Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Een nieuwe fiets

koekoeksklok
Forum-lid

koekoeksklok 20 jul 2006 22:44

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets, om in vakanties en in weekenden ritten te gaan maken (± 40 km). Ik heb alleen geen verstand van fietsen. De fiets moet redelijk lekker om op te fietsen zijn, niet te onderhoudsgevoelig en genoeg versnellingen hebben zodat ik me niet kapot trap wanneer ik iets sneller wil. M'n budget ligt tussen 100-250 euro.

Naar wat voor een soort fiets moet ik kijken?

evers
Forum-lid

evers 21 jul 2006 00:36

Quoten: Origineel geplaatst door Koekoeksklok op 20 Juli 2006

Hallo,Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets, om in vakanties en in weekenden ritten te gaan maken (± 40 km). Ik heb alleen geen verstand van fietsen. De fiets moet redelijk lekker om op te fietsen zijn, niet te onderhoudsgevoelig en genoeg versnellingen hebben zodat ik me niet kapot trap wanneer ik iets sneller wil. M'n budget ligt tussen 100-250 euro.Naar wat voor een soort fiets moet ik kijken?

Het lijkt me verstandig om voor dat geld in ieder geval op zoek te gaan naar een tweedehands fiets
Train ze!

koekoeksklok
Forum-lid

koekoeksklok 21 jul 2006 15:24

Waar kan ik dan het beste kijken voor een tweedehands fiets? Op internet, of in winkels.

timo002
Forum-lid

timo002 21 jul 2006 16:20

Voor tweedehands kun je kijken op marktplaats of speurders. Of je gaat even de fietsenmakers bij je in de buurt langs.
Wat voor'n fiets je moet hebben. Dat ligt er een beetje aan. Wil je graag racen met een wielrenpakje aan of wil je gewoon een beetje leuk toeren. Bij racen met je echt wel kijken naar een racefiets, een goede fietsbroek is hierbij ook wel gewenst! Met een racefiets kun je enkel over verharde wegen rijden.