TREK Fuel EX7 gescheurd. Vandaar mijn bezorgdheid.
Kunnen jullie me helpen bij het maken van een keuze?Alvast bedankt.

repsac
Forum-lid

repsac 22 jul 2006 12:59

Triple butted is niet automatisch beter dan double, het zegt alleen of het frame 2 of 3 verschillende diktes heeft (in theorie zou een 3B-frame lichter moeten zijn). Als ik naar de specs kijk dan zijn ze redelijk gelijk, behalve de wielen, die ik niet ken. De Giant is dit jaar nog getest in de Fiets (januari); die test zou dus ook te downloaden moeten zijn van de website. Hij komt er goed uit, behalve de remmen. De Cube heeft naar verluidt een erg stijf frame. Het is je eigen inschatting of die 5 jaar extra garantie je de meerprijs van de OCR waard is. Deel het bedrag eens door het aantal jaren dat je er op wilt rijden ;-) Succes!

Plaats reactie