Goedendag allen!
na een aantal jaren met BMX gespeeld te hebben wil ik nu overstappen op MTB, echter speelt mijn beperkte studentenbudget mij een beetje parten. Ik heb zelf al een beetje rondgekeken hier bij FM's en fietsschuiver (lees: megabike wat een onpersoonlijke tent is dat!) maar ik zie door de fietsen de fiets niet meer. Mijn budget ligt zo rond de 400-500 euro, ietsje hoger kan evt wel, maar dan moet ik weer langer wachten met de aanschaf Tijdens mijn omzwervingen ben ik onder andere van de volgende fietsen in de omgeving van mn budget erg gecharmeerd geraakt:
Orbea Replay http://www.orbea.com/ingles/interior.ph ... &modelo=24
Kona Fire Mountain http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=14308 (beetje jammer van die schijfremmen, zo te lezen heb ik hier in NL zat aan Magura HS 11/33 velgremmen)
Verder zal de fiets naast het MTB-gebeuren ook gebruikt worden om naar school heen en weer te crossen. Ik zou zeggen, trek jullie poorten met suggesties maar open! (Oh en het aanbieden van een leuke gebruikte sta ik uiteraard niet negatief tegenover, zoals u begrijpt!)
Mzzlz -Niels
starters MTB
Het ligt er een beetje aan wat je het belangrijkste vindt. Heb je liever een goed frame en een goede vork, of alleen een goed frame? Of geef je de voorkeur aan betere onderdelen?
Als je eenmaal een goed frame hebt kun je achteraf steeds een beetje geld uitgeven aan betere onderdelen.
Kijk ook eens bij Giant of Cube.
Als je eenmaal een goed frame hebt kun je achteraf steeds een beetje geld uitgeven aan betere onderdelen.
Kijk ook eens bij Giant of Cube.
So true! Enige type-adviezen qua Giant/Cube?
En ik ga inderdaad liefst voor een solide basis die ik dan langzaamaan uitbreid, zoals met de genoemde HS11/33 en betere drivetrains.
En ik ga inderdaad liefst voor een solide basis die ik dan langzaamaan uitbreid, zoals met de genoemde HS11/33 en betere drivetrains.
<font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Since you only go once... <b>go hard!</b></font>
Heb ff snel voor je gekeken:
Cube Analog: €579
Cube Cube Aim: € 479
Giant Terrago disc: €699
Giant Yukon: €599
Giant Rincon: € 499.
Als ik zo naar bovenstaande fietsen kijk en vergelijk met die van jou zou ik zeggen dat die van jou optisch er beter uitzien. nderdelen moet je zelf even vergelijken.
Als ik jou was zou ik voor het budget een mooi tweedehands kopen. Dan heb je kwalitatief een betere fiets die je nieuw niet zou willen betalen.
Cube Analog: €579
Cube Cube Aim: € 479
Giant Terrago disc: €699
Giant Yukon: €599
Giant Rincon: € 499.
Als ik zo naar bovenstaande fietsen kijk en vergelijk met die van jou zou ik zeggen dat die van jou optisch er beter uitzien. nderdelen moet je zelf even vergelijken.
Als ik jou was zou ik voor het budget een mooi tweedehands kopen. Dan heb je kwalitatief een betere fiets die je nieuw niet zou willen betalen.
"Als ik zo naar bovenstaande fietsen kijk en vergelijk met die van jou zou ik zeggen dat die van jou optisch er beter uitzien." Ik moet zeggen dat ik optisch gezien liever crap heb, anders ben ik hem hier in Rotterdam zo snel kwijt
"nderdelen moet je zelf even vergelijken." Daar ga ik me inderdaad maar eens in verdiepen.
"Als ik jou was zou ik voor het budget een mooi tweedehands kopen. Dan heb je kwalitatief een betere fiets die je nieuw niet zou willen betalen." Yupyup, dus mocht je deze post lezen en een fiets hebben staan binnen mijn budget waar je vanaf wil? Feel free om te posten!
En thx Camiel voor de info, inclusief prijzen zelfs! Ik ga eens gluren bij de FM's
"nderdelen moet je zelf even vergelijken." Daar ga ik me inderdaad maar eens in verdiepen.
"Als ik jou was zou ik voor het budget een mooi tweedehands kopen. Dan heb je kwalitatief een betere fiets die je nieuw niet zou willen betalen." Yupyup, dus mocht je deze post lezen en een fiets hebben staan binnen mijn budget waar je vanaf wil? Feel free om te posten!
En thx Camiel voor de info, inclusief prijzen zelfs! Ik ga eens gluren bij de FM's
<font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Since you only go once... <b>go hard!</b></font>
Dat was ook absoluut de planning... en zal bij het afsluiten zeggen dat ze mn gegevens bij de verzekeringsmaatschappij vast in hun internetbankieren zetten Goed, tijd om te werken, die mtb bij elkaar schrapen...
Misschien al eens aan het minder bekende merk Target Colorado gedacht...? Dan heb je voor 500 euro een volledige Shimano Deore afgemonteerde fiets met LX achterderailleur en een Lock out voorvork. Standaard zitten er een paar zeer sterke wiellen in. Prijs technisch een erg goede fiets.
Verder bouwt dezelfde fabrikant ook Intersens ATB's. Deze zijn nog net weer wat beter dan de Target's. Ze hebben een beter frame en stuur/stem/zadelpen zijn van wat betere kwaliteit (Ritchey). Deze fietsen zijn echter volledig naar eigen wens af te monteren en prijs technisch ook zeer scherp geprijsd. Deze fietsen beginnen met volledig Deore afmontage ongeveer vanaf 550. Daarbij komen dan alleen je extra's nog zoals een betere voorvork, ander zadel, banden enz enz. Maar dit hoef je uiteraard niet te kiezen.www.targetbikes.nl (je kunt dan kiezen voor Target en Intersens) Het is dus gewoon dezelfde fabrikant waarbij Target meer de budget bikes zijn en Intersens de betere modellen. Sensa is enkel voor racefietsen.Zelf heb ik het mat zwart / grijze frame met een volledige Deore afmontage, Racing Ralph banden en SR Suntour XCR+Lock out. Ben er erg tevreden over, totaalprijs € 620,=
Verder bouwt dezelfde fabrikant ook Intersens ATB's. Deze zijn nog net weer wat beter dan de Target's. Ze hebben een beter frame en stuur/stem/zadelpen zijn van wat betere kwaliteit (Ritchey). Deze fietsen zijn echter volledig naar eigen wens af te monteren en prijs technisch ook zeer scherp geprijsd. Deze fietsen beginnen met volledig Deore afmontage ongeveer vanaf 550. Daarbij komen dan alleen je extra's nog zoals een betere voorvork, ander zadel, banden enz enz. Maar dit hoef je uiteraard niet te kiezen.www.targetbikes.nl (je kunt dan kiezen voor Target en Intersens) Het is dus gewoon dezelfde fabrikant waarbij Target meer de budget bikes zijn en Intersens de betere modellen. Sensa is enkel voor racefietsen.Zelf heb ik het mat zwart / grijze frame met een volledige Deore afmontage, Racing Ralph banden en SR Suntour XCR+Lock out. Ben er erg tevreden over, totaalprijs € 620,=
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.
Hoi Niels
Ik heb een mautainbike van leaderfox, en ik ben hier heel tevreden mee!
Voor ongeveer 400,- heb ik heb gekocht, volledig shimano afgemonteerd, een aluminium frame, 24 versnellingen, met alle toeters en bellen!! En iedereen die er een rondje op rijd vind hem fantastisch rijden!!
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik hem in Tsjechie heb gekocht , maar anders moet je maar even op www.leaderfox.com kijken, zeker de moeite waard.
gr. Samtbike
Ik heb een mautainbike van leaderfox, en ik ben hier heel tevreden mee!
Voor ongeveer 400,- heb ik heb gekocht, volledig shimano afgemonteerd, een aluminium frame, 24 versnellingen, met alle toeters en bellen!! En iedereen die er een rondje op rijd vind hem fantastisch rijden!!
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik hem in Tsjechie heb gekocht , maar anders moet je maar even op www.leaderfox.com kijken, zeker de moeite waard.
gr. Samtbike
Zelf ben ik ook aan het rondkijken naar een MTB om mee te beginnen en voor naast de racefiets..
Ik zag hierboven een Target staan... Die was ik ook al tegen gekomen.
Dit lijkt me ook wel wat.
De American Eagle Taos 330:
Kost ongeveer 500euro en ik heb er al een paar goede dingen over gelezen.
Ik zag hierboven een Target staan... Die was ik ook al tegen gekomen.
Dit lijkt me ook wel wat.
De American Eagle Taos 330:
Kost ongeveer 500euro en ik heb er al een paar goede dingen over gelezen.