Welk zadel is dit?
-
- Forum-lid
Ik was wat aan het rond kijken in mijn foto mappen en ik vond deze foto van Basso zijn tijdritfiets in de giro denk ik. Welk zadel is dit? Heb al gezocht op de site van Selle italia maar vind hem niet..
-
- Forum-lid
Vereiste geometrie? hoe zit dat dan?
ik dacht: ze doen dat korter om die mannen hun geslacht wat te ontzien in die voorovergebogen houding
ik dacht: ze doen dat korter om die mannen hun geslacht wat te ontzien in die voorovergebogen houding
Quoten: Origineel geplaatst door bluebird1 op 08 Juli 2006
Heeft volgens mij te maken met het feit dat er door UCI een minimum en maximum afstand is ingesteld tussen punt van zadel en stuurpen. Waarschijnlijk om extreme zitposities tegen te gaan ofzo...
Het gaat om een mimimum afstand dat de top van het zadel achter het bracket moet zitten bij TT-fietsen.
Heeft volgens mij te maken met het feit dat er door UCI een minimum en maximum afstand is ingesteld tussen punt van zadel en stuurpen. Waarschijnlijk om extreme zitposities tegen te gaan ofzo...
Het gaat om een mimimum afstand dat de top van het zadel achter het bracket moet zitten bij TT-fietsen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 16 Juli 2006
Dat is bij de gewone wegfietsen toch ook zo ? Ik heb ooit gelezen dat dat 50 mm moest zijn.
Klopt dat ?
Dat is bij de gewone wegfietsen toch ook zo ? Ik heb ooit gelezen dat dat 50 mm moest zijn.
Klopt dat ?
-
- Forum-lid
Quote: Origineel geplaatst door SpEric op 17 Juli 2006
Dat is bij de gewone wegfietsen toch ook zo ? Ik heb ooit gelezen dat dat 50 mm moest zijn.Klopt dat ?
Ja klopt allebei. Alleen is het bij wegfietsen normaal niet aan de orde.
Dat is bij de gewone wegfietsen toch ook zo ? Ik heb ooit gelezen dat dat 50 mm moest zijn.Klopt dat ?
Ja klopt allebei. Alleen is het bij wegfietsen normaal niet aan de orde.