Pagina 1 van 1

onderhoud nieuwe CXP33

Geplaatst: 19 jul 2006 12:23
door alpdhuez53:15
Hallo,
Gister heb ik via bikexperto m'n nieuwe cxp33 wielen binnengekregen met veloche naven en triple butted spaken. Ik ga dr zondag mee op fietsvakantie en verwacht zo'n 2500-3000 km te fietsen in 23 dagen. Ik vroeg mij af of ik er nog wat aan onderhoud aan moet doen, smering oid. Weet niet hoe dat normaal bij nieuwe wielen geregeld is omdat ik dat altijd door de FM laat doen. Ik vraag het hier omdat ik hier sneller antwoord krijg als via bikexperto en ik vertrouw ook op jullie kunde!
Zit iig niet te wachten op problemen met m'n naven tijdens de vakantie!

onderhoud nieuwe CXP33

Geplaatst: 19 jul 2006 13:57
door 6:13freak
Toevallig vroeg ik dat vorige week aan mijn fm: normaal gesproken is het voldoende om te checken of de spaakspanning nog goed is en je wiel mooi recht blijft. Dus wel een spanner meenemen. Als je ook naar de alpen gaat mag je die van mij wel lenen. Ik ga er zondag n.l. ook naar toe: Madeleine, Galibier, Izoard, Cayolle en de Mont Ventoux zitten in mijn hoofd. Nu nog in m'n benen. Prettige vakantie! Misschien komen we elkaar onderweg wel tegen.

onderhoud nieuwe CXP33

Geplaatst: 19 jul 2006 14:07
door amclassic-fan
Die naven moeten makkelijk dat stukkie mee kunnen gaan zonder onderhoud. Niets om je zorgen over te maken.

onderhoud nieuwe CXP33

Geplaatst: 19 jul 2006 14:15
door ilko
Quoten: Origineel geplaatst door 6:13 Freak op 19 Juli 2006

Toevallig vroeg ik dat vorige week aan mijn fm: normaal gesproken is het voldoende om te checken of de spaakspanning nog goed is en je wiel mooi recht blijft. Dus wel een spanner meenemen. Als je ook naar de alpen gaat mag je die van mij wel lenen. Ik ga er zondag n.l. ook naar toe: Madeleine, Galibier, Izoard, Cayolle en de Mont Ventoux zitten in mijn hoofd. Nu nog in m'n benen. Prettige vakantie! Misschien komen we elkaar onderweg wel tegen.

Voor de Ventoux moet je nog wel een stukje doorfietsen dan...

onderhoud nieuwe CXP33

Geplaatst: 19 jul 2006 15:06
door 6:13freak
Quoten: Origineel geplaatst door Ilko op 19 Juli 2006


Quoten: Origineel geplaatst door 6:13 Freak op 19 Juli 2006

Toevallig vroeg ik dat vorige week aan mijn fm: normaal gesproken is het voldoende om te checken of de spaakspanning nog goed is en je wiel mooi recht blijft. Dus wel een spanner meenemen. Als je ook naar de alpen gaat mag je die van mij wel lenen. Ik ga er zondag n.l. ook naar toe: Madeleine, Galibier, Izoard, Cayolle en de Mont Ventoux zitten in mijn hoofd. Nu nog in m'n benen. Prettige vakantie! Misschien komen we elkaar onderweg wel tegen.

Voor de Ventoux moet je nog wel een stukje doorfietsen dan...

De bedoeling is dat we van camping naar camping trekken (helaas met de auto)

onderhoud nieuwe CXP33

Geplaatst: 19 jul 2006 15:12
door maarten
idd spaken spaning is erg belangrijk. Ik was aan t fietsen in de ardennen met nieuwe wielen paar jaar terug, en de tweede dag wast raak.
tijdens een afdaling voelde het nogal raar, alsof je een supper lekke band hebt. das niet fijn met 50 naar beneden... dus stoppen en toen zag ik dat al mn spaken los zaten.

maar veel plezier daaro...

onderhoud nieuwe CXP33

Geplaatst: 19 jul 2006 16:25
door alpdhuez53:15
Bedankt voor de reacties, een spakenspanner heb ik idd ook al mee want ik weet dat je na een paar 100 km altijd ff moet checken of ze nog voldoende op spanning zijn. Heb zelfs 4 extra spaken mee want ik hang een BOB met 20 kg bagage achter m'n fiets. Helaas ga ik dit jaar niet naar de alpen, dit jaar ga ik op de fiets naar Schotland! Volgend jaar ga ik weer naar de alpen om hopelijk de Marmotte weer te rijden en richting de 45 op de Alp te gaan. Kan niet wachten, helemaal niet nu ik de toer weer over de Galibier voorbij zie komen!

onderhoud nieuwe CXP33

Geplaatst: 19 jul 2006 21:12
door chevalier
Quoten: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 19 Juli 2006

Bedankt voor de reacties, een spakenspanner heb ik idd ook al mee want ik weet dat je na een paar 100 km altijd ff moet checken of ze nog voldoende op spanning zijn. Heb zelfs 4 extra spaken mee want ik hang een BOB met 20 kg bagage achter m'n fiets. Helaas ga ik dit jaar niet naar de alpen, dit jaar ga ik op de fiets naar Schotland! Volgend jaar ga ik weer naar de alpen om hopelijk de Marmotte weer te rijden en richting de 45 op de Alp te gaan. Kan niet wachten, helemaal niet nu ik de toer weer over de Galibier voorbij zie komen!


De wielen van Bikexpero zijn goed hoor, ik heb ook een setje mavic CXP 33 met ultegra naven en DT spaken , en ik weeg 105 kilo en ze geven geen krimp hoor na 5000 km . En de spaken kunnen niet loslopen want Zoran gebruikt Prolock nippels van Dt daar zit borgmiddel in, en ze hoeven ook niet nagericht te worden heeft zoran mij verzekerd. hij heeft me niet uitgelegd waarom niet want dat was deels zijn geheim, omdat ik daar naar vroeg ivb met de grote afstand drenthe- noordholland

onderhoud nieuwe CXP33

Geplaatst: 20 jul 2006 13:07
door amclassic-fan
Een wiel wat goed gespaakt is blijft gewoon kaarsrecht. Bagage is inderdaad altijd een zware belasting voor een achterwiel omdat de bagage zo moeilijkj uit het zadel komt bij een hobbel.

onderhoud nieuwe CXP33

Geplaatst: 21 jul 2006 01:17
door alpdhuez53:15
Zondag vertrek ik en ik zal als ik terug ben een utigebreid reisverslag hier op 't forum zetten welke dan met name ingaat op de technische aspecten, oftewel hoe goed leent een lichtgewicht racefiets zich voor een fietsvakantie van 3000 km! Heb iig extra spaken, binnen + buitenbanden, remkabel, versnellingskabel en een ketting bij me dus verwacht geen grote problemen!

onderhoud nieuwe CXP33

Geplaatst: 21 jul 2006 10:41
door diogenes
Ga jij toevallig met Robert B. naar Schotland? Die vertelde mij namelijk dat hij ook zondag met een vriend op de fiets naar Schotland gaat.

mvg, Diogenes