Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Afstandregistratie Polar S510

robel
Forum-lid

robel 15 jul 2006 00:49

Kan iemand mij vertellen hoe het mogelijk is dat de kilometers van de rirtafstand die in het display van de ontvanger (het horloge) staan vermeld, niet overeen komen met de kilometers die in de grafiek staan als je ze hebt gedownload? Ik houd voor de zekerheid de lagere afstand maar aan, maar op een ritje van 100 km, geeft de grafiek aan dat ik ongeveer 5 km meer heb gereden dan de ontvanger aangeeft. Uiteraard krijg ik dan ook een andere gemiddelde snelheid, want de tijd blijft hetzelfde.        
Op zich bevalt de Polar mij goed, maar ik vind dit toch storend. Wellicht reden om een aparte, goede fietscomputer te kopen.
Alvast bedankt voor tips/reacties

bianco
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar bianco 26 jul 2006 23:54

Vreemd. Is dat bij ieder rit zo? En geeft de grafiek altijd meer aan dan het horloge? Misschien een bug in de software. Heb je de laatste versie van Polar Precision (!?) software geïnstalleerd? Die nieuwste versie is 4.03.043.

snotlap
Forum-lid

snotlap 27 jul 2006 01:13

Ik heb dezelfde ervaring met mijn S710i. Alleen niet in dezelfde orde van grootte. Bij mij scheelt het op een rit van 100km hooguit 1,5 km.
Ik heb het vermoeden dat het komt doordat de data voor de grafiek met een bepaald interval geregistreerd wordt; 5 sec, 15 of 60 sec geloof ik. Het gemiddelde dat in het horloge bij de trainingssamenvatting blijft, en het gemiddelde dat je tijdens het rijden ziet, is gebaseerd op een kleiner interval, denk ik. Misschien 1 sec o.i.d. Dit is dus nauwkeuriger dan het gemiddelde wat met de overgehaalde data wordt bepaald.
Iemand anders een idee?

robel
Forum-lid

robel 04 aug 2006 23:51

Zou op zich heel goed kunnen. Voor de rest ben ik eigenlijk heel tevreden over de Polar. Hou het er maar op dat de gegevens op de ontvanger (horloge) correct zijn.
Bedankt voor de suggestie!

robel
Forum-lid

robel 04 aug 2006 23:52

Neem het zekere voor het onzekere en ga de laatste versie downloaden; wellicht dat dit helpt. Bedankt voor de tip.

Plaats reactie