Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

bobbel in buitenband...?

marky
Forum-lid

marky 15 jul 2006 22:58

Ik heb sinds kort nieuwe wielen. Het rare is dat ik tijdens mijn eerste ritje op de nieuwe wielen een soort van bobbel voel als ik fiets. Ik stuiter een beetje. Het ligt aan het achterwiel. Het lijkt me stug dat er al een hoogteslag in zit eigenlijk. Ik heb dus de binnen en buitenband er opnieuw ingedaan, maar nog steeds 'stuiter ik een klein beetje'.
Kan het zijn dat de afmetingen van de buitenband niet matchen met de afmetingen van het wiel, niet gecheckt namelijk. Heb de banden gewoon overgezet.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
koelie joelie!

chevalier
Forum-lid

chevalier 16 jul 2006 14:50

Het kan zijn dat de buitenband nogal ruim op je velg past , en dan kan het voor komen dat er hoogte slagen in je band zitten, dat voel je dan. Of er zit een bobbel in de band zelf, Het kan ook zijn dat er een stukje canvas draad stuk is in je achterband en dan krijg je ook bobbels, maar die krijg je er niet meer uit.
Maar als er een hoogte slag alleen in de buitenband zit, dan kun je dit behoorlijk verhelpen door de band zacht op te pompen en dan het gedeelte wat die bobbel geeft terug te duwen in de velg en zo word ie dan vaak wel beter , als je tussen je achterrem en je band doorkijkt en je draait met je wiel kun je het goed zien.

marky
Forum-lid

marky 16 jul 2006 18:03

OK, het ligt dus niet aan het wiel. Scheelt weer, buitenband vertoont ook al wat scheurtjes, dus was toch al van plan om er een nieuwe om te gooien.
koelie joelie!

twente
Forum-lid

twente 17 jul 2006 11:16

Heb ik een tijdje geleden ook gehad. Bleek inderdaad om "draadbreuk" te gaan. Je krijgt dan een bobbel op de band. Enige optie is wisselen van band.

geertjansen
Forum-lid

geertjansen 17 jul 2006 19:13

ik had het ook maar toen zat de binnenband iets onder de buitenband, dus gewoon even opnieuw erop gelegd en hij deed het weer

Plaats reactie