Hallo allemaal.
Ik ben op zoek naar een onderhoudsarme liefst onderhoudsvrije fiets. Weet dat er rohloff naven zijn. Nu zit je dan alleen nog met het ketting onderhoud. Kan je een kettingkast voor monteren. Niet mooi wel functioneel.
Vraag me af of er ook fietsen zijn met riem cq snaar aandrijving? Wat zijn de nadelen van riemaandrijving? Kan een idworx easy rohler of een t400 rohloff ook voorzien worden van riemaandrijving? Als dit laatste zou kunnen heb je volgens mij een bijna onderhoudsarme fiets.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
snaaraandrijving
Ik heb ook een keer een fiets ergens gezien met cardan (as) aandrijving, lijkt me ook vrij duurzaam. Weet alleen niet meer wat voor merk het precies was..
-
- Forum-lid
Bij Go-Sport in Leuven (B) heb ik vorige week nog een fiets zien staan met cardan-as aandrijving. Ziet er raar uit maar lijkt me wel zéér functioneel en onderhoudsarm natuurlijk! Het was wel een gewone damesfiets... kostprijs om en bij de 500 euro's.
Groetjes Geert
Groetjes Geert
-
- Forum-lid
Volgens mij is een tandriemaandrijving de meest eenvoudige oplossing. En het spaart de nodige kiloos aan je fiets in tegenstelling tot een cardanaandrijving.
Klimmen is (een) kunst!