Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Een nieuwe fiets

koekoeksklok
Forum-lid

koekoeksklok 20 jul 2006 22:44

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets, om in vakanties en in weekenden ritten te gaan maken (± 40 km). Ik heb alleen geen verstand van fietsen. De fiets moet redelijk lekker om op te fietsen zijn, niet te onderhoudsgevoelig en genoeg versnellingen hebben zodat ik me niet kapot trap wanneer ik iets sneller wil. M'n budget ligt tussen 100-250 euro.

Naar wat voor een soort fiets moet ik kijken?

evers
Forum-lid

evers 21 jul 2006 00:36

Quoten: Origineel geplaatst door Koekoeksklok op 20 Juli 2006

Hallo,Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets, om in vakanties en in weekenden ritten te gaan maken (± 40 km). Ik heb alleen geen verstand van fietsen. De fiets moet redelijk lekker om op te fietsen zijn, niet te onderhoudsgevoelig en genoeg versnellingen hebben zodat ik me niet kapot trap wanneer ik iets sneller wil. M'n budget ligt tussen 100-250 euro.Naar wat voor een soort fiets moet ik kijken?

Het lijkt me verstandig om voor dat geld in ieder geval op zoek te gaan naar een tweedehands fiets
Train ze!

koekoeksklok
Forum-lid

koekoeksklok 21 jul 2006 15:24

Waar kan ik dan het beste kijken voor een tweedehands fiets? Op internet, of in winkels.

timo002
Forum-lid

timo002 21 jul 2006 16:20

Voor tweedehands kun je kijken op marktplaats of speurders. Of je gaat even de fietsenmakers bij je in de buurt langs.
Wat voor'n fiets je moet hebben. Dat ligt er een beetje aan. Wil je graag racen met een wielrenpakje aan of wil je gewoon een beetje leuk toeren. Bij racen met je echt wel kijken naar een racefiets, een goede fietsbroek is hierbij ook wel gewenst! Met een racefiets kun je enkel over verharde wegen rijden.
Wil je gewoon leuk een beetje touren, fietspaden, zandpaden, bospadden enz. dan moet je gaan kijken naar een hybride fiets. Dit is een fiets net als een gewone fiets maar dan met wat meer versnellingen en ligter uitgevoerd. Ook heb je dan gewoon spatborden, bagagedrager en verlichting.
Voor het genoemde budget zal het vast wel luken om een oud racefietsje op de kop te tikken. Je moet echter niet te veel eisen stellen want een top fiets haal je niet voor dit geld. Een hybride fiets wordt misschien al iets moeilijker maar moet ook wel mogelijk zijn. Maar ook hier geld dan dat je niet teveel eisen moet stellen. Dat kan ook niet voor dit budget.
Succes!
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

koekoeksklok
Forum-lid

koekoeksklok 21 jul 2006 18:12

Ik ben nu een paar keer de Target Race tegengekomen, dat er goed uit ziet en rond mijn budget ligt. Zijn dit goede fietsen?

Ik ben hem bv hier tegengekomen: http://www.fietsgigant.com/assortiment- ... acefietsen

timo002
Forum-lid

timo002 21 jul 2006 18:25

Quoten: Origineel geplaatst door Koekoeksklok op 21 Juli 2006

Ik ben nu een paar keer de Target Race tegengekomen, dat er goed uit ziet en rond mijn budget ligt. Zijn dit goede fietsen?Ik ben hem bv hier tegengekomen: http://www.fietsgigant.com/assortiment- ... acefietsen

Deze fiets valt al wel buiten je budget van 250 euro! De Target fietsen hebben in principe een goede prijs / kwaliteit verhouding. Maar ga dan wel op z'n minst voor de Target Sora. De 2200 serie is niet echt geweldig en ik denk dat je dan voor 400 ook een goede 2e hands kunt kopen. Doe bv eens een bod op deze fiets (als de maat goed is):http://koopjes.marktplaats.nl/fietsen_e ... =1&fta=wie niet waagt wie niet wint.Met een Target Sora heb je voor 500 wel een goede fiets in de hand waar je een geruime tijd mee vooruit kunt. Vanaf 500 euro is het naar mijn mening erg interessant om een nieuwe te kopen. Daaronder zou 2e hands erg interessant zijn.

timo002
Forum-lid

timo002 24 jul 2006 11:08

Quoten: Origineel geplaatst door Knots op 23 Juli 2006

Lekker link Timo Nu zit m'n muur onder de letters...Ik denk dat dit iets mooier en makkelijker is:van Limpurg racefiets

Sorry m'n jonge, maar met Internet Explorer kun je geen andere links maken! Je kunt je enkel beklachten bij Fiets.nl

timo002
Forum-lid

timo002 24 jul 2006 15:53

Quoten: Origineel geplaatst door Knots op 24 Juli 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Timo002 op 24 Juli 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Knots op 23 Juli 2006

Lekker link Timo Nu zit m'n muur onder de letters...Ik denk dat dit iets mooier en makkelijker is:van Limpurg racefiets

Sorry m'n jonge, maar met Internet Explorer kun je geen andere links maken! Je kunt je enkel beklachten bij Fiets.nl

Ik heb hier ook IE kerel, maar met de juiste code's kan alles.Het was ook geen klacht hoor, k'vond het wel apart zo'n link van +30cm

En hoe fix je dat dan...Hoor ik graag! want met linkje werkt niet!

oegemeister
Forum-lid

oegemeister 24 jul 2006 15:58

nou als ik hier typ [url/=http://www.mijnlink.nl]linkje[/url] (zonder de '/' na de 1e 'url')komt er gewoon dit te staan hoor.linkje

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 jul 2006 16:12

jij gebruikt FF of Mozilla en niet IE.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie