Pagina 1 van 3

Achterwiel/naaf Landis

Geplaatst: 21 jul 2006 03:15
door ericpeters
Heeft iemand een idee met welk achterwiel, met name de heel dikke achternaaf Landis in de etappe naar Morzine reed.

(Gezien zijn prestatie zou er wel eens een electro motortje in kunnen zitten, toen hij zijn fiets wisselde was de accu leeg)

Maar alle gekheid op een stokje, de vraag was serieus bedoelt.

Achterwiel/naaf Landis

Geplaatst: 21 jul 2006 14:35
door casran
PowerTap (produkt van CyclOps) is een sponsor van Team Phonak-iShares. Het hele jaar door rijden de Phonak-renners met de knalgele fietscomputertjes die bij de PowerTap horen, al zijn er heel erg weinig die ooit de bijhorende achternaaf gestoken hebben (de fietscomputer zat er om puur publicitaire redenen op). Landis dus blijkbaar wel... en ik ben er vrij zeker van dat hij die PowerTap en de vermogensgegevens actief gebruikt heeft om zijn inspanning van gisteren perfect in te delen!
      

Achterwiel/naaf Landis

Geplaatst: 21 jul 2006 15:17
door amclassic-fan
Heel even kon je gisteren op tv zien hoeveel vermogen dat Landis trapten. 371 Watt, wat Mart Smeets voor hard slag aan zag was de stopwatch. Z'n hartslag was echt geen 120 op die col .

Achterwiel/naaf Landis

Geplaatst: 21 jul 2006 15:29
door sjezer
Ik vind die stuurpen van Landis zo lelijk. Wijst 17 graden omhoog volgens mij.

Achterwiel/naaf Landis

Geplaatst: 21 jul 2006 15:33
door ts-biker
Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 21 Juli 2006

Ik vind die stuurpen van Landis zo lelijk. Wijst 17 graden omhoog volgens mij.


is voor zijn heup te ontlasten !
 

Achterwiel/naaf Landis

Geplaatst: 21 jul 2006 15:40
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 21 Juli 2006

Ik vind die stuurpen van Landis zo lelijk. Wijst 17 graden omhoog volgens mij.


Ik heb alles aan Landis' houding steeds lelijk gevonden: zijn fietshouding, zijn stijl op de fiets en hoe hij op de pedalen loopt, alles. Ik heb nooit geloofd in de verhalen die hij ophangde over de voordelen van z'n gekke tijdritpositie, vond het dan ook immens belachelijk toen een bepaalde (Rabo-)renner dat ging overnemen... maar nu blijkt alles een begrijpelijke medische verklaring te hebben.

Achterwiel/naaf Landis

Geplaatst: 21 jul 2006 15:49
door sjezer
Toch schijnt dit aerodynamisch wel een goed compromis te zijn. De ruimte tussen borst en beide armen is erg klein. Dit verbeterd zijn frontale vlak (ofzo). Maar idd, hij zit vrijwel rechtop, niet echt een toonbeeld van snelheid. Als je dan Ulrich ziet, die ligt vrijwel plat...

Achterwiel/naaf Landis

Geplaatst: 21 jul 2006 16:28
door 53x11
Nog ff on-topic: Zo'n powertap is natuurlijk wel iets zwaarder dan een gewone naaf (200 gram??). Wat ik me afvroeg: wordt het gewicht van de fiets dan gewoon weer naar beneden getuned totdat 'ie weer 6,8 kg is (moet kunnen met die BMC's), of mag dat niet van de UCI?
Ter vergelijking, ik kom zelf uit de roeisport. Daar mag bijvoorbeeld een 1 persoons boot 14 kg wegen. Bouw je er een tempometer in, dan moet 'ie minimaal 14,1 kg wegen.

Achterwiel/naaf Landis

Geplaatst: 21 jul 2006 16:31
door chevalier
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 21 Juli 2006


Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 21 Juli 2006

Ik vind die stuurpen van Landis zo lelijk. Wijst 17 graden omhoog volgens mij.


Ik heb alles aan Landis' houding steeds lelijk gevonden: zijn fietshouding, zijn stijl op de fiets en hoe hij op de pedalen loopt, alles. Ik heb nooit geloofd in de verhalen die hij ophangde over de voordelen van z'n gekke tijdritpositie, vond het dan ook immens belachelijk toen een bepaalde (Rabo-)renner dat ging overnemen... maar nu blijkt alles een begrijpelijke medische verklaring te hebben.
Landis is zelf ook Lelijk dus dat past prima bij elkaar.

Achterwiel/naaf Landis

Geplaatst: 21 jul 2006 17:30
door 53x11
Quoten: Origineel geplaatst door chevalier op 21 Juli 2006

Ik heb alles aan Landis' houding steeds lelijk gevonden: zijn fietshouding, zijn stijl op de fiets en hoe hij op de pedalen loopt, alles. Ik heb nooit geloofd in de verhalen die hij ophangde over de voordelen van z'n gekke tijdritpositie, vond het dan ook immens belachelijk toen een bepaalde (Rabo-)renner dat ging overnemen... maar nu blijkt alles een begrijpelijke medische verklaring te hebben.


Die bepaalde Rabo-renner kwam wel tot die conclusie nadat 'ie een aantal uurtjes in de windtunnel had doorgebracht. En aangezien bij tijdrijden alles draait om minder luchtweerstand....
Maar ben met je eens, het ziet er niet uit. Wie weet het antwoord op mijn bovenstaande vraag trouwens?

Achterwiel/naaf Landis

Geplaatst: 21 jul 2006 17:45
door bike_add1ct
Quote: Origineel geplaatst door 53x11 op 21 Juli 2006
Nog ff on-topic: Zo'n powertap is natuurlijk wel iets zwaarder dan een gewone naaf (200 gram??). Wat ik me afvroeg: wordt het gewicht van de fiets dan gewoon weer naar beneden getuned totdat 'ie weer 6,8 kg is (moet kunnen met die BMC's), of mag dat niet van de UCI?Ter vergelijking, ik kom zelf uit de roeisport. Daar mag bijvoorbeeld een 1 persoons boot 14 kg wegen. Bouw je er een tempometer in, dan moet 'ie minimaal 14,1 kg wegen.


Nee, maakt niet uit wat je verder op je fiets schroeft, het totaal moet min. 6,8kg zijn. Mede daarom zie je tegenwoordig steeds meer SRM-achtige systemen; de rest van de fiets is zo licht dat het wel handig is om hem UCI-legaal te houden.