Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Carbon stuur kraakt/piept.

composite
Forum-lid

composite 16 jul 2006 23:43

Ik heb het Ritchey WCS carbon stuur in combinatie met de WCS 4-axis stuurpen van Ritchey. Op zich een mooie combi, maar sinds ik met dit stuur rijd (hiervoor had ik een alu WCS stuur) kraakt en piept het stuur als een gek in/bij de stuurpen.
Ik snap dat het carbon stuur wat gaat zitten wrikken bij de alu stuurpen en dat dit niet geheel geruisloos is, maar ik betwijfel of dit de bedoeling is. Ik heb er overigens alleen last van bij het staan op de pedalen (waarbij je dus aan je stuur "trekt"). Oh ja, ik heb er laats van die carbon montage pasta tussen gesmeerd, maar dit hielp helaas niet .
Hebben jullie hier ervaring mee en natuurlijk het belangrijkste: hebben jullie een oplossing??
Gang is alles!!

pietalala
Forum-lid

pietalala 19 jul 2006 22:43

Mischien toch even aan je FM vragen aangezien niemand hier antwoord op kan geven. Succes...
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

composite
Forum-lid

composite 22 jul 2006 10:25

Ik ben er achter!! Na wat zoeken op onder andere dit forum op het idee gekomen om toch maar "alles" eraf te halen (stuur/stuurpen/vorkbuis).
Alles netjes schoongemaakt en ingesmeerd met de juiste montagepasta/vet, en........het kraakje is weg!!
Ik verdenk de stuurpen/spacer/vorkbuis combi nu eigenlijk van het kraakje.
Gang is alles!!

jsparie
Forum-lid

jsparie 18 aug 2006 01:27

Wellicht handig voor andere lezers. Bij mij zat het tussen de carbon spacer en de stuurpen. Steeds na opnieuw afstellen was het weer even stil. Nu stuurpen wat strakker vast gezet zodat deze door frictie niet meer minimaal kan bewegen en nu blijft het gelukkig stil.

Plaats reactie